اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض دلواپسان نتیجه نداد؛ ظریف مجلس را قانع کرد



اخبار,اخبارسیاسی, مذاکرات لوزان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق گفته وزیر امور خارجه قرار است فکت شیت ایرانی در پاسخ به دروغ‌ پردازی‌های آمریکا در مورد بیانیه لوزان صادر شود.

به گزارش «تیک»، سیدحسین نقوی در توضیح جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور ظریف و صالحی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع مذاکرات هسته‌ای، بیانیه لوزان و توافقی که در پیش است و بناست که این بیانیه در چارچوب توافقی انجام شود نمایندگان سوالات، ابهامات و نگرانی‌هایی داشتند؛ به همین دلیل مجلس دو ساعت وقت خود را به برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور ظریف و دکتر صالحی اختصاص داد.

وی گفت که در این جلسه نگرانی‌ها و سوالات نمایندگان نسبت به نقشه راه آینده مطرح شد و آقای ظریف و صالحی به این سوالات و ابهامات پاسخ دادند.

سخنگوی سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس به توضیحات صالحی اشاره و اظهار کرد: آقای صالحی اطلاعات بسیار خوبی درباره مسأله فنی مذاکره ارائه کردند و توضیح دادند که در روند مذاکرات در حوزه فنی چه دستاوردهایی به دست آمده، ایشان ضمن بیان این دستاوردها به سوالات و ابهامات نیز پاسخ دادند.

نقوی حسینی افزود: طبق گفته آقای صالحی از مهمترین دستاوردهای به دست آمده در حوزه فنی در مذاکرات لوزان حفظ امکان تحقیق و توسعه کشور در موضوع هسته‌ای است که این از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی در ادامه به توضیحات وزیر امور خارجه و اشاره کرد: آقای ظریف توضیحات مفصلی پیرامون روند مذاکرات و بیانیه صادر شده و همچنین فکت شیت صادر شده از طرف آمریکایی‌ها مطرح کردند؛ ایشان همچنین کاملا در مورد ابهامات به سوالات توضیح دادند.

سخنگوی سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گفت: آقای ظریف در این توضیحات اعلام کردند که ما هنوز توافق را ننوشته‌ایم و بناست سه کشور ابتدا در این رابطه به توافق برسند. ما هنوز توافق را ننوشته‌ایم. در این مسیر انتقادات، سوالات و ابهامات را باید شنید و به آن پرداخت و باید با وحدت، همدلی و یکپارچگی به همه اشکالات پرداخت و بتوان در توافقی که در آینده نگارش می‌شود حداکثر امتیازات را به دست آورده و سوال و ابهامی به جا نگذاشت و تا جایی که ممکن است از حقوق هسته‌ای دفاع می‌کنیم.

وی افزود: آقای ظریف گفت که نمی‌خواستیم فکت شیت ارائه کنیم اما با دروغ‌ پردازی‌های آمریکایی‌ها بناست که فکت شیت خودمان را در آینده نزدیک ارائه کرده تا از دروغ پردازی‌های آنها نیز کاسته شود.

 

 اخبار  سیاسی  -  تیک 


ویدیو مرتبط :
حرکت سه گام ظریف برابر دلواپسان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه یازدهم+جدول/ مجلس به 3 وزیر رای اعتماد نداد



نتیجه رای اعتماد مجلس به کابینه حسن روحانی

نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه یازدهم+جدول

نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم اعلام شد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 4 روز بررسی و رسیدگی به صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه روحانی لحظاتی قبل سرنوشت 18 وزارتخانه دولت یازدهم را مشخص کردند.
بر این اساس، نتیجه رای اعتماد به وزرا از میان 284 رای ماخوذه، به شرح ذیل است:

 

  جدول رای اعتماد به کابینه یازدهم

ردیف نام وزارتخانه آراء موافق آراء مخالف آراء ممتنع وضعیت
1 محمد علی نجفی آموزش و پرورش 142 133 9 _
2 محمود واعظی ارتباطات و فناوری اطلاعات 218 45 20 وزیر
3 سید محمود علوی اطلاعات 227 38 18 وزیر
4 علی طیب‌نیا اقتصاد و امور دارایی 274 7 3 وزیر
5 محمد جواد ظریف امور خارجه 232 36 13 وزیر
6 سید حسن قاضی زاده هاشمی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 260 18 6 وزیر
7 علی ربیعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی 163 100 21 وزیر
8 محمود حجتی جهاد کشاورزی 177 81 26 وزیر
9 مصطفی پورمحمدی دادگستری 201 64 19 وزیر
10 حسین دهقان دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 269 10 5 وزیر
11 عباس آخوندی راه و شهرسازی 159 107 18 وزیر
12 محمدرضا نعمت زاده صنعت، معدن و تجارت 199 60 24 وزیر
13 جعفر میلی منفرد علوم تحقیقات و فناوری 105 162 15 _
14 علی جنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی 234 36 12 وزیر
15 عبدالرضا رحمانی فضلی کشور 256 19 9 وزیر
16 بیژن نامدار زنگنه نفت 166 104 13 وزیر
17 حمید چیت چیان نیرو 272 7 5 وزیر
18 مسعود سلطانی فر ورزش و جوانان 117 148 18 _

 

فارس