اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات عامل جنایت در آپارتمان مجردی



اخبار حوادث - اعترافات عامل جنایت در آپارتمان مجردی

جوان ۲۳ ساله ای که با «رویای پولدارشدن» یکی از بستگانش را به طرز فجیعی کشته بود ضمن اعتراف به ارتکاب قتل گفت: فکر می کردم او پول زیادی در حساب بانکی اش دارد و من با رویای پولدارشدن تصمیم به قتل او گرفتم.

به گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که هفته گذشته و پس از ۲ ماه فرار توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شده است ابتدا برای رهایی از مجازات، انگیزه خود از ارتکاب قتل را مسائل اخلاقی و منافی عفت عنوان کرد و گفت: آن روز جوان ۲۵ ساله(مقتول) با من تماس گرفت تا نزد او بروم. وقتی آن جا رسیدم فهمیدم که او به من دروغ گفته است و زنی در منزل او حضور ندارد. پس از آن با هم مشروب خوردیم من که به رفتارها و حرکات او سوء ظن پیدا کرده بودم از داخل آشپزخانه کاردی را برداشتم و او را به قتل رساندم. سپس برای آن که اثری از من باقی نماند جسد را به داخل حمام کشاندم و همه آثار خون و لکه ها را شستم. بعد هم آن را داخل کمد دیواری منزل قرار دادم و با از بین بردن آثار خون روی مبل ها، تلویزیون و ... خودرو ۲۰۶ مقتول را سوار شدم و فرار کردم.

گزارش خراسان حاکی است: متهم این پرونده جنایی وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرار گرفت متوجه شد که قاضی پرونده اظهارات دروغین او را قبول نکرده است.

این جوان وقتی در پاسخ به سوالات دیگر قاضی مجبور به تناقض گویی شد دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و در اظهاراتی دیگر گفت: فکر می کردم جوان ۲۵ ساله خیلی پول در حساب بانکی اش دارد به همین خاطر وسوسه شدم تا با قتل او پول هایش را سرقت کنم به همین منظور نقشه جنایت را طرح کردم و کاردی را از آشپزخانه منزلمان برداشتم و به آپارتمان مجردی او رفتم. در آن جا مقدار کمی مشروب خوردم و در یک لحظه او را با ضربات متعدد چاقو کشتم و سپس با پاک کردن آثار جرم، جسد را داخل کمد دیواری پنهان کردم.

 متهم افزود: سشوار، چند کارت عابر بانک، ساعت مچی، کفش های مقتول، ادکلن و کیف حاوی ۶۵ هزار تومان پول او را برداشتم و با خودرو ۲۰۶ او متواری شدم و روز بعد هم با کلیدی که سرقت کرده بودم وارد آپارتمان شدم تا مطمئن شوم که کسی از جنایت باخبر نشده است.

وی ادامه داد: رمز یکی از کارت ها روی آن بود که کارت را به دوستم دادم تا پول ها را بردارد و او هم در چند نوبت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان که همه موجودی کارت بود را برداشت. خودرو را هم در منطقه مجیدیه رها کردم که توسط ماموران کشف شد. بعد هم کفش های خونی خودم و برخی لوازم مسروقه را در سطل زباله انداختم. چند روز بعد از این حادثه مادر مقتول پیامکی را روی گوشی فرزندش ارسال کرد که می خواهد نزد او برود من هم پاسخی با این مضمون که «من در تهران هستم» برایش فرستادم که او متوجه ماجرای قتل نشود.

در پی اعترافات متهم این پرونده جنایی، کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قاضی «موحدی راد» دوست متهم را نیز که پول ها را از عابربانک برداشت کرده بود دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند اما با توجه به این که دهان مقتول هنگام کشف جسد با پارچه ای بسته شده بود، این احتمال وجود دارد که متهم هنوز برخی از زوایای این جنایت را پنهان می کند. بنابراین به دستور قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد. 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
مجردی - مدیر عامل مؤسسه خیریه آرزو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعترافات عامل جنایت خیابانی در بازسازی صحنه قتل



اخبارحوادث - اعترافات عامل جنایت خیابانی در بازسازی صحنه قتل

مردی که با تعقیب همسر صیغه ای خود، او را در یک جنایت خیابانی با ۱۱ ضربه چاقو کشته بود، به صراحت جرم خود را پذیرفت و چگونگی وقوع حادثه را در حضور مقام قضایی تشریح کرد.

به گزارش خراسان، نیمه شب هفتم خرداد سال ۹۱، مرد ۶۰ ساله ای که به همسر دوم خود سوءظن داشت، در اطراف میدان وثوق بولوار هاشمیه مشهد به کمین او نشست. مدتی بعد وقتی همسر صیغه ای اش از منزل خارج شد ناگهان به وی حمله ور شد و او را با وارد آوردن بیش از ۱۱ ضربه چاقو به شدت مجروح کرد.

با فریادهای دلخراش زن ۳۰ ساله یکی از شهروندان با پلیس و اورژانس تماس گرفت. دقایقی بعد مجروح این حادثه بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فارابی مشهد جان سپرد و بدین ترتیب تحقیقات شبانه  قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره این جنایت آغاز شد.

بررسی های مقدماتی نشان می داد: قاتل ابتدا از پشت سر، زن مذکور را مورد اصابت ۴ ضربه عمیق چاقو قرار داد و سپس ضربات دیگری را بر نقاط مختلف بدن وی فرود آورده است. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که ضارب ۶۰ ساله با خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای فرار کرده است.

 با به دست آمدن سرنخ هایی از جنایت مذکور تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهم فراری با صدور دستوراتی از سوی قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) ادامه یافت تا این که پس از گذشت ۱۳ ماه، کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم در شهرستان بهشهر و در منزل یکی از دوستانش مخفی شده است.

 بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی کارآگاه پهلوان (افسر پرونده) و با کسب نیابت قضایی عازم بهشهر شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.متهم این پرونده پس از انتقال به مشهد، با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.

 این گزارش حاکی است: پس از انتصاب قاضی شاکر به عنوان رئیس یکی از شعبه های دادگاه عمومی و جزایی مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد، قاضی علیزاده (قاضی شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی) رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفت و بدین ترتیب بازجویی های قضایی از متهم ادامه یافت.

پس از اعترافات متهم در جلسات بازپرسی و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی، مرد ۶۰ ساله در حالی که حلقه های قانون بر دستانش گره خورده بود توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم هدایت شد تا چگونگی وقوع قتل را بازسازی کند.

او مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و پس از تفهیم مواد قانونی از سوی «قاضی علیزاده»که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند متهم به تشریح این حادثه پرداخت و پس از معرفی خود گفت: حدود ساعت ۹ شب بود که به نزدیکی منزل همسر دومم رسیدم. از قبل به دلیل برخی مسائل خاص خانوادگی با یکدیگر دچار مشکل شده بودیم و من نسبت به او سوء ظن داشتم.آن شب وقتی دیدم همسرم با مرد غریبه ای از منزل خارج شد دیگر از شدت عصبانیت نتوانستم خودم را کنترل کنم در اطراف میدان هاشمیه جلوی آن ها را گرفتم و قصد داشتم با چوبدستی ضربه ای به سر همسرم بزنم اما چوبدستی به دست او خورد و روی زمین افتاد. در همین حال مرد غریبه دخالت کرد که من با چاقو به سمت او حمله ور شدم و او فرار کرد. پس از آن دوباره به طرف همسرم بازگشتم و از پشت سر او را با چاقو زدم.

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: در حالی که به شدت خشمگین بودم ضربات دیگری نیز به قسمت های مختلف بدن او وارد کردم و از محل حادثه گریختم.

 بنابراین گزارش، در آغاز بازسازی صحنه جنایت، افسر پرونده خلاصه ای از محتویات پرونده و چگونگی دستگیری متهم را مقابل دوربین قوه قضاییه تشریح کرد و در پایان نیز پس از اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، «قاضی علیزاده» با صدور دستوری، وی را روانه زندان کرد تا این پرونده مراحل دیگر قانونی خود را طی کند. 

اخبار حوادث - خراسان