اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر عجیب رییس کمپانی که با پول مردم می خواهد برج دو قلوی 360 میلیارد تومانی بسازد



نرخ یک دقیقه مکالمه,نان سنگک

اگر نرخ 7 ساعت مکالمه کمتر از قیمت سنگک است،هزینه تمام شده آن برای مخابرات باید یک دهم نان سنگک باشد

رییس کمپانی که با پول مردم می خواهد برج دو قلوی 360 میلیارد تومانی بسازد دیروز اعلام کرد نرخ 7 ساعت مکالمه اندازه پول نان سنگگ هم نیست.

به این جمله عارضم:
اول اینکه مجموعه مدیرانی که باعث و بانی گرانی سنگک شده اند که هنری ندارند در دنیای امروز و رفرنس دادن به آنها یعنی سوء مدیریت.

دوم اینکه سنگک 600 تومان است و نرخ یک دقیقه مکالمه را اگر بر اساس نرخ 22 ریال اول فرودین 1392 هم حساب کنیم (ظاهرا هر دقیقه 44 ریال شده) قیمت هر ساعت مکالمه 264 تومان و 7 ساعت 1848 تومان می شود. کجای تهران سنگک را 1848 تومان می فروشند؟ (در شهر ری  که 7 هزار سال قدمت دارد سنگک 600 تومان است و در تهرانی که به زور 300 سال قدمت شهرنشینی دارد نیز نباید بیشتر از 1000 تومان باشد)

در نهایت: اگر بپذیریم که نرخ 7 ساعت مکالمه کمتر از قیمت نان سنگک است؛ باید هزینه تمام شده آن برای مخابرات یک دهم قیمت نان سنگک باشد! و این هنر نیست! یک اتفاق طبیعی در مدیریت است.

چرا هزینه تمام شده را نباید محاسبه کنیم؟ و چرا همیشه مردم را نادان فرض کرده (دور از جان مردم البته) و تا می توانیم سر آنها منت می گذاریم؟

خراسانی، علیرضا/خبرآنلاین 

 


ویدیو مرتبط :
برج چرخان دبی عجیب ترین برج جهان.با قابلیت چرخش 360 درج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این عکس‌های عجیب 360 درجه‌ای