اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف‌های تکان‌دهنده قاتل مهندس الکترونیک



اعتراف‌های تکان‌دهنده قاتل مهندس الکترونیک

اعتراف‌های تکان‌دهنده قاتل مهندس الکترونیکمرد معتادی که به جرم کشتن یک مهندس الکترونیک تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ بود دستگیر شد.

حوادث - به گزارش فرهیختگان، ساعت ۱۰/۲ دقیقه بامداد دوازدهم اسفند ۱۳۹۱ افسران گشت در زیر پل «مدیریت» تهران در بزرگراه «چمران» مرد ۵۴ ساله‌ای را که بیهوش شده بود یافتند و وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان بردند. تلاش پزشکان اما بی‌نتیجه ماند و «عباسعلی- ج» روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

شواهد نشان می‌داد وی بر اثر ضرب و جرح و ضربه مغزی از پا درآمده بود.

با اثبات فرضیه جنایت، پرونده به دستور بازپرس رسولی- کشیک وقت دادسرای ناحیه ۲۷ تهران - به دایره دهم اداره آگاهی مرکز سپرده و رسیدگی تخصصی آغاز شد.

همسر «عباسعلی» به کارآگاهان گفت: شوهرم برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگان، از تهران به زاهدان رفته و نیمه‌شب یازدهم اسفند با هواپیما برگشته بود. «عباسعلی» وقتی به تهران رسید با تلفن خانه‌مان تماس گرفت و با من احوالپرسی کرد. منتظر ورود شوهرم به خانه‌ام بودم اما هرگز این اتفاق نیفتاد. گوشی موبایل شوهرم ساعت ۳ صبح دوازدهم اسفند خاموش شد تا اینکه... .

پلیس در ادامه تحقیق میدانی دریافت «عباسعلی- ج» مهندس الکترونیک بود و در بازگشت از زاهدان، یک کیف دستی به همراه داشت. همچنین مشخص شد مدارک شناسایی، کارت‌های عابربانک، کارت سوخت خودروی شخصی و مقداری پول در آن کیف بود. ناپدید شدن این کیف از جنایت با‌انگیزه دستبرد حکایت داشت.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تجسس به بررسی فیلم ضبط شده در حافظه دوربین مداربسته فرودگاه «مهرآباد» پرداختند و متوجه شدند «عباسعلی» با یک خودروی سواری از محوطه آنجا به بیرون رفته بود.

با روشن شدن این موضوع، صاحب خودروی موردنظر به نام «پرستو- ر» به اداره آگاهی پایتخت فراخوانده شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

«پرستو» گفت: چندی پیش با مرد ۳۱ ساله‌ای به نام «مسعود» آشنا و به او علاقه‌مند شدم. در حالی که تصور می‌کردم «مسعود» مرد باشخصیتی است ماشینم را به او امانت دادم. یک روز بعد «مسعود» ماشینم را برگرداند و همان موقع متوجه شدم دستش زخمی شده است. علت را پرسیدم اما «مسعود» جواب قانع‌کننده‌ای نداد. وقتی فهمیدم آن مرد، دروغگو و خلافکار است ارتباطم را با او قطع کردم.

کارآگاهان با اطلاعاتی که از «پرستو» گرفتند مرد معتادی به نام «میثم- ح» که خود را «مسعود» معرفی کرده بود را شناسایی کردند و تجسس به مرحله تازه‌تری رسید.

قریب به سه ماه از جنایت گذشته بود که «میثم- ح» در مهرویلای کرج ردیابی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. سپس ماموران در بازرسی مخفیگاه این مرد شیشه‌ای، لباس نظامی، شوکر و قاب گوشی موبایل «عباسعلی- ج» را به دست آوردند و به بازجویی پرداختند.

«میثم» وقتی فهمید دستش رو شده و هیچ شانسی برای گریز از قانون ندارد به ناچار لب به بیان حقیقت گشود: «به‌خاطر عقب افتادن قسط ماشینم تصمیم به دزدی گرفتم. از دوستانم شنیده بودم مسافرانی که به فرودگاه مهرآباد می‌روند پول زیادی به همراه دارند. به همین دلیل، نیمه شب یازدهم سوار ماشین پرستو شدم و به بهانه مسافرکشی به فرودگاه مهرآباد رفتم. سپس یک مرد شیک‌پوش که کیف مشکی در دست داشت توجه مرا جلب کرد، بلافاصله جلوی پایش ترمز زدم و او به مقصد ازگل سوار شد.»

مرد معتاد ادامه داد: در حالی که وسوسه دزدی به جانم افتاده بود در بزرگراه «چمران» از مسیر اصلی خارج شدم. سپس در‌های ماشین را قفل کردم که مرد میانسال اعتراض کرد. زیر پل «مدیریت» که رسیدیم شوکر را از زیر صندلی راننده درآوردم و مسافر شیک‌پوش را تهدید کردم تا تمامی پول‌هایش را تحویلم دهد. او اما مقاومت کرد و درگیر شدیم.

«میثم» افزود: زور «عباسعلی» خیلی زیاد بود و به همین دلیل با شوکر به بدنش زدم. وقتی مسافر تنها بیهوش شد لباس‌ها و کیفش را گشتم اما فقط ۲۰۰ هزار تومان به دست آوردم. می‌خواستم فرار کنم که فهمیدم آن مرد در حال به هوش آمدن است. چون می‌ترسیدم مرا شناسایی کند و به دردسر بیندازد چندین ضربه با قاب آیینه ماشین به سرش زدم و او را از ماشین بیرون انداختم.

در همین رابطه سرهنگ آریا حاجی‌زاده - معاون مبارزه با جرم‌های جنایی اداره آگاهی تهران بزرگ- گفت: «میثم- ح» به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ بازداشت موقت شده است و تحقیق جامع‌تر درباره پرونده ادامه دارد./فرهیختگان

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف تکان دهنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف تکان‌ دهنده زن 31 ساله به قتل همسرش در زنجان



اعتراف تکان‌ دهنده زن 31 ساله به قتل همسرش در زنجان

سرپرست پلیس آگاهی زنجان گفت: زن 31 ساله به قتل تکان دهنده همسرش اعتراف کرد.

جعفر رحمتی افزود: زنی 31 ساله به اتهام قتل همسر 76 ساله خود دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش پرونده‌ای با عنوان آتش‌سوزی منجر به فوت، به پلیس آگاهی ارجاع شد، افزود: در پی اعلام آتش سوزی تیمی برای بررسی ماجرا به محل اعزام و پس از بررسی به همسر متوفی مشکوک شدند.

سرپرست پلیس آگاهی زنجان  با بیان اینکه به علت ریزش سقف منزل امکان تشخیص آتش سوزی نبود افزود: متوفی به علت سوختگی شدید و عوارض ناشی از آن جان خود را از دست داده بود.

رحمتی با اعلام اینکه آتش‌سوزی در یکی از روستاهای توابع گیلوان رخ داده است، گفت: پس از مشکوک شدن ماموران و بررسی سرنخ‌ها به همسر متوفی مشکوک و وی را برای ادامه تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رحمتی ادامه داد: پس از 18 روز تحقیقات سرانجام متهم به قتل اعتراف کرده و پرده از راز جنایت خود برداشت.

 سرپرست پلیس آگاهی زنجان مشکلات خانوادگی را علت این جنایت عنوان  کرد و افزود: به خاطر بد رفتاری، آزار، اذیت و همچنین اختلافات خانوادگی شب جنایت متهم، با ریختن نفت بر روی اثاثیه منزل و شوهر اقدام به ایجاد حریق کرده است.

وی با بیان اینکه اعترافات متهم صورت جلسه و پس از تکمیل پرونده وی به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: مردم بهتر است در مواجهه با مسائل و مشکلات خانوادگی با مشاوران این امر مشورت کنند و از اقدام به عمل احساسی خودداری کنند.

اجرای طرح مبارزه با سرقت و دستگیری 24 سارق با 33 فقره سرقت
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از اجرای طرح مبارزه با سرقت در 72 ساعت گذشته و دستگیری 23 سارق با اعتراف به 32 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مراد جعفری افزود: ماموران آگاهی زنجان با همکاری ماموران انتظامی جهت تامین نظم و امنیت و مبارزه با سرقت طرح ویژه مبارزه با سرقت را در سطح شهرستان به اجرا درآوردند.

 وی به نتایج اجرای این طرح در 72 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح 24 سارق مغازه، ساختمان درحال ساخت، اماکن خصوصی، مغازه، منزل، موتورسیکلت، احشام و کیف قاپ دستگیر شدند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری این مجرمان گفت: این سارقان به 33 فقره سرقت اعتراف کرده‎اند.

جعفری افزود: بیشترین متهمان دستگیر شده به اتهام سرقت اماکن خصوصی، ساختمان در حال ساخت و مغازه بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: توجه به توصیه‎هایی پلیس و رعایت موارد حفاظتی و کنترلی در پیشگیری از سرقت موثر است./مهر