اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر کارگردان «خنده‌ بازار» درباره «پژمان»


کارگردان خنده بازار گفت: به نظر من علت اصلی استقبال از «پژمان» در درجه اول سوژه جذاب و پر چالش آن است. فوتبال اساسا موضوعی پر کشش است و به نظرم این مجموعه توانسته است به خوبی واقعیت های این عرصه را با ظرافت و دقت بسیار نشان دهد.

خبرگزاری فارس: شهاب عباسی کارگردان خنده بازار و از جمله بازیگران حوزه طنز کشورمان است که توانست با ساخت سری های متعددی از برنامه خنده بازار بسیاری از مشکلات و دغدغه های اجتماعی را در قالب طنز به چالش کشیده و با شبیه سازی آیتم های آن با برخی از برنامه های پرمخاطب تلویزیونی یا شخصیت ها و چهره های ورزشی، هنری و فرهنگی بر لبان مخاطبان خنده بنشاند.

وی که به تازگی در فیلم سینمایی جدیدی از آرش معیریان با نام کالسکه مقابل دوربین رفته است با بیان این که مجموعه تلویزیونی پژمان را دنبال می‌کند، گفت:

من تا به حال چندین قسمت از سریال پژمان را دنبال کرده ام و به نظرم قلم خوب پیمان و مهراب قاسم خانی برای همه مخاطبان امری تایید شده است.

وی با ابراز رضایت از کیفیت این مجموعه، درباره دلایل استقبال مردم از این مجموعه تلویزیونی و افزایش شمار مخاطبان آن ادامه داد: به نظر من علت اصلی استقبال از این مجموعه در درجه اول سوژه جذاب و پر چالش آن است. فوتبال اساسا موضوعی پر کشش است و به نظرم این مجموعه توانسته است به خوبی واقعیت های این عرصه را با ظرافت و دقت بسیار نشان دهد. هرچند که در اخبار می خواندم که برخی از پیشکسوتان فوتبال به مباحث مطرح شده در این سریال نقدهایی داشتند. اما به نظر من جزئیات دقیق و روشنی از این رشته ورزشی در کار بیان می شود که به نفع فوتبال است.

این کارگردان و بازیگر با بیان این که پژمان جمشیدی توانسته است در مقام یک بازیگر به خوبی به ایفای نقش خود بپردازد افزود:

نکته جالب توجه این سریال بازی گرفتن خوب کارگردان از پژمان جمشیدی است و حتی می بینیم که او در مقاطعی از بازیگران طنز هم بهتر عمل می کند.

وی همچنین استفاده و بهره بردن از موقعیت ها و کاراکتر های آشنا و امتحان پس داده همچون شباهت پزشک این سریال با دکتر نیما افشار مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان را عملکردی درست دانسته و اضافه کرد: وقتی خود همین گروه توانسته اند در مجموعه ای دیگر با استفاده از تکیه کلام ها، اصطلاحات و کاراکترهایی با اقبال مخاطبان مواجه شوند هیچ ایرادی ندارد که آن ها را در سایر آثارشان هم به کار ببندند و تکرار کنند. به ویژه این که خودشان خالقش هستند و مالکیتشان برای این گروه است.


ویدیو مرتبط :
کلیپ خنده بازار (کارگردان:مهدی رفیعی خیرآباد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کارگردان «سوپر استار» به اظهارنظر پژمان جمشیدی



پژمان جمشیدی , سریال پژمان , فیلم سوپر استار

 واکنش کارگردان «سوپر استار» به اظهارنظر پژمان جمشیدی

بسیاری از هنرمندان حاضر در این اجرا از حضور من در این سریال استقبال کرده و نسبت به من ابراز لطف داشتند که از جمله این سینماگران می توان به ابوالحسن داوودی، تهمینه میلانی، هنگامه قاضیانی و حمیرا ریاضی اشاره کرد.

پژمان جمشیدی بازیگر سریال «پژمان» در گفت‌وگویی با «مهر» درباره مقایسه این سریال و فیلم «سوپر استار» گفته است: پیش از این گفته بودم که سریال «پژمان» می تواند ادامه فیلم سینمایی تهمینه میلانی باشد، جالب این جاست که در یک از اجراهای تئاتر «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» تهمینه میلانی را دیده و او از این که این سریال را ادامه فیلم سینمایی او می دانستیم، خوشحال بود.


به جرات می توانم بگویم که از واکنش سینماگران شوکه شدم
وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص استقبال اهالی هنر از حضورش در این سریال گفته است: زمانی که برای دیدن این نمایش رفتم به جرات می توانم بگویم که شوکه شدم. بسیاری از هنرمندان حاضر در این اجرا از حضور من در این سریال استقبال کرده و نسبت به من ابراز لطف داشتند که از جمله این سینماگران می توان به ابوالحسن داوودی، تهمینه میلانی، هنگامه قاضیانی و حمیرا ریاضی اشاره کرد. همین مسئله و ابراز لطف از سوی حرفه ای های سینما و تلویزیون ایران سبب شد تا انرژی بسیاری برای ادامه فعالیت خود بگیرم.


از حضور خود در این سریال یک لحظه پشیمان نشدم
جمشیدی همچنین در واکنش به موضع‌گیری فوتبالیست‌هایی مثل نکیسا و خداد علیه این سریال توضیح داده است: البته نظرات مختلفی در خصوص نوع شخصیت پژمان در این سریال از سوی فوتبالیست ها منتشر شده است. من با کمال میل همه این نظرات را خوانده ام که خوشبختانه نظرات منفی و نقد در خصوص این سریال و شخصیت پژمان از انگشتان دست هم کمتر بود.

 

اما بیش از هر چیز باید بگویم که من با آگاهی کامل نقش پژمان را بازی کردم، حتی این نقش را با نام خود کار کردم تا هیچ‌گونه بی احترامی به اهالی فوتبال نشده و استفاده از نام خودم سبب شد تا به کسی برنخورد. از حضور خود در این سریال یک لحظه پشیمان نشدم حتی یک لحظه. حتی قبل از شروع پخش این سریال نیز با خودم فکر نکردم که کاش در این سریال بازی نمی کردم.


پژمانی که بازی کردم نیستم
این بازیکن فوتبال همچنین با تاکید بر این نکته که نقش پژمانی که در این سریال بازی کرده است با خودِ واقعی او فاصله دارد و او فقط به یک نقش جان داده ولی نام خودش را برای این نقش انتخاب کرده تا به فوتبالیست‌ها برنخورد اظهار داشته است: البته چگونگی بازی من در این سریال و نقشی که بازی کردم باعث شد عده ای از دوستان با طعنه بگویند که پژمان نقش خود را در این سریال بازی کرده است.

 

اما از همین تریبون استفاده می کنم و می گویم که نقش من در سریال «پژمان» فاصله بسیاری با خودم دارد و تنها اسم و فامیل من را یدک می کشد. من برای بازی در این نقش، تکه های شخصیت پژمان داستان را کنار هم چیدم تا به این نقش برسم که خوشبختانه موفق بودم. حال فرق چندانی نمی کند که بگویند این نقش را خوب بازی کرده و یا کاملا اتفاقی به آن دست پیدا کرده است.

 

بی‌شک حضور بازیگران حرفه ای در این سریال در خوب از آب در آمدن این نقش بی تاثیر نبوده است. اینکه چنین گروه بازیگری ریسک کردند تا در سریال بازی کنند که نقش اول آن را یک نابازیگر بازی می کند، برای من قابل احترام است. درواقع بازیگران «پژمان» پاسورهای خوبی بودند که من توانستم نقش خوبی را بازی کنم.

منبع:inn.ir