اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض دانشجویان ایرانی چین به یک خبر سایت های داخلی


مجمع دانشجویان ایرانی مقیم چین روز شنبه به یک خبر منتشره در برخی سایت های خبری داخل کشور اعتراض کرد.

خبرگزاری ایرنا: مجمع دانشجویان ایرانی مقیم چین روز شنبه به یک خبر منتشره در برخی سایت های خبری داخل کشور اعتراض کرد.
 
 این مجمع در خصوص خبری با عنوان ˈمدرک دانشگاهی چینی هم رسیدˈ که در فضای مجازی نیز منعکس شده ضمن انتشار جوابیه ای آن را توهین مستقیم به کلیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری خلق چین دانست .

در جوابیه مجمع دانشجویان ایرانی مقیم چین آمده است: این مجمع کمال نارضایتی خود را از تیتر خبر منتشره اعلام نموده و آن را توهین مستقیم به کلیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین و آنان که از این کشور فارغ التحصیل شده اند، می داند.

این جوابیه با اشاره به اینکه مطلب به خوانندگان القا می نماید که مدارک دانشگاه های چین فاقد ارزش علمی و تقلبی است، می افزاید: این بر خلاف واقعیت است زیرا بر اساس آمارهای رسمی از سوی سازمان های معتبر جهانی ، دانشگاه های چین در سطح بالایی از نظر تولید علم و تحقیقات قرار دارند.

تمامی دانشگاه های چین دولتی می باشند و از آنجایی که پروژه های ملی در این مراکز علمی انجام می شوند دولت چین به دانشگاه ها توجه ویژه ای دارد.

در بخش دیگری از جوابیه مجمع دانشجویان ایرانی آمده است: در خبر منتشره مطالبی به نقل از فردی آگاه!! به چشم می خورد مبنی بر اینکه هزینه های تحصیل در کشور چین در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است و ارقام و تخمین هایی نیز در خصوص هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه ها در مقاطع مختلف ارائه شده که از دیدگاه دانشجویانی که هم اکنون در کشور چین مشغول به تحصیل هستند تا حد زیادی اغراق آمیز و نادرست است.

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم چین همچنین به موضوع طرح شده در مورد هزینه های زندگی نیز اعتراض کرده و می نویسد: در خصوص هزینه زندگی نیز چین را دیگر نمی توان جزو کشورهای ارزان تلقی کرد. نکته ی بسیار عجیبی که این خبر انعکاس داده این است که تحصیل در چین برای دانشجویان، تضمین شغلی نیز دارد که این مطلب خلاف واقع است.

مجمع دانشجویان ایرانی در پایان این جوابیه به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور چین را دارند توصیه کرده تا با بررسی جوانب مختلف و کسب اطلاعات درست و دقیق به منابع معتبر مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
اولین فیلم از لحظه انفجار نفتکش ایرانی در آب‌های چین | بخش خبر جنبش مصاف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد: رفع موانع تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ



اخبار,اخبار دانشگاه,مجتبی صدیقی

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به لغو ممنوعیت تحصیل دانشجویان در رشته های هسته ای گفت: در کشور نروژ مقامات وزارت خارجه کشورمان مذاکراتی داشتند و قول گرفتند که دیگر چنین مواردی ایجاد نشود.

دکتر مجتبی صدیقی در خصوص فعالیت های صورت گرفته بعد از توافق برای برداشتن ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های مرتبط با هسته ای گفت: امیدوار هستیم بعد از توافق این ممنوعیت ها برداشته شود، در کشور نروژ مقامات وزارت خارجه کشورمان مذاکراتی داشتند و قول گرفتند که دیگر چنین مواردی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: امیدواریم، فضای بعد از تحریم، به گونه ای باشد که ما دیگر با این موارد مواجه نشویم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: این یک نوع مساله نژادپرستی است که دانشجویان ملیتی، نتوانند از امکانات تحصیل استفاده کنند.

وی افزود: بارها این مساله را عنوان کرده ایم و امیدواریم با این توافق و ارتباطاتی که ایجاد شده، دیگر شاهد این موارد نباشیم.

به گزارش مهر، کشورهایی مانند نروژ و هلند و برخی از کشورهای دیگر محدودیت‌هایی بر سر راه تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با فناوری هسته‌ای، ایجاد کرده بودند که مسئولان آموزش عالی امیدوار هستند بعد از توافق این محدودیت ها رفع شود.

خبار دانشگاه - مهر