اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض انجمن پسته ایران به رسانه‌ ها!


رئیس انجمن پسته ایران با اشاره به هجمه اخیر علیه پسته در رسانه ملی از ارسال نامه اعتراض آمیز این انجمن به صدا و سیما خبر داد.

شبکه ایران: رئیس انجمن پسته ایران با اشاره به هجمه اخیر علیه پسته در رسانه ملی از ارسال نامه اعتراض آمیز این انجمن به صدا و سیما خبر داد.

محسن جلال پور در حاشیه همایش ملی «پسته، محور توسعه اقتصادی» در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان،اظهار داشت: سوال عمومی برنامه پایش که هفته گذشته پخش شد این بود که آیا پسته مصرف می کنید یا خیر که پاسخ بیش از یک میلیون نفر یعنی 86 درصد به این سوال این بود که مصرف نمی کنیم. همین مسئله سبب شد که سایت یاهو در خبری اعلام کند که مردم ایران پسته را تحریم کردند!

وی با طرح این سوال که وقتی در داخل کشور اعلام شود که پسته مصرف نمی کنیم خریداران پسته ما در دنیا چه خواهند کرد، گفت: به صدا و سیما نامه اعتراض آمیز دادیم و اعلام آمادگی کردیم که در برنامه های متعدد آن از جمله پایش که هفته گذشته هجمه ای علیه پسته داشت شرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نامه اعتراض خود را به مقامات بالاتر نیز ارجاع داده ایم که هجمه اخیر علیه صدا و سیما ناجوانمردانه است.

رئیس انجمن پسته ایران تصریح کرد: به صراحت اعلام می کنیم که این مورد، واقعی نیست و بیشتر قصد تبلیغات و عوام فریبی و سوءاستفاده از واقعیات و شرایط فعلی جامعه است. اینکه بخواهیم حواس را از برخی بخشهای دیگر به پسته بیاوریم نباید در قبال آن صنعت پسته و فعالین آن مورد هجمه قرار گیرند.

جلال پور درباره برگزاری همایش ملی «پسته، محور توسعه اقتصادی» در رفسنجان نیز عنوان کرد: ما نیاز داریم که فرهنگ و داشته های علمی خود را درباره پسته به دنیا نشان دهیم و در این زمینه بایستی در زمینه فرهنگی و اطلاع رسانی خصوصاً در شرایط سخت امروزی که پسته در استان کرمان تولید می شود باید همت بیشتری به خرج بدهیم.

رئیس انجمن پسته ایران با تأکید بر اینکه برگزاری این همایش ها باید تداوم داشته باشد، افزود: امیدواریم همایش بین المللی پسته با رویکرد جهانی سال آینده در ایران برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
اعتراض زیبا دکتر عارف به رسانه میلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار و اعتراض شدید ایران به حافظ منافع آمریکا در تهران



 

 

احضار و اعتراض شدید ایران به حافظ منافع آمریکا در تهران

 

در پی صدور دستورالعمل از سوی نیروی دریایی آمریکا به واحدهای تابعه خود بر استفاده از نام مجعول به جای به کارگیری عبارت دقیق و کامل خلیج فارس سفیر سوئیس در تهران( حافظ منافع ایالات متحده آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش مهر، در پی صدور دستورالعمل از سوی نیروی دریایی آمریکا به واحدهای تابعه خود بر استفاده از نام مجعول به جای به کارگیری عبارت دقیق و کامل خلیج فارس و همچنین اظهارات دو تن از معاونین وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه های مطبوعاتی اخیر خود و استفاده از نام مجعول برای پهنه آبی خلیج فارس، سفیر سوئیس در تهران( حافظ منافع ایالات متحده آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل حقوقی- بین المللی وزرات امور خارجه در این ملاقات که امروز چهارشنبه صورت گرفت ،مراتب اعتراض شدید و ناخشنودی جمهوری اسلامی ایران از این اقدام ناسنجیده دولت آمریکا را به سفیر سوئیس ابلاغ کرد.

وی با تسلیم یادداشت اعتراض به سفیر سوئیس اظهار داشت: واقعیت های تاریخی و بلا منازع بیانگر آن است که نام "خلیج فارس" برای مشخص کردن پهنه آبی واقع بین جمهوری اسلامی ایران و شبه جزیره عرب استفاده می شود. مجموعه نقشه ها، اسناد و کتب منتشره از سوی مراجع معتبر و رسمی دنیا در ادوار تاریخی و در طول چند قرن اخیر نیز موید این امر است.

مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت:  افکار عمومی ایرانیان در داخل و خارج از کشور با حساسیت زیادی به کارگیری نام مجعول و تحریف شده به جای نام خلیج فارس را دنبال می کند و جای تعجب است که کشوری که خود چند صد سال بیشتر قدمت ندارد به دلیل دشمنی غیر منطقی با جمهوری اسلامی ایران اقدام به جعل نام برای پهنه آبی خلیج فارس که قدمتی چند هزار ساله دارد نماید.

خانم لیویا لئو اگوستی سفیر سوئیس در تهران اعلام  نمود مراتب را به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه روز سه شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که در محل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که واکنش ایران در قبال استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس از سوی نیروی دریایی ارتش آمریکا را جویا شد، گفت: وقتی برخی از مقامات رسمی مثل مقامات آمریکایی خود را به تجاهل زده و به رغم اسناد روشن تاریخی از واژه جعلی در رابطه با خلیج فارس استفاده می کنند افکار عمومی ایران به واقع تحریک می شود ولی باید بدانند با این اقدام بیشتر اعتبار خود و مجامع بین المللی را زیر سئوال برده و در عین حال از این رفتارها فایده ای حاصل آنها نخواهد شد..../تحلیل:عصرایران