اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض اینترنتی به شیوه آمریکایی


تعداد زیادی از شرکت‌های اینترنتی در آمریکا که نگران تغییر سیاست‌های این کشور در زمینه بی طرفی اینترنت هستند، قصد دارند به شیوه‌ای نمادین به این مساله اعتراض کنند.

خبرگزاری فارس: تعداد زیادی از شرکت‌های اینترنتی در آمریکا که نگران تغییر سیاست‌های این کشور در زمینه بی طرفی اینترنت هستند، قصد دارند به شیوه‌ای نمادین به این مساله اعتراض کنند.

 قرار است در این روز بسیاری از سایت‌های آمریکایی محبوب و پرطرفدار اینترنتی، اینترنت را به طور ظاهری کند نشان دهند و در همین راستا آیکون‌هایی که نشان دهنده لود شدن تدریجی صفحه است را بر روی صفحات خود نمایش دهند تا به کاربران بفهمانند نتیجه تغییر سیاست‌های فعلی در زمینه بی طرفی اینترنت، ایجاد تبعیض در زمینه دسترسی کاربران عادی و ثروتمند به فضای مجازی است.

البته چنانچه گفته شد این مساله صرفا جنبه نمادین دارد و واقعا قرار نیست از سرعت دسترسی کاربران به اینترنت کاسته شود و آن‌ها مدت زمان زیادی را منتظر بالا آمدن صفحات وب باشند.

از جمله شرکت‌هایی که قرار است در اجرای این طرح همکاری کنند می‌توان به نت فلیکس، کیک استارتر، رد ایت، ورد پرس، موزیلا، میت آپ، ویمئو، فوراسکوایر، اتسی و ... اشاره کرد. همچنین تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای مدنی مدافع حقوق کاربران اینترنت در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
اعتراض به شیوه مناظره-92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخدام در فروشگاه‌های‌لوکس شیوه‌ای برای سرقت اینترنتی!



سرقت اینترنتی ,پرونده‌ سرقت

استخدام در فروشگاه‌های‌لوکس شیوه‌ای برای سرقت اینترنتی!

رییس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری اعضای یک باند سرقت اینترنتی که با استخدام موقت در فروشگاه‌های دارای گردش مالی بالا و سرقت اطلاعات رمز دوم مشتریان فروشگاه‌ها، اقدام به خالی‌کردن حساب آنان کرده بودند، خبرداد.

 سرهنگ باقریان دراین‌باره گفت: در پی مراجعه زن جوانی به دادسرای ملارد و اعلام به سرقت رفتن 70 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش از طریق برداشت اینترنتی، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنا به اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به کلانتری 12 مارلیک ارسال شد، گفت: اقدامات ماموران برای رسیدگی به پرونده انجام گرفت اما به دلیل ابعاد فنی و تخصصی، پرونده برای رسیدگی‌های بیشتر به کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران ارجاع داده شد.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران افزود: با شروع رسیدگی به پرونده در این پلیس ابتدا کارشناسان تراکنش‌های حساب شاکی را مورد ارزیابی قرار دادند که پس از انجام استعلام و بررسی مشخص شد مبالغ به سرقت رفته صرف خرید 10 دستگاه تبلت و یک دستگاه LCD از یکی از سایت‌های فروش آنلاین شده است.

باقریان ادامه‌داد: کارشناسان پلیس با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند فرد سارق مردی با هویت «حمید» است که این اجناس را به صورت اینترنتی خریداری کرده و با مراجعه حضوری تحویل گرفته است.

به گفته وی، پس از شناسایی متهم و اخذ مجوز قضایی ماموران اقدام به دستگیری وی کردند که در بازجویی‌ها ابعاد تازه‌ای از سرقت انجام گرفته، مشخص شد.

رییس پلیس فتای غرب تهران تصریح‌کرد: متهم در اظهارات خود با بیان اینکه فردی به نام «احمد» رمز دوم کارت شاکی را در اختیار وی قرار داده، معترف شد که نامبرده با استخدام موقت در فروشگاه‌هایی که از گردش مالی بالایی برخوردار بودند، اطلاعات رمز دوم مشتریان این فروشگاه‌ها را به سرقت برده و آنها را در اختیار وی قرار داده تا به صورت اینترنتی حساب آنان را خالی کند.

باقریان گفت: با توجه به اعترافات متهم، مرد جوان دیگری در شهریار دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت که وی نیز به بزه انتسابی اقرار و معترف شد که برای سرقت از حساب‌های مردم ابتدا با شناسائی مکان‌ها و فروشگاه‌های دارای گردش مالی بالا، به صورت موقتی به استخدام آنان درآمده و هنگام خرید مشتریان، رمز دوم کارت آنان را دریافت کرده و برای شناسایی نشدن این اطلاعات را در اختیار«حمید» قرار داده تا وی به صورت اینترنتی حساب آنان را خالی کند.

باقریان با بیان اینکه با اعترافات متهمان پرونده برای صدور حکم قضایی به دادسرای ملارد ارجاع شد، افزود: متهمان با قرار وثیقه به مبالغ 200 و400 میلیون ریال آزاد شدند.

/ایسنا