اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض روانپزشكان به "ساختمان پزشكان"


سریال از طنز خارج ‌شده وبیشتر به‌‌سخره ‌گرفتن روانشناس، روانپزشك و بیمار روانی به‌طور واضح است. برای ساخت و پخش آن نیز هماهنگی‌ای با انجمن نشد و انجمن اعتراض خود را طی نامه‌ای به آقای ضرغامی اعلام كرد.

پرویز مظاهری اظهار داشت: سریالی تحت عنوان ساختمان پزشكان از شبكه سه سیما پخش می‌شود كه متأسفانه از حالت طنز خارج شده و بیشتر به سخره‌گرفتن روانشناسان، روانپزشكان و بیماران روانی به طور واضح است.

وی افزود: فردی كه به عنوان دكتر روانشناس در این فیلم نقش بازی می‌كند از نظر ذهنی و فكری در زمینه قدرت تصمیم‌گیری دچار مشكل است و بارها دیده شده كه در دیدار با مراجعان خود جای مراجع و مشاور عوض می‌شود چون خودش خیلی مشكل دارد.

مظاهری تصریح كرد: حتی در این سریال به سایر گروه‌های پزشكی مانند دندانپزشكان نیز بی‌حرمتی شده است. اخیرا در برخی نشریات، نویسندگان این مجموعه مدعی شدند قبلاً با انجمن روانپزشكان ایران مشورت كردند كه چنین چیزی نبوده است.

وی اضافه كرد: به بنده گفته شد كه چنین سریالی قرار است ساخته شود لذا دو جلسه با عنوان مشاور با برخی روانشناسان با مدیر پخش سریال شبكه سه برگزار كردیم و توضیح دادیم كه نباید كاری كرد كه ایجاد انگ و بی‌حرمتی به روانشناسان و روانپزشكان شود و قرار بر این شد اگر خواستند، نظر كارشناسی روی ساخت سریال داده شود.

دبیر انجمن روانپزشكان ایران یادآور شد: پس از این موضوع دیگر خبری نشد و با توجه به اخباری كه از گوشه و كنار شنیده می‌شد متوجه شدیم كه قرار است چنین سریالی پخش شود لذا انجمن نامه‌ای به رئیس صدا و سیما نوشت و در آن نامه قید شد كه شنیده‌ها حاكی از بی‌حرمتی به برخی از گروه‌های پزشكی است لذا اجازه دهید كارشناسان قبل از پخش سریال آن را مشاهده كنند و نظر دهند اما متأسفانه پس از چند روز از به تعویق انداختن فیلم شاهد پخش آن فیلم بدون نظرخواهی از انجمن روانپزشكان شدیم.

وی گفت: روانشناس این فیلم هیچ بهره‌ای از علم روانشناسی یا مهارت‌های زندگی ندارد و به هیچ عنوان در طول این قسمت‌ها درباره بیماری‌ها و اختلالات روانپزشكی و اینكه این اختلالات قابل درمان هستند چیزی به بیننده نمی‌دهد.

مظاهری یادآور شد: به عنوان مثال همسر این روانشناس مدت‌هاست به بیماری وسواس دچار است كه هروقت دچار آن می‌شود دكتر روانشناس كه همسر اوست به او پیشنهاد تنفس عمیق می‌دهد كه این به تمسخر گرفتن راه‌های درمان روانشناسی و روانپزشكی است.

منبع: فارس




ویدیو مرتبط :
طنز ساختمان پزشكان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض به تعجیل بررسی لایحه بودجه ۸۹




 

 

ربررسی لایحه بودجه ۸۹

 

دبیركل فراكسیون خط امام(ره) خواستار تعویق در بررسی لایحه بودجه سال ۸۹ شد.

به گزارش خبرگار ایلنا،محمدرضا تابش طی تذكری با اشاره به اینكه كمیسیون تلفیق تا ساعت۲ بامداد دیروز جلسه داشته ست و در جمع بندی گزارش تلفیق تا ساعت ۱۱ شب گذشته به طول انجامیده است اظهارداشت: این گزارش صبح امروز دركازیو نمایندگان قرار شده است.

به گفته وی براساس آیین‌نامه داخلی مجلس گزارشات مكتوب كمیسیون‌ها حداقل ۲۴ و در مواردی ۴۸ ساعت قبل باید در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

تابش با اشاره به اهمیت لایحه بودجه در فرآیند مدیریت كشور و سرنوشت مردم ادامه داد:موافقان و مخالفان هم باید برمبنای گزارش تلفیق سخن بگویند.

وی براین اساس خواستار تعویق در بررسی بودجه شد.

لاریجانی در پاسخ به تابش با بیان اینكه موارد مورد استناد تابش مربوط به لایحه بودجه نبوده است گفت: برای بررسی لایحه بودجه هیچ قیدزمانی نداریم پس این تذكر وارد نیست.