اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض یک مرجع تقلید به دولت چین


آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: دولت چین چرا باید نسبت به مسلمانان سخت‌گیری کند و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند؟

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: دولت چین چرا باید نسبت به مسلمانان سخت‌گیری کند و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند؟

این مرجع تقلید در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به غنای علمی حوزه‌های علمیه بیان کرد: الحمدلله حوزه‌های علمیه با سرمایه‌های بزرگ قرآن و معارف اهل البیت علیهم السلام و وجود علمایی که از زمان غیبت تا به حال بوده‌اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علماء سلف، بنیه علمی حوزه رشد بیشتری پیدا کند. بسیاری از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوری که باید، مورد توجّه واقع نمی‌شود.

وی، مسئولیت حوزه‌های علمیه در عصر فعلی را بسیار سنگین قلمداد و بیان کرد: مسئولیت حوزه‌های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است و ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم. امام زمان علیه السلام هم در این اوضاع، از حوزه‌های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده و واقعی در حوزه‌های علمیه افزود: مسأله تحقیق بسیار مهم است. تحقیق‌ها باید واقعی و حقیقی و فایده داشته باشد؛ نه اینکه اسم تحقیق را دارا باشد و واقعیت و فایده‌ای نداشته باشد. در تحقیقات و کتاب‌ها نباید مطالب تکراری باشد. اینکه مطالبی که قبلاً بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده‌ای ندارد بلکه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید کرد.

این مرجع تقلید با درخواست توجه بیشتر مسئولان حوزه به معارف روایی گفت: باید رشته‌هایی که از روایات و علوم اهل البیت علیهم السلام نشأت می‌گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود که علوم دیگر اصل شوند و اینها فرع. باید اصل که همان فقه آل محمد علیهم السلام است محفوظ بماند. باید قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام را بیشتر ترویج کنیم و بدانیم که هر چه بخواهیم در این علوم وجود دارد و کمبودی نداریم.

وی با اشاره به اوضاع مسلمانان چین و اینکه اخیراً دولت این کشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سخت‌گیری می‌کند، گفت: ما شدیداً از موضع کشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم. دولت چین که سالیان سال از منافع کشورهای اسلامی استفاده می‌کند و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری کند و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند؟

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت ارائه کرد.


ویدیو مرتبط :
مرجع تقلید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مرجع تقلید : هشت سال دولت قبل وقفه در تاریخ انقلاب بود



اخبار,اخبارسیاسی, بیات‌زنجانی

یک مرجع تقلید گفت: هنوز که هنوز است عامه مردم نمی‌دانند در آن 8 سال دولت قبل چه بلایی به سرشان آمد و چه ضربه‌هایی به کشورمان خصوصاً درعرصه‌های علمی وارد شد.

آیت‌الله بیات زنجانی در دیدار اعضای هیات موسس اتحادیه انجمن اسلامی‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط کشور در 8 ساله دولت‌های نهم و دهم اظهار داشت: در این 8 سال وقفه‌ای در تاریخ انقلاب ایجاد و با نوعی رکود فکری، مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی روبرو شدیم.

 

به گزارش ایلنا وی افزود: هنوز که هنوز است عامه مردم نمی‌دانند در آن 8 سال چه بلایی به سرشان آمد و چه ضربه‌هایی به کشورمان خصوصاً درعرصه‌های علمی وارد شد. این مرجع تقلید گفت: وقتی در این کشور مغز برنامه‌ریزی با یک نشست به هوا می‌رود، یعنی اینکه ما در این کشور نیاز به برنامه‌ریزی نداشتیم. وی خاطرنشان کرد: در آن هشت سال هتک حرمت‌ها و بداخلاقی‌ها به عنوان ارزش ترویج شد و در چنین شرایطی به راحتی با آبروی افراد بازی می‌شود.

 

آیت‌الله بیات‌زنجانی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که پس از آن 8 سال، جامعه ما دوباره جان گرفت وبه همین دلیل هنوز در آغاز راه هستیم. وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات آن هشت سال این بود که ایران به سمت انزوا پیش می‌رفت، گفت: البته ما از انزوایی که براساس رسیدن به هدفمان باشد، نمی‌ترسیم. اما اگر انزوا مثل آن 8 سال به خاطر ندانم کاری و روی کار آمدن افراد خاص باشد لطماتی را به کشور وارد می‌کند؛ در این شرایط نمی‌گویم ما قهرمانیم بلکه می‌گویم عاجز و ناتوانیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان باید کشور را به سمت پیشرفت علمی سوق دهند، گفت: تعامل با جامعه و دنیا همراه با اصل محبت همراه با عقلانیت امکانپذیر خواهد بود. وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: در انتخابات مجلس دهم باید همانند انتخابات 24 خرداد 92 شرایطی فراهم شود تا یک قوه مقننه متناسب با مردم روی کار بیاید.

 

 اخبار سیاسی  -  مردم سالاری