اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات عجیب 2 عضونامرئی باند دزدان(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,2عضونامرئی باند دزدان

اخبار حوادث - اعترافات عجیب 2 عضونامرئی باند دزدان

دو مرد همدستان پنهان باند دزدان بودند، آنها گوشی‌های دزدی را ارزان می‌خریدند و پس از دستکاری حرفه‌ای آنها را گران می‌فروختند.

چندی پیش مأموران اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت‌های زیرزمینی دو تبهکار قرار گرفتند که با یک شبکه دزدان گوشی‌های تلفن همراه در ارتباط بوده و با دستکاری شماره سریال گوشی‌های سرقتی، آنها را در بازار به قیمت روز می‌فروشند.همین کافی بود تا تیمی از پلیس با دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران برای ردیابی و دستگیری این دو تبهکار زیرزمینی وارد عمل شوند. مأموران در نخستین گام پی بردند که این دو مرد «مجید» و «بهمن» نام دارند.بدین ترتیب با توجه به سرنخ‌های پلیسی، مجید و بهمن تحت نظر قرار گرفتند و سرانجام روز 25 آبان ماه سال جاری زمانی که در مخفیگاه‌شان در میدان قیام در حال دستکاری شماره سریال گوشی‌های سرقتی بودند، دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه این دزدان، 20 گوشی آیفون سرقتی به دست آمد.بهمن در بازجویی‌ها به مأموران گفت: بیماری دیابت دارم، از آنجا که گوشی‌ام خراب شده بود به مجید دادم تا آن را برایم تعمیر کند. روز حادثه وقتی برای گرفتن گوشی‌‌ام نزد وی رفتم، همزمان مأموران سررسیدند و مرا هم دستگیر کردند.


وی افزود: باور کنید من مجرم نیستم، روزهای نخست مجید مرا فریب داد و گفت اگر خرید گوشی‌های سرقتی را به عهده بگیرم به من 10 میلیون تومان پول خواهد داد، چون من نیز برای درمان بیماری‌ام نیاز به پول داشتم، پذیرفتم و به دروغ گفتم گوشی‌های سرقتی متعلق به من است چرا که مجید یک خلافکار حرفه‌ای بود و می‌خواستیم جرم وی سنگین‌تر نشود. مجید نیز که چند بار به خاطر جرایم مشابه به زندان افتاده است، در بازجویی‌ها هرگونه ارتباط با شبکه دزدان گوشی تلفن همراه پایتخت را نپذیرفت و گفت:‌ گوشی‌های سرقتی را از یک مغازه‌دار خریده و از دزدی بودن آنها اطلاعی ندارد.این مرد درخصوص دستکاری شماره سریال گوشی‌ها گفت: شخصی معروف به مهندس شماره سریال‌ گوشی‌ها را دستکاری می‌کرد و من چنین تبحری ندارم، هر بار گوشی‌ها به دستم می‌رسید آنها را نزد مهندس برده و پس از دستکاری می‌فروختم و پول خوبی به جیب می‌زدم.
بنا بر این گزارش، دادیار پرونده دستور داده است پلیس با ردیابی دیگر متهمان این زنجیره سرقت پرده از جزئیات باندهای تبهکار بردارد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
تریلر انیمیشن The Pirates! Band of Misfits (دزدان دریای: باند ناجورها!) / مناسب برای اینترنت های کم سرعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توبه رئیس باند دزدان وقتی پدر شد!(+عکس)



اخبار,اخبارحوادث,اکبر عبدی پنگول


 اخبار حوادث  - اعضای این باند به خانه اکبر عبدی پنگول و یک پلیس نیز دستبرد زده‌اند
توبه رئیس باند دزدان وقتی پدر شد!

 رئیس باند دزدان حرفه‌ای خانه‌های پایتخت و شهرهای مختلف وقتی پشت میله‌های بازداشتگاه بود شنید پدر شده است و ادعا می‌کند توبه کرده و دیگر دزدی نخواهد کرد

ین دزدان در سرقت‌های خود به خانه‌های اکبر عبدی- بازیگر، پنگول - مجری تلویزیون و یک پلیس نیز دستبرد زده‌اند.


مردادماه سال جاری مأموران کلانتری 120 سیدخندان در جریان سرقت‌های سریالی از خانه‌ها قرار گرفتند و همین کافی بود تا با گسترده شدن این دزدی‌ها تیم ویژه‌ای از مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران برای ردیابی دزدان حرفه‌ای وارد عمل شوند. کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند دزدان به شیوه‌های مختلف و در چند تیم عملیاتی وارد خانه‌ها شده و دست به دزدی می‌زنند. جالب اینکه در بعضی از سرقت‌ها صاحبخانه‌ها را در خانه‌هایشان غافلگیر کرده و با بستن دست و پاهای آنها اقدام به دزدی کرده‌اند.


کارآگاهان در گام بعدی به کمک طعمه‌های این باند توانستند از آلبوم مجرمان حرفه‌ای گروهی از اعضای این باند را شناسایی کنند.


مأموران ابتدا در این شاخه تحقیقات دو عضو این باند را دستگیر کردند و در بازجویی‌های فنی دیگر اعضای این باند یکی پس از دیگری لو رفتند.


کارآگاهان در چند تیم عملیاتی مخفیگاه‌های دزدان را تحت نظر قرار دادند و موفق به دستگیری 11 دزد حرفه‌ای شدند.


اعضای این باند که همگی جوان هستند در بازجویی‌ها «جعفر» را به عنوان رئیس باند معرفی کردند.


تحقیقات پلیسی نشان داد اعضای این باند به صورت اتفاقی از خانه پنگول، اکبر عبدی و یکی از مأموران پلیس نیز سرقت کرده‌اند.

گفت‌وگو با جعفر
جعفر که 29 سال دارد بارها به خاطر جرایم مختلف به زندان افتاده و سه ماه است که در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران قرار دارد.


جعفر روزهای نخست ادعا می‌کرد تنها در پنج سرقت حضور داشته و رئیس باند نیست اما امروز به 30 دزدی اعتراف کرده و می‌گوید همدستانش قصد دارند همه سرقت‌ها را به گردن وی‌بیندازند.


چرا پریشانی؟
نگران همسرم و بچه‌ام هستم.


نگران؟
بله، سه هفته پیش وقتی همسرم به ملاقاتم آمده بود، گفت روز 30 آذرماه بچه‌مان به دنیا می‌آید ولی از آنها خبر ندارم و نگرانشان هستم.


چه حسی داری؟
دارم دیوانه می‌شوم که نمی‌توانم بچه‌ام را ببینم.


تو که می‌دانستی پدر می‌شوی چرا دزدی کردی؟
از روی بدبختی و بی‌پولی مجبور به دزدی شدم.


بیکار بودی؟
نه، با میلگردهای ساختمان‌ها سر و کار داشتم ولی پول زیادی به‌دست نمی‌آوردم.


فکر نمی‌کردی دستگیر شوی؟
آخر هر خلافی زندان است.


چه نقشی در دزدی‌ها داشتی؟
من فقط راننده بودم و منتظر بودم تا بچه‌ها دست پر بیایند.


ولی بعضی از صاحبخانه‌ها تو را زمان سرقت دیده بودند.
نه، من فقط یکبار پشت در ایستاده بودم که بچه‌ها دست و پای صاحبخانه را بسته بودند و دزدی کردند.


در چند سرقت حضور داشتی؟
فکر کنم 30 بار رفتم دزدی که 30 میلیون تومان سهم من بود.


اما همدستانت به سرقت‌های بیشتری اعتراف کرده‌اند که در همه آنها حضور داشتی؟
آنها می‌خواهند سرقت‌ها را به گردن من بیندازند تا مجازاتشان کمتر شود.


طعمه‌هایتان را چطور شناسایی می‌کردید؟
خیلی اتفاقی زنگ خانه‌ها را می‌زدیم و وقتی کسی پاسخگو نبود واردعمل می‌شدیم و در بعضی مواقع با دیدن راه‌های ورودی به خانه‌ها دست به کار می‌شدیم که برایمان مهم نبود کسی داخل خانه باشد.


اگر آزاد شوی دوباره دزدی‌ می‌کنی؟
نه، دیگر دست از تبهکاری و خلاف برمی‌دارم.


قبلاً هم از این حرف‌ها زده بودی؟
آن زمان هنوز پدر نشده بودم و تنها خودم بودم اما امروز برایم مهم است که چه نانی به بچه و خانواده‌ام بدهم.


حرف آخر؟
پشیمانم و تنها نگرانی‌ام زن و بچه‌ام است و امیدوارم حالشان خوب باشد و همه تلاشم را می‌کنم که بعد از آزادی برایشان زندگی خوبی را فراهم کنم.


با دزدی چه؟
نه دیگر دزدی نمی‌کنم!
بنابر این گزارش، بازپرس پرونده باتوجه به چگونگی اقدامات تبهکارانه این باند خواستار انتشار تصاویر دزدان بویژه جعفر که سرکرده شبکه است شد تا کسانی که در دام آنان افتاده‌اند به پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.