اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر آمریکا درباره همکاری با ایران در عراق


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هر کشوری در خاورمیانه از جمله ایران می‌خواهد نقش مثبتی در کمک به عراق در مبارزه با داعش داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هر کشوری در خاورمیانه از جمله ایران می‌خواهد نقش مثبتی در کمک به عراق در مبارزه با داعش داشته باشد.

ماری هارف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: معتقدم اگر که جایی برای ایفای نقش مثبت باشد که ایران بتواند آن را ایفا کند، این کشور باید چنین نقش مثبتی را ایفا کند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات منتسب به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مبنی بر آمادگی تهران برای کمک به عراق علیه داعش در صورت لغو تحریم‌ها علیه آن بیان کرد: ظریف در واقع از نیروگاه‌های هسته‌یی اراک صحبت می‌کرد نه عراق. البته سخنگوهای فارسی زبان دولت آمریکا از این امر مطمئن شدند.

بنابر گزارش النهار، هارف در ادامه با تعجب گفت که این امر را تقریبا نمی‌توان باور کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این در این باره گفت: اخبار منتشره به نقل از وزیر امور خارجه در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر همکاری ایران با آمریکا در عراق در ازای رفع تحریم‌های ایران در شورای امنیت، صحیح نیست و چنین موضوعی طرح نشده است و اخبار منتشره در این زمینه بی‌اساس است.


ویدیو مرتبط :
همکاری ایران با امریکا در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت خارجه به خبر همکاری ایران و آمریکا در عراق



اخبار,همکاری ایران و آمریکا در عراق

 

اخبار سیاست خارجی -  وزارت خارجه: خبر همکاری ایران و آمریکا در عراق صحت ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ابراز داشت: ایران و آمریکا در خصوص مقابله با تروریست‌های عراقی با یکدیگر همکاری ندارند.

به گزارش فارس، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران ضمن اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی تصریح کرد که اخبار منتشر شده در خصوص همکاری ایران و ایالات متحده در عراق بر ضد گروه‌های تروریستی صحت ندارد.

وی عراق را نمونه‌ای از روند دموکراتیک موفق دانست و خواستار حفظ روند دموکراتیک در عراق شد.

وی در خصوص اضافه شدن یک شرکت هواپیمایی دیگر به فهرست تحریم‌های ضدایرانی آمریکا ابراز داشت که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر هستیم و چنانچه اطلاعات بیشتر داشته باشیم اعلام موضع خواهیم کرد.

اخبار سیاست خارجی - فارس