اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات عامل جنایت در ساختمان نیمه ساز



اخبار حوادث - اعترافات عامل جنایت در ساختمان نیمه ساز

جوان ۱۸ ساله ای که با ضربات متعدد چاقو یکی از دوستانش را در ساختمان نیمه ساز به قتل رسانده بود پس از معرفی خود به نیروهای انتظامی، جزئیات این جنایت را در حضور قاضی ویژه قتل عمد تشریح کرد.

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که ساعاتی پس از ارتکاب قتل خود را به نیروهای انتظامی معرفی کرده بود درباره رفیق کشی در ساختمان نیمه ساز، به قاضی موحدی راد گفت: روز حادثه چند نفر از دوستانم مرا به زور سوار خودروی پراید کردند.

«م» (مقتول) راننده بود و «الف» هم سمت شاگرد نشسته بود، ۲ نفر دیگر هم مرا در صندلی عقب قرار دادند و به طرف پارک حرکت کردند. آن جا آن ۲ نفر که کنار من نشسته بودند پیاده شدند سپس خودرو را در خیابان قاسمی متوقف کردند و من و «م» از داخل کوچه های باریک شهرک صابر به طرف ساختمان نیمه ساز رفتیم. او جلوتر حرکت می کرد و من هم پشت سر او می رفتم.

 وی در پاسخ به سوال قاضی که پرسید ساختمان نیمه ساز برق نداشت؟ گفت: ما با روشنایی چراغ تلفن همراه حرکت می کردیم. آ ن جا به من مشروب داد ولی خودش نخورد. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مقام قضایی که چرا فرار نکردی؟ گفت: می ترسیدم مرا با چاقو بزند! چون فکر می کردم داخل جیبش چاقو دارد!

 متهم پرونده رفیق کشی ادامه داد: ما به خاطر یک سری مسائل اخلاقی با هم درگیر شدیم اما من فقط او را هل دادم و فرار کردم.

 «الف» یکی دیگر از دوستان متهم نیز به قاضی ویژه قتل عمد گفت: حدود ۲۰ دقیقه با تلفن تماس می گرفتیم ولی هیچ کدام از دوستانمان پاسخ نمی دادند. به ناچار در خانه «م» رفتیم اما خانواده اش گفتند او منزل نیست. ۳ نفری به داخل ساختمان رفتیم که با پیکر غرق به خون «م» روبه رو شدیم. او را داخل پتو گذاشتیم و با موتورسیکلت تا یک آژانس تلفنی بردیم و از آن جا با راننده آژانس او را به بیمارستان فارابی رساندیم ولی او به دلیل شدت جراحات جان باخت.

این گزارش حاکی است: در پی اعترافات صریح وی، «قاضی موحدی راد» دستور بازداشت موقت او را صادر کرد تا تحقیقات بیشتری درباره ادعاهای متهم و زوایای پنهان این پرونده جنایی انجام شود.
اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
اعترافات عامل تروریستی حرم امام رضا(ع) | عبداللطیف از جنایت خود می‌گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف راز جنایت ساختمان نیمه کاره



اخبار حوادث - کشف راز جنایت ساختمان نیمه کاره

ماموران پلیس آگاهی پایتخت راز جنایت ساختمان نیمه کاره را با دستگیری عمل آن برملا کردند.

در پانزدهم مرداد ماه امسال، خانواده‌ای با مراجعه به کلانتری کیانشهر به مأموران اعلام کردند که یکی از اعضای خانواده آنها به نام بهزاد ( 35 ساله ) از خانه خارج و دیگر به منزل مراجعه نداشته است که همزمان با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدانی» در اداره یازدهم، کشف جسدی ناشناس به کلانتری 176 حسن آباد اعلام شد و مشخصات جسد جهت شناسایی در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت و با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر مشکوک بودن فوت، پرونده ای جداگانه ای با موضوع «فوت مشکوک» در اداره دهم پلیس آگاهی تشکیل شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده فوت مشکوک و به منظور شناسایی هویت جسد، کارآگاهان اداره دهم به بررسی پرونده‌های فقدانی پرداخته و نهایتا موفق به شناسایی هویت جسد «بهزاد» شدند.

خانواده بهزاد پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشنتند که در روز حادثه شخص ناشناسی با تلفن همراه «بهروز» تماس گرفت و آدرس محلی را در خیابان سیامک واقع در منطقه کیانشهر به وی داد تا او برای انجام کار «کاشی کاری» به آنجا مراجعه کند و «بهزاد» نیز پس از گرفتن نشانی ساختمان از خانه خارج شد و پس از آن دیگر پاسخگوی تماس‌های ما نشد تا اینکه تصمیم گرفتیم موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.

با توجه به اظهارات خانواده «بهزاد»، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به خیابان سیامک به تحقیق از محل پرداخته و موفق به شناسایی خودرو متعلق به «بهزاد» شدند که در کنار ساختمانی نیمه کاره پارک شده بود و با توجه به اظهارات خانواده «بهزاد» مبنی بر اینکه وی برای تنظیم قرارداد کاری در مورد انجام کاشی کاری از خانه خارج شده، کارآگاهان به داخل ساختمان نیمه کاره مراجعه و در بررسی محل اطلاع پیدا کردند که چند ماهی است که کار ساختمان سازی در آنجا متوقف شده است.

کارآگاهان اداره دهم با توجه به محل کشف خودرو مقتول به تحقیقات از اهالی پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی یکی از اهالی محل شدند که یک دستگاه خودرو پراید را در روز فقدان «بهزاد»، هنگام خروج از داخل ساختمان نیمه کاره مشاهده کرده بود.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که ساختمان نیمه کاره متعلق به یکی از بستگان ما است که چندی پیش از من خواهش کرده بود که مراقب باشم تا کسی اقدام به سرقت از داخل ساختمان وی نکند و من نیز هرچند وقت یکبار به ساختمان مراجعه و محل را بازدید می کردم تا اینکه در 15مردادماه امسال در مسیر بازگشت از محل کار خود بودم که یک دستگاه پراید را مشاهده کردم که در حال خروج از ساختمان بود و به تصور اینکه راننده پراید اقدام به سرقت از داخل ساختمان کرده قصد داشتم تا او را متوقف کنم؛ اما ماشین قبل از رسیدن من به مقابل ساختمان از محل دور شد و من در آن لحظه توانستم تا شماره پلاک آن را یادداشت کنم.

 

پس از رفتن ماشین بلافاصله به داخل ساختمان رفته و به بررسی مصالح و تجهیزات ساختمانی داخل آن پرداختم. با وجود آنکه آثار کشیده شدن بر روی زمین وجود داشت، اما سرقتی انجام نشده بود و من نیز به همین علت موضوع را به صاحب ساختمان اطلاع ندادم.

با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده، کارآگاهان اقدام به شناسایی صاحب خودرو پراید کرده و با شناسایی محل سکونت این شخص در منطقه کیانشهر، وی را در 18آذرماه دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم منتقل کردند که متهم به نام «حسن. ب» (34 ساله) پس از حضور در اداره دهم و با وجود انکار اولیه جنایت، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از ورود مقتول به داخل ساختمان، وی را به بهانه بازدید و انجام متراژ به طبقه بالای ساختمان بردم. زمانی که در حال اندازه‌گیری قسمت‌های داخل آشپزخانه بود، رشته‌ای پلاستیکی را که همراه خود داشتم به گردنش انداخته و او را خفه کردم؛ جسد را به صندوق عقب پراید منتقل، بلافاصله از ساختمان خارج، جنازه را به بیابان‌های منطقه حسن آباد منتقل و در آنجا رها کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات و مشخص شدن انگیزه جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

اخبار حوادث - ایسنا