اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف به قتل شریک پس از 4 سال‌



اخبار حوادث - اعتراف به قتل شریک پس از 4 سال‌

مرد جنایتکار که شریکش را با ضربه‌های قند‌شکن به قتل رسانده بود، پس از چهار سال لب به اعتراف گشود.

به گزارش قانون، سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح جزئیات دستگیری عامل قتل مردی در سال 88 گفت: در پی وصول پرونده‌ای با عنوان مفقود شدن مردی 42 ساله به نام «محمد» در اردیبهشت ماه سال 88، رسیدگی به این پرونده در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک روز بعد از اعلام فقدانی، جسد این فرد در صندوق عقب خودروی پژویی در بلوار دانشجو کشف شد، گفت: با کشف جسد فقدانی، کارآگاهان اقدامات فنی و پلیسی خود را برای واکاوی زوایای پنهان این جنایت آغاز کردند.ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی در تحقیقات خود به شریک کاری مقتول که مردی 63 ساله به نام «امیر» بود، مظنون شدند . فرد مظنون در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه تماس و رویت مقتول در روز حادثه شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اظهارات ضد و نقیض مظنون، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی تحقیقات خود را برای یافتن سرنخی از این فرد در جنایت متمرکز کردند، گفت: سرانجام ماموران متوجه ارتباط مشکوک متهم و مقتول در یک محل شدند و با جمع‌آوری دلایل و مدارک مستند، با دستور مقام قضایی این فرد را دستگیر کردند.

 

این فرد در مواجهه با مدارک و مستندات پلیسی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت.متهم در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشت که ساعت 14 و 30 دقیقه پانزدهم اردیبهشت ماه سال 88 در پی چند تماس تلفنی، مقتول نزد من آمد و او را به باغ ویلایی دوستم در منطقه شاندیز برده و زمانی که از خودرو پیاده و به سمت ویلا در حرکت بود، از پشت سر با قندشکن یک ضربه پشت سرش زدم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه متهم به قتل در اعترافات خود عنوان کرد که پس از افتادن مقتول، چند ضربه دیگر به سر «محمد» زده است، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که با همدستی فرد دیگری که به او مبلغ 500 هزار تومان داده بود، جسد را در صندوق عقب خودرو قرار داده و در خیابان رها کرده است.


به گفته بیدمشکی، متهم پس از سیر مراحل مقدماتی، با پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

اخبار حوادث - قانون


ویدیو مرتبط :
اعتراف به قتل- مهدی هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف به قتل مادر و فرزند پس از دو سال



اخبار حوادث - اعتراف به قتل مادر و فرزند پس از دو سال

مردی که دوسال قبل زنی را همراه پسر چهارساله او به قتل رسانده بود، سرانجام به جرمش اعتراف کرد.

یکی از باغداران اطراف اصفهان چندروز قبل با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گفت مشغول کندن زمین بوده که اجساد یک زن و یک کودک را پیدا کرده است. ماموران بعد از دریافت این خبر به باغ موردنظر رفتند اما فقط جسد کودک را که از خاک بیرون زده بود مشاهده کردند. صاحب باغ وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت جنازه زن نیز زیر جسد کودک و یک‌متر پایین‌تر است. اطلاع‌داشتن صاحب باغ از محل دفن جسد دوم سبب شد پلیس به وی ظنین شود. با این حال در مرحله اول مدرکی علیه مرد میانسال وجود نداشت.

سرانجام اسکلت زن و کودک به پزشکی‌قانونی منتقل شد و کارآگاهان برای رازگشایی از این معما به بررسی پرونده افراد مفقودشده پرداختند تا بلکه از این طریق به هویت متوفیان پی ببرند. آنان متوجه شدند زنی 30ساله به‌نام مهرانه و پسر چهارساله‌اش نادر، دوسال قبل گم شده‌اند و اعضای خانواده او موضوع را به پلیس گزارش داده‌اند. مطابق محتویات پرونده در آن زمان جست‌وجوی وسیعی برای یافتن ردی از مادر و کودک انجام شده اما سرنخی به‌دست نیامده بود.

ماموران از خانواده مهرانه خواستند برای شناسایی اجساد به پزشکی‌قانونی بروند. آنها تایید کردند جنازه‌ها متعلق به مهرانه و نادر است اما از آنجا که اجساد تقریبا از بین رفته بود و نمی‌شد به گفته‌های این خانواده به‌صورت مطلق اعتماد کرد، آزمایش دی.ان.‌ای نیز انجام و بالاخره هویت مقتولان تایید شد.

 افسران جنایی در گام بعدی پی بردند مهرانه در همان باغی کار می‌کرده که جسدش در آنجا پیدا شده بود. اعضای خانواده وی گفتند: «بعد از گم‌شدن مهرانه و نادر سراغ صاحب باغ رفتیم اما او گفت از آن دو خبری ندارد صاحب باغ به ما گفت مهرانه بعد از اینکه کارهایش را انجام داده همراه پسرش آنجا را ترک کرده است.»این‌بار صاحب 40ساله باغ بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که ابتدا سعی داشت خودش را بی‌گناه معرفی کند در نهایت به قتل مادر و فرزند اعتراف کرد و گفت: «مهرانه روابط صمیمانه‌ای با من داشت و همین موضوع باعث شده بود با خانواده خودم دچار مشکل شوم و همسرم با من اختلاف پیدا کرده بود. از طرفی مهرانه با اطلاع از این شرایط از من سوء‌استفاده می‌کرد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.»

متهم به قتل ادامه داد: «مهرانه روز حادثه سرگرم کار در باغ بود که به سمتش رفتم و او را هل دادم. وقتی روی زمین افتاد دستم را دور گلویش گذاشتم و فشار دادم. در این هنگام نادر جلو آمد تا از مادرش دفاع کند من دست دیگرم را هم دور گلوی او انداختم و در نهایت مادر و پسر را خفه کردم و برای اینکه کسی متوجه این قتل‌ها نشود اجساد را دفن کردم اما در دوسال گذشته نتوانستم این اتفاق را فراموش کنم تا اینکه به دلیل عذاب وجدان تصمیم گرفتم کاری کنم که جسدها به خانواده مهرانه برسد به همین دلیل ادعا کردم آنها را حین کار در باغ پیدا کرده‌ام.» بنا بر این گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیق از وی ادامه دارد.
اخبار حوادث -  شرق