اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف سارقان موتورسوار به ده‌ها زورگیری



 اعتراف سارقان موتورسوار به ده‌ها زورگیری

دو گروه شش و دونفری از زورگیران حرفه‌ای توسط ماموران پلیس تهران دستگیر شدند و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند. .

حوادث - به گزارش شرق، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در پی وقوع زورگیری‌های مشابه توسط سارقان موتورسوار در ساعات خلوت شب و با استفاده از چاقو و قمه، به تحقیق در این‌خصوص پرداختند و با کمک مالباختگان که برخی از آنها زخمی شده بودند، از متهمان چهره‌نگاری کردند.


کارآگاهان در جریان تحقیقات موفق شدند چند نفر از سارقان حرفه‌ای در زمینه زورگیری و کیف‌قاپی را شناسایی کنند. این افراد بنا بر اطلاعات رسیده با تشکیل گروه جدیدی سرقت‌های خود را به شیوه‌های مختلف زورگیری، گردنبندقاپی و کیف‌قاپی از سر گرفته بودند.


یکی از مالباختگان پس از شناسایی تصویر متهمان به کارآگاهان گفت: سه سرنشین موتوسیکلتی ساعت 19:10 روز 21تیر در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، با چاقو به من حمله‌ور شدند و با وجود سرقت کیف‌پول و گوشی تلفن‌همراهم قصد داشتند انگشتر ازدواجم را نیز سرقت کنند.

 

وقتی به آنها گفتم انگشتر از دستم خارج نمی‌شود، تهدید کردند اگر حلقه ازدواج را به آنها ندهم انگشتم را قطع خواهند کرد. در همین زمان با حضور تعدادی از رهگذران و شهروندان که متوجه موضوع شده بودند، سارقان به‌ناچار بدون سرقت انگشتر از محل متواری شدند.


با شناسایی هویت شش‌عضو گروه و مخفیگاه و محل تردد آنها در قهوه‌خانه‌ای در منطقه مولوی، عملیات همزمان انجام و هر شش متهم دستگیر شدند.
با آغاز تحقیقات از اعضای گروه، آنها منکر ارتکاب هرگونه سرقت شدند. این افراد پس از اطلاع از دستگیری تمامی همدستانشان و ارایه شواهد و دلایل و همچنین مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، به ناچار به ده‌ها فقره زورگیری و کیف‌قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران اعتراف کردند.


در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعدادی از مالباختگان زن که مورد کیف‌قاپی قرار گرفته بودند، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند این گروه از سارقان علاوه بر زورگیری و کیف‌قاپی از رهگذران، با تردد در خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو، اقدام به کیف‌قاپی از مسافران اتوبوس‌ها به ویژه زنان می‌کردند.

 

متهمان علاوه بر این شیوه، به چندین فقره سرقت و زورگیری از خودروهای تک‌سرنشین به شیوه ایجاد تصادف ساختگی اعتراف کردند.
کارآگاهان در حالی‌که به تحقیقات خود از متهمان ادامه می‌دادند متوجه شدند چندین پرونده نیز علیه دو زورگیر تشکیل شده است./شرق

 

 


ویدیو مرتبط :
زورگیری چهار موتورسوار با قمه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان زورگیری‌های سارقان موتورسوار



اخبار حوادث -  پایان زورگیری‌های سارقان موتورسوار

اعضای دو باند زورگیری بعد از ارتکاب ده‌ها فقره سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

 کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی از چندی قبل در جریان وقوع زورگیری‌های مشابه در سطح شهر تهران قرار گرفتند.

 

سارقان موتوسیکلت آپاچی سفید و پالس مشکی در اختیار داشتند و گاه دونفر سوار بر یک‌موتور و برخی مواقع چهارنفر سوار بر دوموتور دزدی‌ها را انجام می‌دادند.
کارآگاهان همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، اطلاع پیدا کردند سرقت مشابهی در منطقه قلهک به‌وقوع پیوسته است و سرنشینان موتوسیکلت آپاچی سفیدرنگ اقدام به زورگیری کرده‌اند.

 

بلافاصله مالباخته به اداره پنجم پلیس آگاهی دعوت و تصاویر مجرمان سابقه‌دار به او نشان داده شد. این فرد از میان عکس‌ها چهره مجرمی حرفه‌ای را به نام «امیرحسین.ر» شناخت و او را به‌عنوان سارق اموال خود معرفی کرد. در ادامه تحقیقات، تعدادی دیگر از مالباختگان که توسط سرنشینان موتوسیکلت آپاچی سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفته بودند، امیرحسین را شناسایی کردند.

 

با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده درخصوص سوابق و فعالیت‌های مجرمانه متهم سابقه‌دار و شناسایی مخفیگاه وی در محدوده سلیمانیه، بلافاصله محل‌های تردد و مخفیگاه او تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و درنهایت امیرحسین همراه یکی دیگر از اعضای گروه به نام «محمد.ص» دستگیر شدند و در همان تحقیقات اولیه و پس از شناسایی توسط تعدادی از مالباختگان به ده‌ها فقره زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرق اعتراف کردند.

 

سپس دوعضو دیگر گروه به نام‌های «امین» و «ایمان» شناسایی شدند و دستگیری این دو متهم نیز در دستور کار قرار گرفت. در این مرحله مشخص شد این دو متهم به اتهام سرقت موتوسیکلت دستگیر شده‌اند و در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارند. در حال حاضر تحقیق از این متهمان ادامه دارد.


در دومین پرونده، ماموران کلانتری فلسطین چندی قبل حین گشت‌زنی در خیابان رودسر به سرنشینان موتوسیکلت طرح هوندا125 مظنون شدند. راکب موتور با وجود دستور ایست ماموران، به قصد فرار اقدام به حرکات نامتعارف کرد و به رانندگی پرخطر ادامه داد تا اینکه سرانجام ماموران طی تعقیب‌وگریز، موفق به دستگیری ترک‌نشین موتور شدند اما راکب فرار کرد.


متهم که «علی‌اکبر.ت» نام دارد بعد از انتقال به کلانتری اظهار بی‌گناهی کرد با وجود این توسط تعدادی از مالباختگان که مورد زورگیری قرار گرفته بودند، شناسایی شد. سپس پرونده به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه34 تهران، در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

متهم در اداره آگاهی نیز ادعای بی‌گناهی را تکرار کرد و گفت زمان دستگیری همراه یکی از دوستانش به نام امین قصد داشت برای خرید لباس برود. علی‌اکبر نتوانست توضیحی برای علت فرار از دست ماموران ارایه دهد و همین مساله باعث شد کارآگاهان اطمینان یابند او خلافکار است.


ماموران که فهمیده بودند جوان فراری «امین.ع» نام دارد مخفیگاه وی را در شهرک اندیشه شناسایی کردند و پس از چندین روز مراقبت‌های پلیسی و در شرایطی که متهم با اطلاع از دستگیری همدستش با هوشیاری کامل به آنجا رفت‌وآمد می‌کرد او را به دام انداختند و در بازرسی از پارکینگ مخفیگاهش موتوسیکلت مشکی‌رنگ طرح هوندا125 که در سرقت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز کشف و توقیف شد.


«امین» پس از انتقال به پلیس آگاهی به ده‌ها فقره زورگیری اعتراف کرد، پس از آن «علی‌اکبر» نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت به شیوه «زورگیری» در مناطق مختلف تهران از جمله میدان آزادی، آریاشهر، صادقیه، خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر و... اقرار کرد.


سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده‌ها گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره انواع سرقت به شیوه‌های مختلف «زورگیری»، «سرقت گوشی‌های تلفن همراه» و «کیف‌قاپی» در مناطق مختلف شهر تهران و با استفاده از انواع موتوسیکلت‌های طرح هوندا125، پالس و آپاچی، از مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»

اخبار حوادث - شرق