اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافی تکان‌دهنده درباره زلزله تهران



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, زلزله تهران

رئیس جمعیت هلال احمر در اعترافی تکان‌دهنده درباره زلزله تهران گفت: بسیاری از نهادهای کمک‌رسان در زلزله تهران به شدت آسیب پذیرند. به هر حال باید بیمارستان‌ها و مراکز آتش نشانی‌ سرپا باشد. حتی بعید می‌دانم ستاد مرکزی هلال احمر نیز آمادگی داشته باشد.

 به  گزارش  تسنیم ؛ یک از نهادهای که باید در حوادثی چون زلزله آماده باشد هلال احمر است و این در حالی بود که هر زمان رئیس این جمعیت در جلساتی که خبرنگاران حضور داشتند و صحبت از زلزله تهران به میان می‌آمد بلندگو را خاموش می‌کرد به معنای اینکه این مطلب رسانه ای نشود.

ولی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه مهمی به صورت علنی با اظهار نظرهای خاصی، نوعی تهدید و یا به قول خودشان ترس مدیریت شده ای را به مردم درباره زلزله تهران مطرح کردند که در رابطه سید امیر محسن ضیایی درباره این موضع خود به تسنیم توضیحاتی ارائه کرد.

ضیایی: ایجاد نگرش وجود یک ترس مدیریت شده قابل قبول هست که این در واقع یک نوع حساس سازی جامعه است حساس سازی مسئولین هم است، زلزله بالاخره موضوع کاملاً روشنی است که از نظر مطالعات این اتفاق خواهد افتاد ولی زمانش را هیچ کس نمی‌تواند بگوید.

هر چه از زمانی هم که دوره اش پیش بینی شده می‌گذرد هم شدتش بیشتر می‌شود، ما هم که میزان آسیب پذیری خودمان را می‌دانیم و می‌دانیم که هر کاری که بخواهیم انجام دهیم زمان می‌برد و هر چه هم ما این زمان را از دست دهیم در آن تاریخی هم که نمی‌دانیم کی زلزله خواهد آمد طبیعی است که میزان آسیب ما نیز بالاتر خواهد رفت.


 اخبار  اجتماعی  - تسنیم  


ویدیو مرتبط :
زلزله ی تکان دهنده ی نپال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار تکان دهنده قربانیان زلزله احتمالی تهران


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطالعات انجام‌شده برای تهران نشان می‌دهد اگر در روز، زلزله اتفاق افتد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در یک لحظه، جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطالعات انجام‌شده برای تهران نشان می‌دهد اگر در روز، زلزله اتفاق افتد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در یک لحظه، جان خود را از دست می‌دهند.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز مرحومه بدری برهانی در منطقه 8 تهران در سخنانی با اشاره به اینکه کشور ما بسیار آسیب‌پذیر است، اظهارداشت: بم 12 ثانیه لرزید و حاصل آن این بود که 34 هزار نفر جان خود را از دست دادند، 19 هزار نفر مجروح شدند و خسارت آشکار 12 ثانیه لرزیدن، 2 هزار و 100 میلیارد تومان با ارزش سال 82 بود.

وی ادامه داد: مهمترین جاهایی که باید ایمن شود مراکز جمعیتی و مهمترین آن مدارس است. مطالعات انجام شده برای تهران نشان می‌دهد که اگر در روز، زلزله بیاید یک میلیون و 800 هزار نفر در آن واحد جان خود را از دست می‌دهند و در شب کمی کمتر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اختصاص بودجه برای بازسازی مدارس کشور تصریح کرد: 4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مدارس اختصاص داده شده است تا بتوانیم مراکز آموزشی، دانشگاهی و مساجد را ایمن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین امدادگر و نجات دهنده را کسانی می‌دانیم که عضوی از اعضای خانواده هستند و در حادثه سالم مانده‌اند.