اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه



اخبار,اخبار سیاسی,اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه

 

اخبار سیاسی - اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه

وکیل فاطمه هاشمی از ثبت اعتراض موکل خود به رای شعبه اول دادگاه انقلاب خبر داد.

 سید وحید ابوالمعالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مدتی پیش موکلم صرفا به این دلیل که به آقای علی لاریجانی توصیه ای داشتند به اتهام نشر اکاذیب تحت تعقیب قوه قضائیه و دادستانی ، قرار گرفت.

وی گفت:ˈمتاسفانه علی رغم این که موکل اینجانب تنها آقای لاریجانی را نصیحت کرده بود و با وجود این که بر اساس نص قانون، رسیدگی به شکایت مزبور نیاز به شکایت شاکی خصوصی داشت در جلسه ای که اجازه حضور سایرین داده نشد، محاکمه و در نهایت به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید که به مدت دو سال تعلیق شد.ˈ

ابوالمعالی افزود:لذا در آخرین روز مهلت 20 روزه قانونی با احتساب ایام تعطیل، لایحه اعتراض به رای صادره، حول محورهای عدم صلاحیت دادگاه انقلاب برای رسیدگی، مخالفت رای صادره با روح قانون اساسی و حقوق بنیادین بشر به دادگاه ارایه شد.

«جرم نبودن نصیحت و انتقاد و توصیه به تحمل و پذیرش و استقبال از نصیحت و انتقاد به عنوان بارزترین نمود و راهکار مشارکت سیاسی وفق قانون اساسی و موضوعات شرعیه، برای مقابله با هر گونه استبداد و جلوگیری از آن» و « نقض اصل برابری و مساوات افراد در برابر قانون» از دیگر محورهای اعتراضی در این لایحه بود.

وی اظهار داشت : مواردی همچون « نقض آزادی بیان حتی در ساده ترین و ابتدایی ترین سطوح آن » ،« هشداربه این موضوع که صدور این گونه آراء، می تواند بستر قانون گریزی و تفسیر به رای، تفسیر موسع و سلیقه ای در دستگاه قضا و حقوق کیفری را فراهم نماید» و « هشدار به عواقب خطر مرسوم شدن عادتِ عدم تحمل انتقاد و فاصله گرفتن از مبانی جمهوریت و اسلامیت» نیز در این لایحه اعتراضی اشاره شده است.

ابوالمعالی افزود چنانچه به این پرونده وفق قانونی رسیدگی شود تردیدی بر این نیست که خانم هاشمی تبرئه خواهند شد.

وی پرونده مزبور را آزمونی تاریخی برای دستگاه قضا و قضات دانست.

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حرف های دختر هاشمی رفسنجانی(حاشیه ی دادگاه فاطمه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تردید مهدی هاشمی برای اعتراض به رای دادگاه



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده مهدی هاشمی

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت که موکلش هنوز تصمیمی برای اعتراض به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب نگرفته است.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: موکلم هنوز تصمیمی برای اعتراض به حکم صادره نگرفته و دلیل آن این است که نسبت به روند رسیدگی به پرونده انتقاد دارد.

وی ادامه داد: نظر ما این است که نسبت به حکم اعتراض شود.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها به نقل از قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده اعلام کردند که اعتراض از سوی وکلای مهدی هاشمی صورت گرفته، اما هنوز هیچ اعتراضی نسبت به این حکم ارائه نکرده‌ایم.

طباطبایی بیان کرد: طبق قانون تا 19 فروردین ماه برای ارائه اعتراض فرصت داریم.

اخبار سیاسی - ایسنا