اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات تلخ زورگیری كه 500 نفر را تیغ زد



اعترافات تلخ زورگیری كه 500 نفر را تیغ زد

«... سه نفر، هفت نفر، شاید هم 10 نفر. نمی دانم، شاید همین حدود آدم ها بودند كه گرفتار بی پولی من شدند. برای خودم قانون هم داشتم. به پیرمرد و پیرزن كاری نداشتم. سراغ كسی حوالی بیمارستان و داروخانه نمی رفتم.یك بار هم وقتی از دست زنی گوشی موبایل گرفتم، وقتی با گریه قسم خورد كه دخترم مریض است و تلفن را لازم دارم، دلم سوخت، برگشتم و گوشی را پس دادم. من زورگیر بودم، قبول اما آدم هم بودم...»

 اینها را حسن 18 ساله، معروف به «برفی» می گفت. بزرگ شده پاكدشت ورامین و به دنیا آمده در هرات افغانستان. كسی كه پلیس معتقد است از بیش از 500 نفر زورگویی كرده اما خودش می گوید سه، چهار نفر را بیشتر یادش نیست.
   
از این 500 نفر تا آن 3 نفر، فاصله زیاد است. فاصله یی به اندازه حكم زندانی چندساله یا مجازاتی سنگین تر. حالاحسن دستبند بر دست و پابند بر پا ایستاده و از زندگی و سال هایی می گوید كه باعث شد در 18 سالگی، صدها نفر باشند كه آرزوی محكومیتش را داشته باشند.
   
تا حالاچند فقره زورگیری كردی؟
سه نفر، هفت نفر نمی دانم، شاید هم بیشتر. همین حدود بودند.
  
ولی تو متهم به 500 فقره زورگیری هستی.
 واقعا یادم نیست چند نفر بودند.
   
آنقدر زیاد هستند كه حسابش از دستت خارج شده؟ بیشتر كجاها زورگیری می كردی؟
به خدا زیاد نبودند. بیشتر شهر ری، ولی شمال و مركز تهران هم بودیم.
   
چرا به برفی معروف شدی؟
 نمی دانم، هر كدام از ما یه اسمی داریم كه با اسم اصلی مان شناخته نشویم و این هم اسم ما است.
   
چند وقت است از مردم خفت گیری می كنی؟ پیش از آن چه می كردی؟
از بهمن ماه سال گذشته شروع كردیم. من در مغازه ساعت سازی كار می كردم.
   
تا چه زمانی در ساعت سازی بودی؟ اخراج شدی؟
نه. صاحب كارم نمی دانست خفت گیری می كنم. تا زمانی كه دستگیر شدم و به اینجا آمدم در مغازه كار می كردم.
  
این قمه ها و ساطور هایی را كه اینجا چیده اند از مخفیگاه های تو و همدستانت پیدا كرده اند. وقتی با اینها مردم را زخمی می كردی به این فكر نمی كردی كه روزی به دام پلیس می افتی؟
همیشه می خواستم این كار را تمام كنم و همیشه می گفتم این بار آخر است ولی باز هم می دیدیم و وسوسه می شدیم.
  
تا حالاشده بود دلت برای كسی كه داری زخمی اش می كنی بسوزد؟
آره، خیلی.
   
یك مورد كه دلت سوخت را تعریف كن.
یك بار موبایل زنی را زدم و دستش را با چاقو خط انداختم. وقتی ترك موتور نشستم شنیدم با گریه می گوید دخترم بیمارستان است و به تلفنم نیاز دارم و قسمم داد برگردم. پس از گذشتن از یك خیابان، دور زدم و گوشی اش را بهش برگرداندم.
   
مرد و زن برایت فرقی نداشت؟ همه را مجروح می كردی و اموال شان را می دزدیدی؟
من هیچ وقت از سالمندان سرقت نمی كردم. به خدا از پلیس بپرسید بهتان می گوید. هیچ كدام از مالباخته ها سالمند نیستند. من اصلاسراغ پیرمردها و پیرزن ها نمی رفتم.
  
تو كه شغل داشتی و در ساعت فروشی بی دردسر كار می كردی چرا رفتی سراغ زورگیری كه امروز به این گرفتاری بیفتی؟
من سر كار می رفتم و راضی بودم. یك بار یكی از دوستانم (اشاره به یكی از متهمان) گفت بیا برویم شارژ موبایل بدزدیم. رفتیم شارژ دزدیدیم و بردیم فروختیم. چند بار دیگر هم همین كار را كردیم. به مغازه دار می گفتیم 20 شارژ 10 تومانی بدهد و می پریدیم ترك موتور و می رفتیم چند محله پایین تر می فروختیم. بعدا تصمیم گرفتیم موبایل افراد را هم بدزدیم و به همین شیوه بفروشیم. ولی بعضی ها با ما درگیر می شدند. این شد كه از آن روز به بعد از قمه و چاقو برای ترساندن مردم استفاده كردیم.
   
از وقتی قمه به دست گرفتی پول بهتری به دست آوردی؟
خیلی. چون همه تا قمه را می دیدند كیف و موبایل و لپ تاپ شان را سریع می دادند.
   
پول هایی كه درمی آوردی را خرج چه كاری می كردی؟
همه را برای مادرم و خواهر و برادرهای كوچكم خرج می كردم.
   
چند سال است پدرت را از دست داده ای؟
10 سال. دقیقا وقتی باید می رفتم مدرسه پدرم مرد و دیگر مادرم من را به مدرسه نفرستاد.
  
خانواده ات هیچ وقت شك نكردند این همه پول را از كجا می آوری با توجه به اینكه نه سواد خواندن و نوشتن داری، نه حرفه و هنری خاص؟
چرا. یكی دو بار شك كردند ولی آنها را مطمئن كردم كه پس از ساعت سازی بعدازظهرها هم كار می كنم و به این دلیل تا دیروقت بیرون هستم. آنها هم باور كرده بودند.
   
تاكنون 150 نفر از كسانی كه مجروح كرده یی و اموال شان را دزدیده یی تو را شناسایی كرده و به اینجا آمده اند. می گویند اتهامت محاربه است.
(متهم در حالی كه بغض می كند): به قرآن من اینكاره نبودم.
   
می دانی محاربه چیست؟
(متهم با گریه ادامه می دهد): بله. ولی من نمی خواهم اعدام شوم. به خدا هیچ كس به اندازه من پشیمان نیست. من اگر سر زندگی ام برگردم به قرآن دیگر سر كار می روم. من نمی خواهم بمیرم. اگر حتی یك شارژ دزدیدم مرا اعدام كنند./اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
دعوای فجیع..1 نفر زد 4 نفر رو ترکوند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام بیش از 500 هزار نفر در کنکور 90/ ادامه ثبت نام تا 28 آذر



 

 

ثبت نام  در کنکور

 

 

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره میزان ثبت‌نام داوطلبان در کنکور سراسری 90 گفت: تاکنون بیش از 500 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 90 منحصراً به صورت اینترنتی انجام می ‌شود و در پایان روز یکشنبه 28 آذرماه پایان می‌پذیرد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 1390 در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 9، جمعه 10، صبح روز شنبه 11 تیرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور بطور همزمان برگزار خواهد شد.

پیش از این محمد حسین سرورالدین - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با تشریح مصوبات کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور درباره میزان تأثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور 90 گفت: تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال 90 به میزان 25 درصد به تصویب رسید همچنین مقرر شد که در کنکور 90 سوابق تحصیلی یعنی نمرات دروس امتحانات نهایی به جای معدل در کنکور تأثیرگذار باشند..../تحلیل:عصرایران