اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف جان کری درباره برنامه هسته‌ای ایران


یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و فرانسوی گزارش کرد که ایران حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را دارد.

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌های ارشد آمریکا و فرانسه در دیدار با همدیگر ضمن تاکید بر پایان یافتن زمان مذاکرات با قدرت‌های جهانی تاکید کردند که ایران باید صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ایش را اثبات کند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد‌پرس» به نقل از خبرنگار خود در پاریس گزارش داد که «جان کری» و «لوران فابیوس»، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در دیدار با هم تاکید کردند که ایران حق تولید انرژی هسته‌ای را دارد اما نباید از آن برای ساخت بمب  هسته‌ای استفاده شود.

وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «ما در مورد نگرانی‌هایمان و رویکردمان در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردیم. آن‌ها این حق را دارند که یک برنامه صلح‌آمیز داشته باشند، اما نه مسیری به سمت یک بمب.»

وی افزود: «به باور ما، بسیار ساده می‌توان به جهان ثابت کرد که یک برنامه صلح‌آمیز است. بنابراین، امروز ما در مورد موضع مشترکمان و در مورد منافع مشترکمان گفت‌وگو کردیم. ما در چند هفته آینده دست در دست و در کنار هم، بسیار نزدیک به هم کار می‌کنیم تا تلاش کنیم مسیری موفق بیابیم.»

کری که قرار است هفته‌آینده با دیپلمات‌های ایران و اروپایی در آخرین دور از مذاکرات سال جاری در زمینه پرونده هسته‌ای ایران دیدار نماید، گفت که اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه ‌های هسته‌ای ایران برای این کشور باید آسان باشد.


ویدیو مرتبط :
ادعاهای تکراری جان کری درباره برنامه هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: باب مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران همچنان باز است



وزیر خارجه آمریکا جان کری

در کنفرانس خبری ترکیه

جان کری: باب مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران همچنان باز است

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ترکیه تأکید کرد که باب مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز باز است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ترکیه تأکید کرد که باب مذاکره برای گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران باز است اما این یک فرایند بی‌پایان نیست.

وزیر خارجه آمریکا در آغاز تور 10 روزه خود به اروپا و آسیا، وارد ترکیه شد تا با «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه و «احمد داوداغلو» وزیر خارجه این کشور در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله روند عادی‌سازی رابطه ترکیه و اسرائیل و همچنین تحولات خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه آمریکا پس از ورود به آنکارا تصریح کرد که قدرت‌های اصلی جهان (۱+۵) به گفت‌وگوهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند اما این فرایند نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

وی در هنگام ورود به استانبول در آغاز سفر ۱۰ روزه خود به خاورمیانه، اروپا و آسیا درباره فرایند مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: این یک فرایند پایان ناپذیر نیست.

کری تصریح کرد که اوباما به ادامه فرایند دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران پایبند است و ادامه داد: دیپلماسی یک وظیفه دردناک است و وظیفه یک بیمار است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از دیپلماسی در قبال ایران سخن به میان آورده است که «یووال اشتاینیتز» وزیر امور استراتژیک اسرائیل اوایل امروز، یکشنبه، از کشورهای ۱+۵ درخواست کرد تا ضرب‌الاجلی را برای اقدام علیه ایران تعیین کنند تا این کشور را متقاعد کرده که برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها کافی نیستند. گفت‌وگوها کافی نیست. زمان آن رسیده تا قبل از آنکه ایران یک تهدید نظامی شود یا یک خط قرمز تشکیل دهد، تمام جهان یک خط قرمز روشن مشخص کند تا بتواند نتیجه بگیرد./فارس