اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض بحرین به اظهارات اخیر احمد جنتی



اعتراض بحرین به اظهارات اخیر احمد جنتی

وزارت خارجه بحرین با احضار کاردار ایران ، به سخنان اخیر احمد جنتی اعتراض کرد.

به نقل از رسانه های بحرین، دولت بحرین با اعتراض به اظهارات اخیر احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران، این اظهارات را "خارج از قواعد مناسب" توصیف کرد چرا که حاوی عبارت های تجاوزگرانه و دشمنانه ای علیه بحرین است.

احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران گفته بود: بحرین باید به دست اسلام مسلمین فتح شود و روزی برسد که اسلام در بحرین حاکم شود.

وزارت خارجه بحرین دیروز یکشنبه با احضار کاردار ایران در منامه، یادداشت اعتراض آمیزی را تسلیم وی کرد که در آن اظهارات اخیر جنتی، "تحریک آمیز" توصیف و محکوم شده است.

در این یادداشت اعتراض آمیز ادعا شده است: ایران قواعد حسن همجواری، مبانی عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، قواعد قانون بین المللی و مشروعیت بین المللی را رعایت نمی کند . اصرار مقامات ایرانی برای دخالت در امور داخلی بحرین در خدمت روابط میان دو کشور نیست.

یادداشت اعتراض آمیز وزارت خارجه بحرین اضافه می کند: بحرین دولت ایران را مسئولت نتایج اقدامات تحریک آمیز آقای احمد جنتی دبیر شورای نگهبان می داند. منامه به طور کامل این ادعاهای باطل و مطالبات غیرمشروع و غیرقانونی را که به معنی نقض حاکمیت، استقلال ، تمامیت ارضی بحرین را رد می کند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اظهارات علی جنتی(وزیر ارشاد) درباره توقیف روزنامه بهار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات جنتی درباره بحرین




 

اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات جنتی درباره بحرین

 

دبیر شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با سفیر ایران در ریاض، یادداشت اعتراض به اظهارات اخیر جنتی را تسلیم وی کرد.

به نقل از خبرگزاری ها، عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیروز دوشنبه با محمد جواد رسولی سفیر ایران در ریاض دیدار کرد. این ملاقات در محل مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد.

این یادداشت اعتراض آمیز درباره اظهارات اخیر احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است که خواستار فتح بحرین توسط مسلمانان شده بود.

این برای نخستین مرتبه پس از آغاز بحران بحرین در از چند ماه پیش تاکنون است که دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس یادداشت اعتراض آمیزی را شخصا تسلیم سفیر ایران می کند.

در این یادداشت آمده است: شورای همکاری خلیج فارس اظهارات تحریک آمیز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه دبیر شورای نگهبان درباره بحرین را رد می کند.

همچنین براساس متن این یادداشت، آنچه در اظهارات احمد جنتی در نماز جمعه مطرح شده ، "دخالت غیرقابل قبول و گسترده در امور داخلی بحرین و به معنی نادیده گرفتن حاکمیت و استقلال این کشور" به شمار می رود .

در این یادداشت اعتراض آمیز تاکید شده که اظهارات جنتی به روابط حسن همجواری میان ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس به میزان زیادی آسیب می زند و از دولت و مسئولان ایرانی نیز خواسته شده تا اظهارات تحریک آمیز خود را در برابر بحرین متوقف کنند.

الزیانی که به تازگی مسئولیت دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس را برعهده گرفته است؛ خود شهروند بحرین است.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض قرار دارد.
پیش از این وزارت خارجه بحرین نیز با احضار سفیر ایران در منامه، به سخنان جنتی اعتراض کرده بود.

روابط دیپلماتیک میان ایران و بحرین هم اکنون در وضعیت پرتنشی قرار دارد و سفرای دو کشور نیز از محل ماموریت خود فراخوانده شده اند.

بحرین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دستخوش موجی از اعتراضات مردمی برای اصلاحات سیاسی عمیق است که با سرکوب شدید نیروهای دولتی روبه رو می شود.
مقامات ایرانی در پنج ماه اخیر بارها نسبت به سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین اعتراض کرده است...../تحلیل:عصرایران