اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف قاتلان مسلح به انتقام کورکورانه



اخبار حوادث - اعتراف قاتلان مسلح به انتقام کورکورانه

یک مرد و دوستان همدستش که به خاطر اختلاف طایفه‌ای دو جوان را در یکی از خیابان‌های دزفول به رگبار بسته بودند، بازداشت شدند.سه‌شنبه شب گذشته 14مردادماه سال جاری دو جوان اهل روستای سنجر سوار بر موتور در بلوار کنار پل قدیم دزفول بودند که مورد حمله سه جوان ناشناس قرار گرفتند.

دو جوان که پسرعمه و پسردایی بودند هدف گلوله‌های سلاح کلاشنیکف یکی از سه جوان غریبه قرار گرفتند و با مرگ آن‌ها تیم ویژه‌ای از پلیس دزفول برای ردیابی عاملان این جنایت وارد عمل شدند. «عباس حسینی‌پویا» رئیس دادگستری دزفول گفت: به دنبال وقوع این حادثه موجی از التهاب و نارضایتی در بین مردم دزفول ایجاد شد و  مسئولان امنیتی و قضایی وارد عمل شده و در دقایق نخست پس از حادثه بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حضور یافت.

 

حسینی‌پویا افزود: در کمتر از ۴۸ ساعت دو نفر مظنون حادثه دستگیر شدند و نفر سوم نیز در یکی از شهرهای اطراف دستگیر شد و همگی به قتل اعتراف کردند. وی ادامه داد: قاتل اصلی این حادثه نیز که قصد خروج از مرز و فرار به کشور عراق را داشت، دستگیر شد. رئیس دادگستری دزفول گفت: در این خصوص چهار نفر دستگیر شدند که سه نفر عامل اصلی قتل و یک نفر نیز به قصد همکاری با آنان برای فراری دادن قاتل به دام افتاد.


وی گفت: قاتل اصلی این حادثه به قصد انتقامجویی بابت اعدام دایی خود که به دلیل قتل در نزاع طایفه‌ای اعدام شده بود دست به این جنایت زد. رئیس دادگستری دزفول افزود: قاتل با تهیه سلاح و اجیر کردن چند نفر از دوستانش اقدام به قتل دو جوان اهل روستای سنجر که هیچ‌گونه نقشی در نزاع طایفه‌ای نداشتند، کرد.

 

معاون مدیرکل دادگستری خوزستان نیز ضمن تقدیر از صبوری خانواده مقتولان گفت: قاتل به جرم استفاده از مواد مخدر زندانی بوده و در تعطیلات عید سعید فطر در مرخصی به سر می‌برد که اقدام به انتقامجویی خونین کرد. «علی افتخاری» افزود: همه کسانی که در این ارتباط دستگیر شدند به مجازات خود خواهند رسید و در اسرع وقت حکم این افراد صادر و اجرا می‌شود. وی همکاری خانواده مقتولان را در دستگیری سریع قاتلان مؤثر خواند و از خانواده مقتولان خواست اطرافیان و جوانان را کنترل کنند تا پرونده منحرف نشود و دادگاه کیفری به بررسی پرونده بپردازد.

 

پدران قربانیان نیز با حضور در دفتر رئیس دادگستری دزفول از تلاش نیروهای امنیتی و قضایی در دستگیری سریع قاتلان تقدیر کرده و خواستار محاکمه سریع قاتلان شدند. سرهنگ «عبدالسادات دستاران» جانشین فرمانده انتظامی دزفول نیز گفت: پس از اطلاع از قتل، مأموران پلیس آگاهی با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی بدون فوت وقت و با سرعت عمل در محل وقوع قتل حاضر شدند و با استفاده از همه امکانات موجود، تحقیق و تفحص تا شعاع یک کیلومتری محل وقوع جنایت آغاز شد. وی اضافه کرد: بالاخره در کمتر از 48 ساعت و قبل از خاکسپاری مقتولان، عاملان این جنایت تحویل قانون شدند.

 

دستاران تصریح کرد: با شگردهای خاص و فناوری‌های نوین پلیسی مشخص شد در زمان وقوع قتل، یک دستگاه پژو 206 مقتولان را تعقیب کرده که پس از استعلام هویت خودرو، مشخص شد صاحب خودرو یکی از اشخاصی است که سال‌ها قبل بر اثر نزاع و درگیری طایفه‌ای با مقتولان دشمنی داشته‌ است.


 وی عنوان کرد: پس از هماهنگی و اخذ نیابت قضایی، دو نفر مظنون به قتل که از بستگان مالک خودرو بودند در شهرستان همجوار دستگیر شدند و پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی در نهایت لب به اعتراف گشودند. جانشین فرماندهی انتظامی دزفول ادامه داد: متهمان به قتل در اعترافات خود اظهار داشتند بر اثر اختلافات و کینه قبلی با این طایفه و با برنامه‌ریزی قبلی و تهیه یک قبضه سلاح، مقتولان را تعقیب کرده و در یک فرصت مناسب آنان را به قتل رسانده‌اند. وی اضافه کرد: سومین نفر از عاملان قتل نیز که قصد خروج از مرزهای غرب کشور را داشت توسط مأموران دستگیر شد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
پیروی کورکورانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام فجیع در شهریار؛ قاتلان، جوانی را با چاقو کشتند و جنازه اش را سوزاندند



 

 

 

خبر حوادث, حوادث

 

 

مردی که به قصد انتقام از دوستش، او را به بهانه یافتن گنج به دره های نصیرآباد شهریار برده و پس از کشتن، جسدش را سوزانده بود، همراه ۳ همدست فراری اش دستگیر شد.

 

 

رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی آذر امسال با شکایت مردی مبنی بر گم شدن پسر جوانش در دستورکار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت پسر جوانش برای خرید از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. در پی این موضوع، جستجو های پلیسی برای یافتن جوان گمشده آغاز شد تا این که ماموران هفته گذشته اطلاع یافتند آخرین بار مرد گمشده، با ۴ مرد دیده شده است. از این رو، این افراد به عنوان مظنون های پرونده دستگیر و به پلیس آگاهی شهریار منتقل شدند. در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد مرد گمشده و ۴ جوان بازداشت شده با هم دوست بوده و همیشه در قهوه خانه ای یکدیگر را ملاقات می کرده اند، اما از چندی پیش چند بار با هم مشاجره و دعوا کرده اند.

اعتراف به جنایت

یکی از متهمان در اظهاراتش، خود را قاتل جوان گمشده معرفی و عنوان کرد، از چندی پیش من و جوان گمشده بر سر اختلاف هایی با هم دعوا کردیم و به خاطر کینه ای که از او به دل داشتم، درصدد انتقام گیری بودم. روز حادثه با او تماس گرفتم و با ادعای این که من و دوستانم در حفاری از دره های نصیرآباد شهریار چند شیء عتیقه یافته ایم، او را فریب داده و به پاتوقمان کشاندیم.

متهم جسد را سوزانده و دفن کرده بود

متهم با اشاره به این جنایت هولناک گفت: او به پاتوقمان آمد و به همراه من و ۳ دوست دیگرم به سمت دره های نصیرآباد حرکت کردیم. وقتی به محل رسیدیم، خواستم کمکمان کند تا با حفاری، گنج نهفته را بیرون بیاوریم. در این هنگام با ضربات چاقو او را کشتم. ابتدا جسد را به کمک دوستانم به بالای دره آوردیم و پس از سوزاندن، بقایای جسد سوخته را همان جا دفن کردیم.

در پی این اعتراف تکان دهنده، ۳ همدست متهم نیز گفته های او را تایید کردند. ماموران با انتقال متهم به محل دفن جسد، جمجمه و بقایای جسد سوخته را در حالی که سگ های ولگرد بخش هایی از آن را خورده بودند، کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند..../جام جم آنلاین