اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف جوان زورگیر به قتل آپاچی سوار



سومین متهم افغانی یک پرونده جنایی که با صدور دستورات ویژه قضایی و تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شده است به قتل جوان آپاچی سوار با انگیزه زورگیری اعتراف کرد.

  ساعت 30: 21 بیست و یکم اسفند گذشته، صدای زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران کلانتری شهید رجایی مشهد از قتل جوان آپاچی سوار با ضربه چاقو خبر دادند. با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله قاضی "علی اکبر صفائیان" برای بررسی ماجرا به محل اعلام شده، عزیمت کرد. گزارش ماموران حاکی از آن بود که جوان 22 ساله ای مورد حمله 3 فرد ناشناس قرار گرفته و با وارد آمدن ضربه چاقو مجروح شده، اما قبل از آن که به مرکز درمانی منتقل شود بر اثر شدت خونریزی و عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داده است.

 

تحقیقات میدانی مقام قضایی نشان داد: جوان 22 ساله سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی بوده که 3 فرد ناشناس موتورسوار را به قتل رسانده و موتورسیکلت وی را نیز سرقت کرده اند. با به دست آمدن این اطلاعات، ساعتی بعد، هویت مقتول مشخص شد و سپس با صدور دستور ویژه ای از سوی مقام قضایی، ماموران کلانتری شهید رجایی و کارآگاهان اداره جنایی با بسیج همه امکانات به ردیابی موتورسواران ناشناس پرداختند.

 

پی گیری سرنخ های موجود بیانگر آن بود که عاملان جنایت تبعه کشور افغانستان هستند بنابراین، ماموران عملیات خود را در مناطقی که احتمال اختفای متهمان وجود داشت متمرکز کردند تا این که ساعت 2 بامداد کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد 2 تن از متهمان در یکی از کوره های آجرپزی در شرق مشهد پنهان شده اند. در همین حال آنان با کسب مجوز قضایی و در یک عملیات ضربتی ، 2 جوان مذکور را دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند.

این درحالی بودکه متهمان پرونده جنایی، ارتکاب جنایت را به همدست فراری خود نسبت می دادند. گزارش خراسان حاکی است: چند روز بعد کارآگاهان با راهنمایی های قاضی صفائیان موفق شدند، سومین متهم فراری این پرونده را نیز در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر کنند این درحالی بود که موتورسیکلت آپاچی مسروقه نیز از مخفی گاه متهمان کشف شد.

گزارش خراسان حاکی است: متهمان دستگیر شده که توسط قاضی ویژه قتل عمد مورد بازجویی قرار گرفته بودند وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفتند به ناچار ارتکاب جنایت را پذیرفتند و به قتل جوان آپاچی سوار با انگیزه زورگیری اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر در این باره با صدور قرار بازداشت موقت برای متهمان این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف عربستان به سرنگونی یک آپاچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دختر جوان به قتل با نانچکو / پرونده در ایستگاه محاکمه



اعتراف دختر جوان به قتل با نانچکو / پرونده در ایستگاه محاکمه

دختر شیشه ای که با انگیزه سرقت با "نانچکو" مردی را کشته بود به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه ششم اردیبهشت سال 90 ماموران کلانتری 110 شهدا در جریان کشف جسد متعلق به فردی به نام "نادر . ج" 50 ساله در خانه ای در خیابان درودیان قرار گرفتند .

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی ، برادر مقتول به ماموران گفت : زمانیکه از طریق اعضای خانواده برادرم اطلاع پیدا کردم که او به خانه نیامده و به تماس تلفن همراه خود نیز پاسخ نمی دهد ، به خانه پدری مان در خیابان درویان آمدم و پس از ورود به خانه با جنازه دست و پا بسته شده برادرم روبرو شدم که بلافاصله با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دادم .

با آغاز تحقیقات میدانی ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مقتول ، خانه پدری خود را به مکانی برای خرید و فروش و مصرف موادمخدر تبدیل کرده است .

در ادامه تحقیقات ، تعدادی از همسایگان در اظهارات مشابه عنوان داشتند که چند ساعت قبل از کشف جسد ، دو نفر به نام های "امیرحسین . ش" 25 ساله معروف به "کاکا" به همراه زن جوانی حدود 22 ساله به نام "مهسا " معروف به "مهناز" که پیش از این بارها برای خرید و یا مصرف مواد به این محل مراجعه داشته اند را ، در حال خروج از خانه مشاهده کرده اند .

بنا به اطلاعات به دست آمده از تحقیقات میدانی ، "امیرحسین" و "مهسا" در زمان خارج شدن از محل جنایت ، ابتدا قصد داشته اند تا با استفاده از موتورسیکلت متعلق به مقتول از محل متواری شوند که به علت روشن نشدن موتورسیکلت ، با رها کردن موتور در داخل کوچه به صورت پیاده و با حالتی بسیار وحشت زده محل را ترک کرده اند .

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت مهسا و امیرحسین در خیابان 17 شهریور ـ خیابان شکوفه ، در تحقیقات خود متوجه شدند که خانواده این دو نفر در همسایگی یکدیگر بوده و "مهسا" و "امیرحسین" به واسطه اعتیاد به شیشه و مصرف مشترک مواد با یکدیگر ارتباط پیدا کرده اند .

به دلیل متواری بودن مهسا و امیرحسین از محل سکونتشان و بلامکان بودن این دو نفر و با توجه به اعتیاد شدید هر دو نفر به مصرف شیشه که احتمال ارتکاب هرگونه جرایم به ویژه سرقت را از سوی آنها قوت می بخشید ، مشخصات هر دو متهم تعقیب در اختیار کلیه مراکز انتظامی سطح کشور به ویژه کلانتری ها و پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سرانجام با پیگیری های انجام شده در خصوص دستگیری متهمان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امیرحسین در آذرماه سال گذشته به اتهام "سرقت" و "خرید فروش موادمخدر" دستگیر و روانه زندان شده است . بلافاصله هماهنگی لازم انجام و متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد .

با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات وی به مشارکت در جنایت اعتراف و ضمن معرفی مهسا به عنوان عامل اصلی جنایت ، گفت : از آنجائیکه دیگر پولی برای خرید مواد نداشتیم ، تصمیم گرفتیم تا به بهانه خرید مواد و در اصل برای سرقت وجوه نقد و مواد مخدر ، به خانه مقتول برویم. پس از ورود به داخل خانه ، زمانیکه مقتول متوجه قصد و نیت ما شد با یکدیگر درگیر شدیم که بلافاصله من اقدام به زدن اسپری اشک آور به صورت او کرده و در همین زمان با کمک مهسا ، دست و پا و دهان مقتول را بسته و در ادامه مهسا با زنجیر یک عدد "نانچیکو" که در داخل خانه پیدا کرده بود ، اقدام به خفه کردن مقتول کرد.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : پس از کشته شدن مقتول و در بازرسی خانه به دنبال پول و مواد گشته اما موفق به پیدا کردن مواد و یا پول های داخل خانه نشدیم و برای همین تصمیم به سرقت موتورسیکلت گرفتیم که آن نیز روشن نشد.

با اعترافات به دست آمده از امیر حسین و شناسایی مخفیگاه مهسا در خانه یکی از دوستانش واقع در خیابان نبرد شمالی ، کارآگاهان موفق به دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم شدند .مهسا با تایید اعترافات امیر حسین ، در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : آنقدر زنجیر نان چیکو را به دور گردن مقتول نگه داشتم که صورتش سیاه شد و دیگر نفس نکشید .

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده برای صدور کیفرخواست در اختیار قاضی آرش سیفی ، دادیار اظهار نظر دادسرای جنایی تهران قرار گرفت که او با صدور کیفرخواست به اتهام مشارکت در قتل برای مهسا و معاونت در قتل برای امیرحسین پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. به زودی جلسه محاکمه متهمان برگزار خواهد شد./مهر