اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات عاملان 3 جنایت خانوادگی



اخبار حوادث - اعترافات عاملان 3 جنایت خانوادگی

          عاملان سه  جنایت خانوادگی در بازجویی‌ها، جزییات جنایت‌های خود را شرح دادند. یکی از این افراد مادرش را به قتل رسانده، دیگری که مردی افغان است خواهرش را کشته و متهم سوم به اتهام قتل خواهرزنش دستگیر شده است.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان لردگان بعد از آنکه از قتل زنی میانسال در خانه‌اش مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها جنازه زنی 45ساله به‌نام محبوبه را مشاهده کردند که هدف گلوله شکاری قرار گرفته بود. بررسی‌های صورت‌گرفته در محل جنایت ثابت کرد قتل به دست فردی آشنا انجام شده و هدف از آن سرقت نبوده بلکه احتمالا قاتل یا قاتلان به‌دلیل خصومت شخصی دست به سلاح برده‌اند

 

. کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات محلی دریافتند پسر محبوبه به‌نام علی از زمان وقوع قتل ناپدید شده است به همین دلیل این جوان به‌عنوان مظنون اصلی شناخته شد و تحت‌تعقیب قرار گرفت. تجسس‌های پلیس فاش کرد علی به منطقه‌ای کوهستانی گریخته است. ماموران منطقه موردنظر را تحت پوشش قرار دادند و سرانجام بعد از گذشت 24 ساعت از آغاز تحقیقات توانستند متهم را بازداشت کنند.

 

علی بعد از انتقال به پلیس آگاهی به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: «صبح روز حادثه وقتی از خواب بیدار شدم دیدم سه گوسفندمان تلف شده‌اند. بر سر این موضوع با مادرم جروبحث کردم و حین مشاجره در حالی‌که از شدت خشم کنترلی بر خودم نداشتم با سلاح شکاری به او شلیک و به‌سرعت فرار کردم.»این متهم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد  و تحقیقات از وی ادامه دارد.

 

متهم دوم که جوانی افغان به نام محمد است جنایت خود را بازسازی کرد و توضیح داد خواهرش را چگونه به قتل رساند.  کارآگاهان جنایی مشهد 20 دی سال گذشته باخبر شدند زنی افغان در خانه‌اش به قتل رسیده است. آنها پس از حضور در محل جنازه این زن را در حالی که معلوم بود بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن خفه شده است مشاهده کردند. تحقیقات پس از انتقال پیکر مقتول 25ساله به پزشکی‌قانونی آغاز و فاش شد برادر او به‌نام محمد عامل این قتل است.

 

محمد بعد از کشتن خواهرش فرار کرده بود و اعضای خانواده وی ادعا می‌کردند اطلاع ندارند او به کجا گریخته است. از آن پس تجسس‌ها برای یافتن ردی از متهم ادامه یافت ولی سرنخی به دست نیامد تا اینکه بالاخره محمد خودش به پلیس آگاهی مراجعه کرد و تسلیم ماموران شد. او گفت از فرار خسته شده و به همین دلیل تصمیم گرفته خودش را معرفی کند.

 

محمد به قتل خواهرش اقرار کرد و سپس به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. او گفت: «خواهرم 9 سال قبل با مردی افغان ازدواج اما شوهرش بعد از مدتی او را ترک کرد و به افغانستان رفت. از آن به‌بعد رفتار خواهرم عوض شد. او چندبار از خانه فرار کرد. کارهایش باعث شده بود آبروی ما برود.

 

بارها با خواهرم سر این موضوع دعوا کردم و پدرم هم چندین‌بار به وی تذکر داد اما هیچ فایده‌ای نداشت و هر وقت خواهرم را به خانه برمی‌گرداندیم دوباره بعد از چندروز فراری می‌شد تا اینکه آخرین‌بار به تهران گریخت.» متهم‌به‌قتل ادامه داد: «پدرم به تهران رفت و بعد از کمی جست‌وجو خواهرم را پیدا کرد و او را به خانه برگرداند. آن شب من و پدرم خیلی ناراحت بودیم و احساس می‌کردیم آبرویمان به باد رفته است به همین دلیل به پدرم گفتم باید خواهرم را بکشم و او هم قبول کرد. به اتاقی رفتم و در را بستم سپس دستانم را دور گلوی خواهرم انداختم و آنقدر فشار دادم تا او بی‌حال شد و روی زمین افتاد.

 

بعد از اینکه از مرگ خواهرم مطمئن شدم برای اینکه دستگیر نشوم از خانه فرار کردم اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم بهتر است خودم را تسلیم کنم.» این متهم نیز در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از وی ادامه دارد.  متهم سوم که بابک نام دارد در بازجویی‌ها ادعا کرد خواهرزنش را بعد از مشاجره بر سر مسایل اخلاقی به قتل رسانده است. این پرونده زمانی به جریان افتاد که به کارآگاهان جنایی استان خراسان‌رضوی خبر دادند جنازه دختری در منطقه‌ای کم‌تردد پیدا شده است. کارآگاهان بعد از رفتن به محل حادثه خود را در برابر پیکر بی‌جان دختری 20ساله دیدند و فهمیدند این دختر با استفاده از جسمی قابل انعطاف خفه شده است.

 

هویت مقتول به نام مژده در اولین گام از تحقیقات فاش و مشخص شد وی همراه برادرش زندگی می‌کرد در حالی‌که شواهد نشان می‌داد مژده قربانی جنایتی خانوادگی شده است اعضای خانواده او تحت‌نظر قرار گرفتند. در این میان فردی به پلیس اطلاع داد روز حادثه خودرو وانتی را در محل رهاشدن جنازه دیده است. سپس مشخص شد شوهرخواهر مژده وانت دارد به همین دلیل مرد جوان به‌عنوان مظنون بازداشت شد.

 

بابک در بازجویی‌ها اتهام قتل را انکار کرد و گفت اصلا از ماجرا خبر ندارد اما وقتی ماموران طلاهای متعلق به مقتول را در خودرو وی کشف کردند ادعا کرد فقط جسد را حمل کرده است. او گفت: «برادرزنم با من تماس گرفت و گفت خواهرش را کشته است من هم با وانتم به خانه آنها رفتم و جسد را جابه‌جا کردم.» گفته‌های متهم نتوانست ماموران را قانع کند به همین دلیل بازجویی‌ها از او ادامه یافت تا اینکه بابک بالاخره به کشتن خواهرزنش اقرار کرد و گفت: «روز حادثه به شهرستان بار برده بودم.

 

وقتی برگشتم تلفنی با خواهرزنم صحبت کردم و فهمیدم تنهاست. برادر او به‌عنوان نگهبان کار می‌کرد و آن‌موقع شیفتش بود برای اینکه خواهرزنم تنها نماند به خانه او رفتم اما در آنجا بر سر مسایل اخلاقی با هم جروبحث کردیم و در نهایت در حالی‌که به‌شدت عصبانی شده بودم سیم شارژر تلفن همراهم را دور گردن او انداختم و آنقدر فشار دادم تا اینکه مژده خفه شد.»

 

متهم ادامه داد: «بعد از مرگ مژده به‌شدت دچار وحشت شدم و به این فکر افتادم که هرطور شده باید جنازه را از بین ببرم به همین دلیل آن را داخل وانت انداختم و به محلی خلوت بردم. وقتی جسد را رها کردم تمام توجهم به این بود که سرنخی از خودم به‌جا نگذارم و فکر می‌کردم هیچ‌وقت شناسایی و دستگیر نمی‌شوم.» بنا بر این گزارش تحقیقات از این متهم نیز همچنان ادامه دارد.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
نخستین اعترافات عاملان حمله به مساجد صنعا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت عاملان جنایت‌ خانوادگی


عاملان دو جنایت خانوادگی در جریان تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیر شدند.

روزنامه شرق: عاملان دو جنایت خانوادگی در جریان تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیر شدند.

نخستین جنایت در استان خراسان‌ رضوی رخ داد و رازگشایی از آن حدود ١٧ ماه طول کشید. کارآگاهان جنایی روز ٢٠ خرداد سال گذشته وقتی از کشف جنازه مردی جوان در خانه‌اش مطلع شدند، به آنجا رفتند و در بازرسی‌های مقدماتی جسد این جوان ٣٧ساله به نام شهرام را درحالی‌که در حمام قرار داشت مشاهده کردند.

شهرام بنا به شواهد با استفاده از جسمی برنده مانند چاقو از پا درآمده بود، اما روی بدن او زخم‌های دیگری نیز وجود داشت. این جراحات و همچنین شکستگی دوش حمام ثابت می‌کرد مقتول پیش از مرگ با عامل یا عاملان جنایت درگیر شده و سعی کرده از خودش دفاع کند.

 ظواهر امر به گونه‌ای بود که نشان می‌داد جنایت با انگیزه سرقت رخ نداده و هیچ فردی به‌زور وارد خانه شهرام نشده است. از سویی پزشکی قانونی در نظریه اولیه خود اعلام کرد، حدود ٤٠ ساعت از مرگ مرد جوان که تنها زندگی می‌کرد، گذشته است.

کارآگاهان در نخستین گام به بازجویی از برادر مقتول به نام حامد پرداختند، این جوان که جسد را پیدا و پلیس را خبر کرده بود، از نحوه قتل ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما کشف آثار خون زیر ناخن‌های او ظن پلیس را برانگیخت. حامد دراین‌باره ادعا کرد بعد از رسیدن به خانه به جنازه برادرش دست زده و به همین دلیل دستش خونی شده است.

او در حالی چنین ادعایی را مطرح کرد که بعد از گذشت حدود ٤٠ ساعت از مرگ شهرام خون او خشک شده بود. با وجود اینکه حامد مظنون شماره یک این پرونده بود، از آنجا که این اتهام را به‌شدت تکذیب می‌کرد، مأموران به تحقیق پیرامون این پرونده ادامه دادند و چند مظنون دیگر را نیز بازداشت کردند که بی‌گناهی همه آنها به اثبات رسید.

به‌این‌ترتیب راز قتل شهرام در هاله‌ای از ابهام ماند تا اینکه بعد از گذشت حدود ١٧ ماه از کشف جسد، برادر مقتول بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار کارآگاهان که از جواب‌های او به ابهامات قانع نشده بودند، تحقیقات از این فرد را تا آنجا پی گرفتند که وی در نهایت در بن‌بست قرار گرفت و چاره‌ای جز بیان واقعیت پیش روی خود ندید.  

حامد با اعتراف به کشتن برادرش به کارآگاهان گفت: «من به مواد مخدر اعتیاد داشتم. به همین دلیل شهرام به من سرکوفت می‌زد. او حتی در محل کار به همکارانش سپرده بود به من پولی ندهند. من احساس می‌کردم از سوی او تحقیر می‌شوم. روز حادثه وقتی به خانه برادرم رفتم، دیدم او حال مساعدی ندارد. شهرام به حمام رفت و در آن هنگام بود که من تصمیم گرفتم انتقام خودم را بگیرم. به همین دلیل چاقویی برداشتم و به حمام رفتم. در آنجا با برادرم درگیر شدم و او را با چاقو زدم».

متهم به قتل ادامه داد: «بعد از اینکه از مرگ شهرام مطمئن شدم با حوله آثار خون را پاک کردم و چاقو را نیز در خیابان در سطل زباله انداختم. پس از مدتی وقتی احساس کردم ردپاها از بین رفته است، تصمیم گرفتم پلیس را در جریان مرگ شهرام قرار بدهم». این متهم بعد از اعتراف به جرم خود، روانه زندان شد و تحقیقات قضائی از او همچنان ادامه دارد.  در همین حال مردی که به دلیل سوء‌ظن به خواهرش جان او را گرفت نیز دستگیر شد و به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

 کارآگاهان جنایی استان فارس چند روز پیش جنازه زنی جوان را که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در جاده‌ای خارج از شهر یافتند و آن را به پزشکی قانونی منتقل کردند. درحالی‌که هویت مقتول مشخص نبود، زنی میان‌سال با مراجعه به پلیس از ناپدیدشدن دخترش خبر داد و مشخصاتی را در اختیار مأموران گذاشت که با ویژگی‌های ظاهری قربانی ناشناس همخوانی داشت.

 به همین دلیل، زن میان‌سال به سردخانه پزشکی قانونی رفت و پیکر بی‌جان فرزندش را شناسایی کرد. این زن به مأموران گفت: «دخترم به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت چندی پیش از او جدا شد و به خانه ما بازگشت. من نمی‌دانم چه کسی و چرا دخترم را کشته است».

افسران جنایی در تحقیقات خود پی بردند مقتول به نام نرگس با خانواده خودش نیز اختلافاتی داشت. از آنجا که شواهد نشان می‌داد انگیزه جنایت سرقت نبوده و از سویی او در مکانی دیگر به قتل رسیده و سپس جسدش به جاده منتقل شده بود، پلیس احتمال قتل خانوادگی را دور از ذهن ندانست و در جریان تفحص‌های خود به یکی از برادران نرگس ظنین شد.

این جوان بعد از چند جلسه بازجویی به ارتکاب قتل اقرار کرد و گفت: «خواهرم رفتارهای نامناسبی داشت. و از وقتی از شوهرش جدا شده و به خانه ما آمده بود کارهایی می‌کرد که باعث شده بود آبروی خانوادگی ما به خطر بیفتد. چند بار با نرگس صحبت کردم و به او تذکر دادم.

ولی فایده‌ای نداشت. از سویی چند روز قبل یکی از بستگان سراغم آمد و به من گفت اگر غیرت داشتی اجازه نمی‌دادی خواهرت این کارها را انجام بدهد. این اتفاقات باعث شد بعد از درگیری با نرگس او را از شدت خشم با چاقو بکشم. پس از قتل جسدش را از خانه بیرون بردم و در منطقه‌ای خلوت رها کردم». بنا بر این گزارش، متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.