اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض 15 نماینده به بررسی رد صلاحیتشان


یک نماینده مجلس از موافقت شورای نگهبان با بررسی مجدد صلاحیت او و تعدادی دیگر از نمایندگان خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: یک نماینده مجلس از موافقت شورای نگهبان با بررسی مجدد صلاحیت او و تعدادی دیگر از نمایندگان خبر داد.

حبیب‌الله برومند داش‌قاپو در گفت‌وگویی اظهار داشت: بنده و بیش از ۱۵ نماینده دیگر که در جریان بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت شده‌بودیم، درخواست مجددی را به صورت کتبی تقدیم شورای محترم نگهبان کردیم و امیدواریم مشکل ردصلاحیتمان در روزهای آینده مرتفع شود.

او با بیان این‌که شورای نگهبان با درخواست این نمایندگان مبنی بر قرار دادن فرصتی دیگر برای بررسی صلاحیتشان موافقت کرده، گفت: البته من برخلاف میل باطنی و صرفاً به دلیل اصرار بیش از حد اطرافیان و طرفدارانم، باوجود احترامی که برای شورای نگهبان قائلم، به همراه چندین نفر از همکارانم درخواست بررسی مجدد صلاحیتم را تقدیم کردم.

نماینده مردم پارس‌آباد و پیله‌سوار با تاکید بر این‌که تعداد نمایندگان ردصلاحیت‌شده‌ای که این نامه‌های درخواست را به شورای نگهبان تقدیم کرده‌اند، بیش از ۱۵ نفر بوده، گفت: البته نام همه نمایندگانی که این درخواست مجدد را تقدیم شورای نگهبان کرده‌اند، به خاطر ندارم اما تا جایی که به یاد دارم، آقایان «ارسلان فتحی‌پور»، «عباس رجایی»، «کمال‌الدین پیرموذن»، «احمد شوهانی» و «حمید رسایی» در میان این نمایندگان بودند.

محسن صرامی‌فروشانی، نماینده مردم خمینی‌شهر نیز ضمن تایید این خبر، از تقدیم درخواست مجدد بررسی صلاحیت خود به شورای نگهبان خبر داد.


ویدیو مرتبط :
اعتراض نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استیضاح ظریف و رد برجام گزینه‌های روی میز منتقدان/درخواست نماینده دلواپس برای بلندکردن صدای اعتراض



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر خارجه

 دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است «مجلس با ملاحظاتی اجازه اجرای برجام را به دولت می‌دهد» اما در همان مجلس مد نظر او نمایندگانی می‌خواهند همزمان طرح « رد برجام» و «استیضاح وزیر خارجه» را کلید بزنند.

طرح‌هایی كه دیروز جواد كریمی قدوسی در میان «منتقدان توافق هسته‌ای» مقابل مجلس به آنها اشاره كرد. اعتراضات به آنچه لغو نشدن تحریم‌ها خوانده می‌شود شكل دیگری پیدا كرده است.

 

طلبه‌ای از قم روز دوشنبه برای اعتراض به توافق هسته‌ای و درخواست رد آن از نمایندگان دست همسر و سه فرزندش را گرفت و راهی مجلس شد و حتی شب را هم پشت دیوارهای مجلس گذراند. روز بعد اما او تنها نبود؛ حدود سی نفر از اعضای كمیته صیانت از منافع ایران نیز به آنها پیوستند. همان كمیته‌ای كه بلافاصله بعد از نخستین سفر حسن روحانی به نیویورك اعلام موجودیت كرده بود و از اردیبهشت ٩٣ جریان «دلواپسی» را در تهران كلید زد. همین سی نفر اما كافی بودند تا نمایندگان منتقد توافق را برای حضور در جمع خودشان بر سر شوق بیاورد.

مهم‌ترین حضور اما شاید حضور كریمی قدوسی بود كه حرف‌های زیادی برای منتقدین معترض داشت. او دیروز ابتدا در جمع «منتقدان توافق هسته ای» بیرون مجلس یك رهنمود تاكتیكی به منتقدان برجام كه خواستار رد آن توسط مجلس بودند، داد؛ «اینجا آقای لاریجانی سخت ایستاده تا مجلس كاری با برجام نداشته باشد. آقای لاریجانی كاملا با روحانی هماهنگ است. اما شما نباید بگذارید این اتفاق بیفتد و اگر شما نباشید ما به تنهایی در مجلس نمی‌توانیم كاری از پیش ببریم. شما باید این حركت را گسترش دهید و مهم‌تر از هر جای دیگری هم این است كه قم و حوزه علمیه را با خودتان همراه كنید و تا می‌توانید صدای اعتراض را بلندتر كنید. »

او اما در میان سخنانش برای «دلواپسان» دو خبر مهم داشت؛ كریمی قدوسی گفت كه دو طرح مهم را نوشته و به زودی جمع‌آوری امضا برای آنها را شروع خواهد كرد؛ اول طرح رد برجام و دوم هم استیضاح وزیر خارجه. او به معترضان هسته‌ای اطمینان داد كه طی روزهای آینده به‌طور جدی این طرح‌ها را كلید خواهد زد و به قول خودش «اجازه نمی‌دهیم دولت با خیال راحت كارش را بكند. » كریمی قدوسی همچنین گفت كه «كارهایی كه گویا ظریف در نیویورك» انجام داده كار را برای استیضاح راحت‌تر كرده است.
 
 اخبار سیاسی - اعتماد