اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض به توزیع بیانیه ضد توافق ژنو در تهران


اقدام پرشتاب چندین نفر در توزیع بیانیه ضد توافق ژنو بین راهپیمایان 22بهمن در تهران که در مواردی دسته های پرشمار اعلامیه ها را بین جمعیت پرتاب می کردند و شعار متفاوت با مردم می دادند، مخالفت راهپیمایان را برانگیخت، بگونه ای که مجبور به قطع فعالیت خود شدند. بیانیه ضد توافق ژنو، مخالفت راهپیمایان را برانگیخت.

خبرگزاری ایرنا: اقدام پرشتاب چندین نفر در توزیع بیانیه ضد توافق ژنو بین راهپیمایان 22بهمن در تهران که در مواردی دسته های پرشمار اعلامیه ها را بین جمعیت پرتاب می کردند و شعار متفاوت با مردم می دادند، مخالفت راهپیمایان را برانگیخت، بگونه ای که مجبور به قطع فعالیت خود شدند.
بیانیه ضد توافق ژنو، مخالفت راهپیمایان را برانگیخت.

در حالی که محورهای شعارهای راهپیمایان، وحدت، جشن پیروزی و یادبود شهدا بود و تصاویر مقام معظم رهبری را در دست داشتند، بیانیه ضد توافق ژنو که با عنوان «جنبش مردمی دفاع از استقلال ایران» چاپ و تقریبا همزمان در چند نقطه بین راهپیمایان پخش شد، زیر پای راهپیمایان در سطح برخی نقطه های میسیر خیابان آزادی را کاغذپوش کرد.

برخی راهپیمایان نیز پس از مطالعه این برگه ها با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، پیرو خط رهبریم، روحانی، روحانی حمایتت می کنیم، و ... برگه ها را روی زمین می انداختند.

تنظیم کنندگان این بیانیه بدون اشاره به تاکیدات چندباره حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از راهبرد دیپلماسی هسته ای ایران و همچنین هیات مذاکره کننده، بندهای مورد توافق در مذاکرات کارشناسی را مورد انتقاد قرار داده اند.

در بخشی از این بیانیه که به ساز وکار مورد توافق ایجاد تفاهم و تعامل با هدف بازگشت پرونده هسته ای به مسیر عادی خارج از شورای امنیت سازمان ملل و رفع تحریم ها، هیچ اشاره ای نشده، آمده است: آیا می دانید طبق توافقنامه، ایران به پول های بلوک شده خود هیچ دسترسی ندارد و فقط می تواند بخش کوچکی از پول های فروش نفت آتی خود را به دست آورد؟

این موضوع در حالی ادعا شده که اجرای برنامه بازگشت پول های ایران که سال ها در خارج بلوک شده بود، آغاز شده است و همچنین تحریم ها در بخش های انتقال پولی، تجارت، کشتیرانی، صدا و سیما و ... رفع شده است.


ویدیو مرتبط :
ورود ظریف به تهران بعد از توافق ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی:برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه ایران و 1+5/ جزئیات بیانیه ژنو/فرانسه: به دنبال توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای هستیم



جزئیات بیانیه ژنو

احتمال برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه ایران و 1+5/ جزئیات بیانیه ژنو

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در صورت توافق، این احتمال وجود دارد که نشستی در سطح وزرای خارجه در ژنو برگزار شود.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه کشورمان در گفتگو با مهر گفت:  ما منتظر هستیم که مذاکرات 1+5 با خانم اشتون به پایان برسد و آنها به یک جمع بندی برسند و خانم اشتون به دیدار آقای ظریف بیاید.

وی ادامه داد: قرار است خانم اشتون پس از جمع بندی با اعضای 1+5 به دیدار آقای ظریف در هتل اینتر کنتینانتال بیاید.

وی در این باره که وزیرامورخارجه فرانسه و آمریکا قرار است به ژنو بیایند آیا وزرای خارجه دیگر نیز خواهند آمد بیان کرد: ما نیز این اخبار را شنیده ایم که احتمالا وزرای خارجه روسیه و انگلیس نیز به ژنو خواهند آمد.

عراقچی گفت: در صورت توافق این امکان وجود دارد که نشستی در سطح وزرای خارجه برگزار شود.

وی درباره طرحی که قرار است به امضای دو طرف برسد تاکید کرد: احتمال سندی امضای نمی شود و در این حد خواهد بود که یک بیانیه مشترک صادر شود.

وی افزود: این بیانیه در خصوص جزئیات گام اول ، گام آخر و هدف مشترک و اقداماتی که باید در این باره صورت بگیرد، است.

عراقچی درباره دستور کار جلسه امروز گفت: بحث های دیروز بسیار جدی بوده، باید طرف مقابل در مورد وظایف خود جمع بندی کند. ما منتظر هستیم که به این هماهنگی برسند و خانم اشتون به دیدار آقای ظریف بیاید و مذاکرات ادامه پیدا کند.

 

 

----------------------------------------------------------------

فابیوس: به دنبال توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای هستیم

وزیر خارجه فرانسه که در ارتباط با پروند هسته‌ای ایران عازم ژنو شده تأکید کرد که به دنبال توافقی با ایران درباره برنامه‌ای هسته‌ای اش هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه گفت: به دنبال توافقی با ایران هستیم که نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را از بین ببرد.

پیشتر گزارش شده بود که فابیوس نیز در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران عازم ژنو شده است.

«گیدو ستر وله» وزیر خارجه آلمان وارد ژنو شده و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس نیز عازم سوئیس خواهند شد.

مهر/فارس