اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر قرائتی درباره دختران دبیرستانی


رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مشکل دو سوم جوانان امروز مسئله ازدواج است که معتقدم باید دختران در دوران دبیرستان ازدواج کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مشکل دو سوم جوانان امروز مسئله ازدواج است که معتقدم باید دختران در دوران دبیرستان ازدواج کنند.

حجت الاسلام محسن قرائتی دوشنبه شب در جمع مردم بیرجند اظهارکرد: باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد با وجود ماهواره خطرات زیادی مورد توجه خانواده ها  و مسئولین است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: ارتقای مدرک و سن پایین از جمله بهانه های غیرمنطقی والدین برای به تاخیر انداختن ازدواج جوانان است.

وی تاکید کرد: بنده با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که باید ازدواج دبیرستانی را راه اندازی کنیم چرا که با راه اندازی این نوع ازدواج از بسیاری از آسیب های جامعه در امان خواهیم بود.

حجت الاسلام قرائتی با انتقاد از افزایش سن ازدواج در کشور، افزود: با بررسی مسائل روان شناسی و جامعه شناسی ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر ازدواج زودهنگام جوانان تاکید کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش طلاق، دیر ازدواج کردن جوانان است.

قرآن را محور فعالیت های روزمره خود قرار دهیم


رئیس ستاد اقامه نماز کشور از وجود فرزند به عنوان عامل تحکیم خانواده نام برد و گفت: عده ای می گویند بچه دار نمی شویم تا راحت زندگی کنیم در صورتی که فرزند عامل تحکیم خانواده است.

وی از وضعیت نمازخوانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه وضع نماز در کشور خوب نیست که باید در این زمینه اقدام جدی بدون ابلاغ بخش نامه ای صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهارکرد: قرآن کتابی است که هر خط و ورقش پر از نکته های پند آموز و جامعه پسند و رفع کننده نیازهای بشری است.

وی با بیان اینکه همه سئوالات زندگی را باید از طریق قرآن رفع و رجوع کنیم، افزود: باید قرآن را محور فعالیتها و زندگی روزمره خود قرار دهیم.

 حجت الاسلام قرائتی در ادامه به تفسیر اذان و معنای «الله اکبر» پرداخت و افزود: قطعا هیچ چیز در دنیا بدون خواست و اراده خداوند متعال صورت نمی گیرد.

 وی با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس جمهور در چند سال آینده چند میلیون فوق لیسانس بیکار در جامعه وجود خواهد داشت، تصریح کرد: جوانان در کنار کسب مدرک یک هنر نیز فراگیرند.


ویدیو مرتبط :
قابل توجه دختران دبیرستانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارنظر جالب قرائتی درباره ازدواج دختران


رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محسن قرائتی دقایقی پیش در هشتمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در محل هتل جم اظهار کرد: نیاز اجتماعی از جمله نیازهای مهم بشریت بوده که جدا از این نیاز هر انسان نیازهای شخصی و عالی هم داشته که دین پاسخگوی نیاز عالی انسان است.

وی افزود: از ویژگی‌های دین این است که با طبیعت و فترت آدمی سازگار بوده و باید قابل عمل باشد. یعنی همراه با پیشرفت علم، دین شکوفاتر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دین به منزله روش زندگی است، گفت:‌در انتخاب این روش برخی از تمایلات فردی خود بهره گرفته و برخی با تکیه بر تمایلات دیگران روش زندگی خود را انتخاب کرده که در هر دو صورت پشیمانی به بار می‌آید و در دین و روش زندگی فقط باید به خالق تکیه کرد.

قرائتی علم را به سه دسته تقسیم کرده و خاطرنشان کرد: سه نوع علم مفید، مضر و خنثی داریم و باید همواره توجه به علمی کرد که مفید و ثمربخش باشند و سرمایه‌گذاری بر آن دستاوردها و نتایج مطلوب داشته باشد چرا که امروز هر پژوهشی ارزش ندارد.

وی افزود: علم واقعی علمی است که جذب زرق و برق دنیایی نشده و در حقیقت باید گفت که اهمیت علم بستگی به محتوای آن داشته نه مدرک و باید به این مسئله توجه ضروری شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید تمام شرایط دین را حفظ کرد، گفت:‌ حتی اگر باید مجبور شویم رفاه زندگی را رها کرده باید بر حفظ دین خود اصرار بورزیم.

قرائتی گفت: بنده خیلی با ازدواج دانشجویی موافق نبوده و به نظر من دختران باید در دوران دبیرستان و پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.