اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر فرمانده بسیج درباره مذاکرات لوزان


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از مذاکرات لوزان نه تنها همه جناح‌های سیاسی، بلکه مسئولان وزارت خارجه هم که به اقتضای شغلشان خیلی با احتیاط حرف می‌زنند صریحاً بر دروغگویی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید می‌کنند.

خبرگزاری فارس: ئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از مذاکرات لوزان نه تنها همه جناح‌های سیاسی، بلکه مسئولان وزارت خارجه هم که به اقتضای شغلشان خیلی با احتیاط حرف می‌زنند صریحاً بر دروغگویی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید می‌کنند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه کارگاه آموزشی سرمربیان صالحین اقشار بسیج که امروز با حضور بیش از 250 نفر از اساتید و سرمربیان نظام تربیتی بسیج سراسر کشور در مشهد مقدس آغاز شد، طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین دستاورد مذاکرات لوزان این بود که کل ملت ایران، به ویژه جناح‌های سیاسی را روی این مسئله که آمریکایی‌ها به شدت دروغگو حیله‌گر و غیر قابل اعتمادند به اجماع رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ارائه فکت شیت آمریکایی به محض قرائت بیانیه در لوزان ادامه داد: انتشار اسناد دروغین و از پیش آماده شده در مدت بسیار کوتاهی بعد از مذاکرات و اظهارات رئیس‌جمهور و سایر مقامات امریکایی خوشبین‌ترین افراد و جناح‌های کشور را به این واقعیت رساند که  دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی همچنین گفت: اینکه مقامات وزارت خارجه و شخص وزیر این روزها نه  تنها در جلسات و نشست‌های تخصصی بلکه کراراً در رسانه‌ها بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید می‌کنند، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. در حقیقت ما یک قدم به هدف نرمش قهرمانانه  که شناخت ماهیت اصلی دشمن است نزدیکتر شده‌ایم.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: سخنان رئیس‌جمهور محترم و سایر مقامات رسمی کشور در مقابل دروغ پردازی‌های امریکا آنها را رسوا کرد و نشان داد آمریکایی‌ها آنقدر مستکبر و خودخواه هستند که حاضر نیستند برای منافع بلند مدت خودشان حتی امتیازات کوچک و کوتاه مدت بدهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به سخنان حکیمانه و بسیار دقیق امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: سخنان امام خامنه‌ای عزیز تمام رشته‌های دروغ اوباما را پنبه کرد و نشان داد پشت ظاهر فریبنده پیام نوروزی دادن و سفره هفت‌سین انداختن در کاخ سفید، چه نیت‌های پلیدی نهفته است.

وی ادامه داد: طبیعتاً باید امریکا از این شکست‌های تلخ درس عبرت بگیرد، ولی روحیه استکباری مانع این درس‌گیری خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود که مقامات کشورمان بعد از شروع دور جدید مذاکرات بسیار بیش از این، از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا سخن خواهند گفت.

سردار نقدی تأکید کرد: اگر قرار بود آمریکا از حوادث و شکست‌ها عبرت بگیرد، شکست او در افغانستان بخاطر حمایت از طالبان کافی بود که در سوریه و عراق داعش و تکفیری راه نیاندازد.

وی گفت: اگر آمریکا اینقدر متکبر و خودخواه نبود و از شکست‌هایش عبرت می‌گرفت خواری و ذلت او به خاطر حمایت از صدام در تحمیل جنگ برای نابودی انقلاب اسلامی ایران کافی بود و امروز ارتش مفلوک آل‌سعود را برای سرکوب انقلاب اسلامی مردم یمن نمی‌فرستاد.

سردار نقدی با بیان اینکه آمریکا از شکست‌های پی در پی در ویتنام، ایران، لبنان، فلسطین، افغانستان و ... هنوز این درس ساده را یاد نگرفته است، تصریح کرد: او هنوز یاد نگرفته که نمی‌شود با ارتش، بر اراده یک ملت غلبه کرد، هنوز نیاموخته که نمی‌شود با تنگ‌نظری دنیا را اداره کرد، هنوز نفهمیده که حیله‌ها و تزویرهای استعماری، تاریخ مصرفش تمام شده و نمی‌توان با دروغ کار را پیش برد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: 36 سال شکست مستمر از ملت ایران به او حالی نکرده که نمی‌شود ملت بزرگ و با هوش ایران اسلامی را با فریب، بازی داد، ابر قدرتی که نتواند از حوادث درس بگیرد بزودی با سر به زمین خواهد خورد.

وی با تأکید بر آنکه حوادث سیاسی نباید ما را از اهداف و برنامه‌های اساسی باز دارد، افزود: ما باید حرکت بسوی ساخت یک نظام الگو را سرعت ببخشیم و همانگونه که امام‌خمینی (ره) فرمودند: ما باید بدون توجه به غرب حیله‌گر و شرق متجاوز فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه اسلامی برآییم «و لازمه اصلی جامه عمل پوشیدن تربیت کادرهای انقلاب است کاری که امروز در اینجا برای آن گرد آمده‌ایم.

سردار نقدی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت تدوین فقه و اخلاق تخصصی هر یک از اقشار، امر به معروف و نهی از منکر را کلیدی‌ترین محور بیانات آغار سال رهبری دانست و با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های تخصصی برای اصلاح جامعه و شکل‌گیری نظام الگو خط مشی‌های جدید سازمان بسیج در خصوص نظام تربیتی بسیج را تبیین کرد.


ویدیو مرتبط :
ادامه مذاکرات فشرده در لوزان ۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارنظر فرمانده کل سپاه درباره بیانیه لوزان


سرلشکر محمد علی جعفری با قدردانی از تلاش فرزندان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد:دستگاه دیپلماسی کشور ظرفیت قدرتمند خود و نظام را برای عزت انقلاب اسلامی و کشور به کار گیرد.

خبرگزاری ایسکا نیوز: سرلشکر محمد علی جعفری با قدردانی از تلاش فرزندان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد:دستگاه دیپلماسی کشور ظرفیت قدرتمند خود و نظام را برای عزت انقلاب اسلامی و کشور به کار گیرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری در حاشیه‌ی همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به برخی از ابهامات مطرح شده پیرامون بیانیه اخیر هسته‌ای، اظهار کرد: مقاومت ملت ایران در مقابل آمریکا، گزینه‌های نیرومند ایالات متحده برای تحمیل اراده‌ی سیاسی به جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد ساخت.

وی افزود: آمریکا که در پی تغییر رفتار سیاسی ایران بود، خود به تغییر رفتار سیاسی تن داد و بر خلاف مشی گذشته‌ی خود، درمقابل مردم ما، مجبور به فراموش کردن همه‌ی گزینه‌های روی میز و جایگزین سازی مسیر دیپلماسی برای حل موضوع هسته‌ای شد.

سر لشکر جعفری با اشاره به اینکه "شکوه مقاومت مردم نجیب و آزاده‌ی ما، رئیس جمهور آمریکا را به پرده‌برداری از این اعتراف بزرگ تاریخی مجبور ساخت که گزینه‌ی نظامی و استمرار تحریم‌ها ایران را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد‌کرد" تصریح کرد: به فضل الهی فرزندان انقلابی ایران اسلامی در نبرد دیپلماتیک خود تا به امروز توانسته‌اند از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کنند و ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های سیاسی این عزیزان و ایستادگی روی خطوط قرمز تعیین شده، قدردانی می‌کنند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: هر چند بی صداقتی و عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات و عدم اعتماد به آنها، مسیر سختی را برای آینده‌ی این جهاد دیپلماتیک ترسیم می‌کند، اما مطمئن هستیم همانگونه که رئیس محترم جمهور و وزیر محترم امور خارجه و اعضای برجسته‌ی این تیم به صراحت مطرح کردند خط قرمز ما علاوه بر پذیرفتن حق چرخه‌ی غنی سازی هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این حوزه "لغو همه‌ی تحریم‌های مرتبط" به عنوان نقطه‌ی مرکزی مطالبات ملت ایران است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه از دستگاه هوشمند و شجاع دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در فرصت تعیین کننده‌ی پیش رو، حداکثر ظرفیت‌های قدرتمند خود و مجموعه نظام را برای عزّت انقلاب اسلامی و کشور و نیز لغو همزمان تحریم‌ها به کار گیرد گفت: ملت بزرگ ایران بر اساس شعار نورانی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در یک صف واحد، پشتیبان جبهه‌ی دیپلماتیک هسته‌ای خود خواهند بود و اجازه نخواهند داد القائات گمراه کننده‌ی دشمن به ویژه آمریکا در موضوع مذاکرات اخیر از طریق ترجمة غیر واقعی بیانیه مشترک، اعتماد بین دولت و ملت را خدشه‌دار کند.