اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف فیزیک دان مشهور به وجود خدا


استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف معاصر در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای ادعای قبلی خود در مورد خلقت را تغییر داده و تصریح کرده که خالق دنیا خداوند است.

خبرگزاری مهر: استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف معاصر در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای ادعای قبلی خود در مورد خلقت را تغییر داده و تصریح کرده که خالق دنیا خداوند است.

استیون هاوکینگ در مصاحبه با کانال «D» ترکیه باور قبلی خود در خصوص خلقت و عدم وجود خداوند را تغییر داده است. هاوکینگ دانشمندان علوم را حاملان پرچم کشف معارف انسانی می داند. به عبارت دیگر او می‌گوید که این دانشمندان علوم هستند که توان پاسخگویی به سؤالات انسان را دارند.

علم گرایی محض هاوکینگ را می توان در اظهارات او در مورد پیدایش جهان مشاهده کرد. او در کتاب خود ادعا کرده بود که خداوند جهان را نیافریده و "انفجار بزرگ" پیامد اجتناب ناپذیری از قوانین فیزیک بوده است. به ادعای او قوانین فیزیک به این معنی است که در واقع لازم نیست معتقد باشیم خدا در انفجار بزرگ دست داشته است!

 هاوکینگ در این اثر نوشته بود، «چون قانونی مثل جاذبه وجود دارد، جهان تاکنون توانسته و خواهد توانست که خود به خود، از هیچ به وجود آید. ایجاد خودبه‏خودی، دلیل وجود چیزها است.» این در حالی است که هاوکینگ در گفت‌وگو با کانال D ترکیه در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود خداوند بر خلاف ادعای قبلی خود که خدا را رد کرده بود تصریح کرد: «حقیقت این است که تشکیل کائنات بر پایه علوم شکل گرفته، ولی در هیچ صورتی نمی‌توان گفت کسانی که قوانین علمی را تدوین می کنند یا ابداع می‌کنند از طرف خداوند خلق نشده‌اند و مخلوق خدا نیستند.»

 بر اساس تحلیلی که این کانال آورده برخی کارشناسان معتقدند صحبتهای اخیر هاوکینگ با آن چیزی که قرآن در حدود 1400 سال پیش در خصوص خلقت با ارائه موارد علمی ارائه داده، منطبق است.


ویدیو مرتبط :
اعتراف عجیب بازیگر مشهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی:باید فراموش كنیم كه احمدی‌ن‍ژاد وجود داشته است/حداد:خدا از خلق احمدی نژاد پشیمان است!



اخبار,اخبار سیاسی ,احمد توكلی

 

اخبار سیاسی - توکلی:باید فراموش كنیم كه احمدی‌ن‍ژاد وجود داشته است/حداد:خدا از خلق احمدی نژاد پشیمان است!

دكتر حداد عادل یك بار به شوخی گفت،‌خدا احمدی ن‍ژاد را خلق كرد، بعد پشیمان شد و قالب اش را هم شكست!

احمد توكلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی پایان سال خود با روزنامه دنیای اقتصاد نكات قابل توجهی را در زمینه تشكیل فراكسیون اعتدالگرایان یا حامیان دولت در مجلس و افراط گرایی در خانه ملت و خط قرمزهای آن اشاره كرده است . مثلث آنلاین بخش هایی از ای مصاحبه را منتشر می كند :
 
* من فكر می كنم كه تلاش دولت برای تشكیل فراكسیون اعتدال نه جدی است نه مقدور.
 
* همیشه در مجلس نمایندگانی بوده‌اند كه در درگاه اتاق می ایستادند و حسب موقعیت بیرون یا داخل را انتخاب می كردند. فراكسیون اصولگرایان 100 عضو داشت، رهروان ولایت حدود 150 نفر و حدود 40 نفر هم اصلاح طلب. حالا عده ای از رهروان ولایت به اصلاح‌طلبان پیوسته اند و تقریبا سه دسته 100 نفره اند، اصلاح طلبان قبلی و این دسته جدیدا پیوسته ممكن است فراكسیون اعتدال را تشكیل دهند. موضوع این نیست كه تشكیل این فراكسیون خوب است یا بد. موضوع این است كه نمایندگان نزدیك به رهروان كار پسندیده‌ای نمی كنند و اصولا این گونه افراد قابل اعتماد نیستند.
 
* نمایندگانی كه به این شكل موضوع عوض می كنند قابل اتكا نیستند و نم یتوانند باری به دوش بگیرند. اصلا خوب نیست كه آقای روحانی چنین طرفدارانی در مجلس داشته باشد. ضمن اینكه زیبنده نیست كه فراكسیون مدافع دولت آقای روحانی از 100 نماینده تشكیل شود.
 
* این مساله احتمالا موضع گیری اكثریت را به دنبال دارد. این یعنی كشمكش سیاسی كه دولت تا به امروز از آن دوری كرده . این یعنی تكرار اشتباهات احمدی ن‍ژاد. نمی خواهم خیلی مسائل را باز كنم اما به نظر شما چه كسی برنده كشمكش دولت قبل با مجلس شد؟ امروز چنین فراكسیونی یعنی تحریك اكثریت.
 
*‌ تشكیل چنین فراكسیونی نفع وی‍ژه‌ای براید دولت در بر نخواهد داشت. هر نفعی كه تصور كنید می شود از تشكیل چنین فراكسیونی به دست آورد، در شرایط فعلی هم قابل حصول است. من وقار و شخصیت دولت فعلی را در دوری از دعواهای سیاسی می بینم اما وقتی فراكسیون حامیان دولت در مجلس شكل بگیرد، این وقار از بین می‌رود. می شود مثل دولت قبل با آن همه اشتباهاتی كه در همه زمینه‌ها به بار آورد. من معتقدم مجلس در مجموع این هدف را دنبال كرده كه با دولت كار كندتا شرایط كشور بهتر شود و این هدف مقدسی است و دولت باید از آن استفاده كند.
 
*‌ مجلس محل سیاست ورزی است تا امروز همین گونه بوده و در آینده هم خواهد بود. اما یك نكته باید مد نظر دولت قرار بگیرد. تشكیل فراكسیون اعتدال، تندروها را برجسته می كند، آقای روحانی باید بداند كه تندروها هنوز نتوانسته اند فضای مجلس را تغییر دهند و این برای دولت و مردم غنیمت است. باید بتوانیم این فضا را حفظ كنیم، باید از این فضا حمایت كنیم.
 
* خط قرمز مجلس، لاف‌های سیاسی و تهدیدهای توخالی است كه این روزها از برخی افراد شنیده می‌شود. اولدورم، اولدورم كردن ها برای مجلس غیر قابل قبول است. این گونه لاف‌ها برای كشور هم خیلی خوب نیست. دلیل آنكه دولت باید بگوید مردم آزادند و من به دلیل آنكه مجری انتخابات هستم دخالتی در آن ندارم و نمی خواهم قاعده بازی را بر هم بزنم.
 
* آقای دكتر حداد عادل یك بار به شوخی گفت،‌خدا احمدی ن‍ژاد را خلق كرد، بعد پشیمان شد و قالب اش را هم شكست! باید فراموش كنید كه شخصی مانند احمدی ن‍ژاد وجود داشته و رویه اش چنین بوده یا چنان بوده. 

اخبار سیاسی - دنیای اقتصاد