اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات هولناک 7 نقابدار



اخبار حوادث - رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تشریح کرد:
اعترافات هولناک 7 نقابدار

هفت مرد نقابدار که شبانه به خانه‌ها حمله کرده و دست به سرقت خشونت‌آمیز می‌زدند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با گروه شوک به بیان جزئیات کشف چندین پرونده جنایی و سرقت در ماه گذشته پرداخت.

   قتل دوست قدیمی به‌خاطر بدهی
سرهنگ ملاشاهی در این باره گفت: روز 16 تیرماه سال جاری مأموران کلانتری در جریان قتل مرد جوانی در خانه‌اش قرار گرفتند و با مراجعه به آنجا با جسد غرق در خون صاحبخانه که شواهد نشان می‌داد چندین ساعت از مرگش می‌گذرد روبه‌رو شدند، بدین ترتیب کارآگاهان دایره جنایی و بازپرس کشیک زاهدان را در جریان گذاشتند.


وی در ادامه افزود: کارآگاهان در تحقیقات ویژه خود دریافتند همسر قربانی وقتی به ‌خانه‌اش بازگشته با جسد همسرش روبه‌رو شده بود و این در حالی است که وی ادعا می‌کرد هنگام خارج شدن از خانه، شوهرش با مرد ناشناسی قرار ملاقات داشته است.


رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با این سرنخ، کارآگاهان تجسس‌های میدانی خود را آغاز کردند و چند تن از کسانی که با قربانی اختلاف داشتند را تحت بازجویی گرفتند تا این که بررسی‌ها نشان داد مرد جوانی به‌نام «عبدالله» پس از این جنایت به طرز مرموزی گم‌ شده و اختلاف‌های زیادی نیز با قربانی داشته است.

 

بدین‌ترتیب پس از دو هفته تعقیب و مراقبت شبانه روزی این جوان دستگیر شد که ابتدا در بازجویی‌ها ادعای بی‌گناهی کرد و وقتی دید پلیس شکی به قاتل بودن وی ندارد به قتل دوست قدیمی‌اش اعتراف کرد.


سرهنگ ملاشاهی افزود: قاتل در بازجویی‌ها ادعا کرد با قربانی شریک بوده و از ماه‌ها پیش به‌خاطر طلبی که از وی داشته اختلافاتشان بالا گرفته و این اختلاف بیشتر شده است تا این‌که در آخرین قرار ملاقات درگیر شده‌اند و وی با چاقو چندین ضربه به قربانی وارد کرده و سپس فرار کرده است.


   بازداشت 7 دزد نقابدار
سرهنگ ملاشاهی در این باره گفت: چندی پیش گزارشی به پلیس آگاهی ارجاع شد که سه مرد با لباس محلی هنگام شب به زور وارد خانه‌ای شده‌اند و با تهدید قمه و چاقو، طلا و جواهرات و چند میلیون پول صاحبخانه را به سرقت برده‌اند که با‌توجه به ادعاهای وی که چشم و ابروهای دزدان را دیده است و می‌تواند در تحقیقات و چهره‌نگاری، پلیس را کمک کند، مشخصات و راهنمایی‌های وی مورد استفاده قرار گرفت و کارآگاهان با مطابقت چهره‌های فرضی به‌دست آمده موفق شدند دو تن از دزدان را شناسایی کنند که بر این اساس دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین روز تلاش شبانه‌روزی این دو مرد تبهکار در مخفیگاهشان در دام پلیس گرفتار شدند که در بازرسی از آنجا مقداری از پول و طلاهای سرقت شده نیز به‌دست آمد.


وی افزود: این دو تبهکار در بازجویی‌ها به همدستی با پنج مرد دیگر در چند سرقت دیگر با استفاده از چاقو و قمه اعتراف کردند که بدین ترتیب اعضای دیگر این باند در دو عملیات همزمان دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به شش دزدی شبانگاهی اعتراف کردند.


سرهنگ ملاشاهی ادامه داد: رئیس این باند «عبدالعزیز» 30 ساله است و در بازجویی‌ها ادعا داشته فعالیت‌های مجرمانه‌شان را از دو ماه پیش آغاز کرده‌اند و با همدستی شش جوان تبهکار دیگر که بین 25 تا 30 سال سن دارند با پوشاندن صورتشان با نقاب و استفاده از لباس‌محلی و همراه داشتن چاقو و قمه به خانه‌هایی که از پیش شناسایی کرده بودند مراجعه می‌کردند و به زور وارد شده و نقشه تبهکارانه خود را به اجرا می‌گذاشتند و با پول و طلاهای به‌دست آمده به عیاشی و مصرف مواد مخدر می‌پرداختند که پس از پایان تحقیقات هر هفت مرد تبهکار به دستور بازپرس روانه زندان شدند.


   جیب‌بری از همراهان بیماران
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در تشریح پرونده دیگر گفت: گزارش‌هایی از چندین جیب‌بری از همراهان بیماران در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به کارآگاهان دایره مبارزه با جیب‌بری مخابره شد که براین اساس رسیدگی به این پرونده و دستگیری دزد جیب‌بر در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی مناطقی که بیشتر جیب‌بری‌ها صورت گرفته بود و همچنین بررسی چند دوربین مداربسته سرانجام با تلاش‌های طاقت فرسا موفق به شناسایی مظنون اصلی دزدی‌ها شدند.


وی افزود: ردیابی جیب‌بر حرفه‌ای در سطح شهر ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش یکی از تیم‌های گشت نامحسوس موفق به دستگیری این تبهکار شد و وی در بازجویی‌ها به 30 سرقت اعتراف کرد و عنوان داشت برای تأمین هزینه اعتیادش مقابل داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کرده و کسانی که حواسشان به اطراف خود نبوده را شناسایی می‌کرده و در یک فرصت مناسب جیب آنان را خالی می‌کرد.


سرهنگ ملاشاهی در پایان گفت: سوابق مرد 32 ساله افغان نشان می‌دهد وی دارای سوابقی همچون سرقت، زورگیری و اعتیاد است و در هر سرقت بین 200 هزار تا یک میلیون تومان پول به دست می‌آورده و آن‌ها را هزینه اعتیادش کرده است.
 اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
اعترافات هولناک اعضای سابق داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعترافات هولناک هوو به قتل آتشین مرد 2 زنه



اعتراف هوو به قتل آتشین مرد 2 زنه

جزئیات قتل آتشین مرد 2 زنه با اعترافات هولناك هووی كینه‌جو فاش شد. این زن كه همسر دوم پیرمرد بود بدرفتاری‌های وی را انگیزه‌ای در انتقام دانست. 

اخبار حوادث - به گزارش ایران وی گفت: 2 سال قبل به خواستگاری‌ام آمد و به عنوان همسر دومش با وی ازدواج كردم اما از همان روزهای نخست زندگی فهمیدم كه شوهرم مردی بداخلاق است.

من حوصله درگیری و جر و بحث نداشتم و همیشه در برابر بدخلقی‌هایش كوتاه می‌آمدم ولی پس از گذشت مدتی متوجه شدم، شوهرم با زنان دیگری نیز روابط دارد. این موضوع در كنار بدزبانی‌اش باعث شد تا از این مرد بداخلاق كینه به دل بگیرم و حتی از ازدواج با وی پشیمان شده بودم تا این كه یك روز پیش از قتل با همسرم جر و بحث كردم و چون دیگر طاقت و تحمل زورگویی‌های وی را نداشتم در برابرش ایستادم. وی مرا مورد ضرب و شتم و كتك‌كاری شدید قرار داد و مشاجرات ما تا تاریكی شب طول كشید.

وقتی همسرم به خواب رفت من نقشه شومی به سرم زد و با واژگون كردن چراغ والور، مقداری نفت روی فرش‌ها ریختم و خانه را به آتش كشاندم. بلافاصله از خانه بیرون رفتم و صبح روز بعد زمانی كه برگشتم. دیدم مأموران پلیس و آتش نشانان در محل هستند و جسد شوهرم كاملاً سوخته است.

من به تظاهر لباس سیاه پوشیده و در مراسم ختم وی شركت كردم تا كسی شك نكند. اما بعد از گذشت مدتی پلیس دستگیرم كرد و موضوع لو رفت. رئیس پلیس خواف به شوك گفت: حدود سه ماه پیش با اعلام یك آتش‌سوزی و مرگ مرموز مردی 74 ساله مأموران آگاهی به منظور بررسی موضوع در محل حاضر و با پیكرسوخته و بی‌جان مردی در خانه‌اش روبه‌رو شدند. سرهنگ محمد یزدانی افزود: مأموران آگاهی ضمن بررسی صحنه جرم و تصویربرداری از زوایای محل حادثه جسد مرد 74 ساله را برای تعیین علت مرگ به پزشكی قانونی انتقال دادند.

وی خاطرنشان كرد: پس از گرفتن نظریه پزشكی قانونی تحقیقات پلیسی ادامه یافت و با توجه به این كه بچه‌های قربانی اعلام داشتند شكایتی در این رابطه ندارند فرضیه‌ای برای كارآگاهان قوت گرفت كه این حادثه مشكوك است.

سرهنگ یزدانی افزود: در اعلام نظریه پزشك قانونی، مبنی بر این كه قربانی بر اثر نشت نفت از چراغ نفت سوز و ایجاد دود و متصاعد شدن گاز منوكسیدكربن در محیط دچار خفگی شده و سپس بر اثر آتش سوزی جسدش سوخته است، تحقیقات پرونده ادامه یافت.

كارآگاهان پلیس آگاهی با مطالعه علمی دقیق این پرونده، همسر دوم قربانی را به عنوان مظنون دستگیر و بازجویی‌های فنی از وی آغاز شد. این زن 46 ساله در برابر دلایل علمی و پلیسی قرار گرفت كه ناچار به بیان حقیقت شد و به ارتكاب قتل اعتراف كرد. سرهنگ یزدانی گفت: با توجه به نظریه پزشكی قانونی مبنی بر خفگی قربانی پیش از به آتش كشیده شدن وی، زوایای پنهان این پرونده همچنان تحت بررسی و تحقیق كارآگاهان پلیس آگاهی است./ایران