اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض نشریات بوشهر به کاهش شدید سهمیه نقدی یارانه کاغذ



 

 

 

نسیم جنوب - مطبوعات مستقل استان بوشهر از نحوه اختصاص سهمیه نقدی یارانه کاغذ ناراضی هستند. یونس قیصی زاده رئیس خانه مطبوعات محلی استان بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: مدیران مسئول نشریات مستقل استان بوشهر از چگونگی اختصاص سهمیه یارانه نقدی کاغذ به نشریات خود به شدت اعتراض دارند.

 

وی افزود: در زمان معاونت رامین در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهمیه کاغذ نشریات مستقل استان بوشهر قطع گردید که این امر خسارت زیادی را به نشریاتی که با دهها مشکل مواجه بودند، وارد نمود. امیدوار بودیم که با تغییرات پیش آمده در معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد توجه به چگونگی اختصاص یارانه های مطبوعات به نشریات استان بوشهر باشیم، اما اختصاص سهمیه نقدی کاغذ در مرحله جدید نشان داد که این مطبوعات همچنان مورد بی مهری وزارت ارشاد قرار دارند. مدیران مسئول نشریات محلی بوشهر امیدوار بودند که با واریز شدن این سهمیه نقدی، بتوانند مقداری از بدهی های معوقه خود را به چاپخانه ها پرداخت نمایند اما عملا موفق به این کار نشدند.

 

یونس قیصی زاده افزود: مبلغ اختصاص یافته به مطبوعات مستقل استان بوشهر به قدری اندک است که ممکن است کفاف انتشار تنها یک شماره از این نشریات را بدهد، در حالیکه این نشریات فعالترین نشریات استان بوشهر هستند. این در حالی است که پیگیری مدیران مسئول این نشریات نیز در اعتراض به این سهمیه بی نتیجه مانده است بطوریکه در تماس با اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، آنان مدیران مسئول را به اداره ارشاد استان بوشهر ارجاع می دهند و در مراجعه به اداره ارشاد بوشهر، مدیرکل ارشاد خود را بی اطلاع از این موضوع می داند. بنابراین مدیران مسئول نشریات نمی دانند که دلیل اختصاص سهمیه اندک کاغذ به نشریات خود چیست و کسی هم پاسخگو نیست.

 

رئیس خانه مطبوعات محلی استان بوشهر افزود: مشکلات نشریات مستقل در استانهای کشور روز به روز افزایش می یابد و چنانچه سهمیه نقدی یارانه کاغذ نیز بدون دلیل موجه و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، قطع شده و یا به طور ناچیز پرداخت گردد، نتیجه ای جز تعطیلی این نشریات را به همراه نخواهد داشت. در حالیکه در سال گذشته 33 میلیارد تومان یارانه مطبوعات از سوی وزارت ارشاد پرداخت شده است اما معلوم نیست که سهم مطبوعات استانی خارج از پایتخت چقدر بوده است.

 

یونس قیصی زاده افزود: مدیران مسئول نشریات مستقل استان بوشهر قصد دارند تا با ارسال نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت به ابهام در چگونگی اختصاص سهمیه نقدی یارانه کاغذ به نشریات استانی اعلام نموده و خواستار بررسی آنان در این خصوص شوند.... / تحلیل : عصر ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
فرصت اعتراض به قطع یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ واقعی دلار چقدر است؟/ کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی



نرخ واقعی دلار چقدر است؟/ کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی

همشهری اقتصاد در شماره جدید خود (شهریورماه) در گزارش‌هایی ویژه، نرخ واقعی دلار در ایران و کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی از 45 به 28 هزار تومان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله "همشهری اقتصاد" در شماره شهریورماه خود در پرونده‌ای ویژه‌ای به بررسی بازار ارز در سالجاری پرداخته و در این باره گزارش‌ها و گفتگوهایی از کارشناسان منتشر کرده است.

گزارش آماری همراه با جداول از تاثیر تورم بر دهک‌های مختلف جامعه پس از هدفمندی یارانه‌ها با تیتر "فشار تورمی فقرا 4.5 درصد بالاتر از ثروتمندان" در این شماره مجله همشهری اقتصاد خودنمایی می‌کند.

این مجله در شماره شهریور ماه خود با بررسی سیر تحولات هدفمندی یارانه‌ها از کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی از 45 به 28 هزار تومان گزارش داده است.

 همشهری اقتصاد در شماره شهریورماه در پرونده‌ای ویژه موضوع جنگ ارزی میان چین و آمریکا به روایت کارشناسان را در میزگردی مورد کنکاش قرار داده است.  در شماره جدید همشهری اقتصاد مطالبات مقام معظم رهبری از دولت به مناسبت هفته دولت و عملکرد اشتغالی دولت مورد بررسی قرار گرفته و گفتگوهایی با برخی اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس انجام شده است. 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در شماره شهریورماه، همشهری اقتصاد نگاهی ویژه به آخرین وضعیت وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر صاحب خانه شدن همه ایرانیان داشته و موضوع خانه های خالی از سکنه نیز بحث و بررسی شده است. 

"CNG رو به انقراض! "، " داستان چند مشت دلاری که به ضرر بازار سرمایه است"، " نرخ بیکاری فقط در آمارها کاهش یافت"، "یک خانه از هر 13 خانه خالی است"، "مسکن در پردیس متری یک میلیون و 800 هزار تومان"، "اسباب‌کشی پتروشیمی از غرب به شرق"، "پرفروش ترین‌های بازار لپ تاپ کدام هستند؟" و "20 میلیارد تومان زیان روزانه تصادفات به ایران است"، عنوان چندین گزارش محوری همشهری اقتصاد در شماره شهریورماه است. 

همچنین در این شماره گزارش‌هایی با عناوین "سیاست دوگانه دولت در حمایت از تولید"، "نوسان شدید واگذاری‌های صنعتی اصل 44"، " نقطه آغازین سرمایه اجتماعی کجاست؟"، "جنجال مرغی از کجا آمد؟"، "اقتصادجهان؛ از به‌هم ریختگی و بی‌ثباتی تا تلاش برای بقا" و "چرا اسپانیا نمی تواند از بحران اقتصادی خارج شود؟" منتشر شده است.  شماره شهریورماه همشهری اقتصاد در 230 صفحه و به قیمت 2500 تومان به روی دکه‌های روزنامه‌فروشی آمده است./مهر