اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات گستاخانه جان کری درباره ایران


وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: ایران در حال حاضر به طور گسترده با نیروهایش در سوریه حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: ایران در حال حاضر به طور گسترده با نیروهایش در سوریه حضور دارد.

"جان کری" در اظهاراتی در سفارت آمریکا در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آمریکا موافق حضور ایران در نشست پاریس برای مقابله با داعش است؟ گفت: کسی از من سوالی درباره حضور ایران نپرسید.

اما به نظرم با توجه به وضعیت موجود و برهه زمانی که در آن به سر می بریم.این موضوع به چند دلیل  و از جمله حضور آنها در سوریه و جاهای دیگر درست و مناسب نخواهد بود.این پاسخ من است .ما با ایران در حال مذاکره ای جدی درباره برنامه اتمی آنها هستیم و امیدواری زیادی وجود دارد که روابط خود با آنها را از راه رسیدن به توافق تغییر دهیم.این موضوع باید معیارهای بین المللی را که در سازمان ملل ذکر شده است ،تامین کند.این موضوع نه تنها در سازمان ملل بلکه از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی هم مطرح می شود.

وی مدعی شد: این تنها آمریکا نیست بلکه جهان است که سوالاتی جدی درباره برنامه اتمی ایران مطرح می کند.ایران در حال حاضر به طور گسترده با نیروهایش در سوریه حضور دارد.بنابراین باید شفافیت و درک بیشتری درباره هرگونه حضور در این کنفرانس وجود داشته باشد.این کشور حامی ترویسم(!!) در جاهای مختلف بوده است.این موضوعی جدی است و این موضوع سبب می شود که چرا ما بخواهیم که آنها به روشی بهتر نزدیک شوند نه تنها در این کنفرانس بلکه در جریان مذاکرات هم باید اینگونه باشند.

وی افزود:در دیدارهایی که امروز ما داشتیم ما تعهد آمریکا برای حفاظت از امنیت،حاکمیت و تمامیت ارضی  ترکیه را بررسی کردیم.ما توافق کردیم که داعش امروز بزرگترین تهدید برای امنیت ترکیه و تمامی منطقه و ماوراء آن است.من بر تعهد آمریکا برای تعامل با ائتلافی گسترده از هم پیمانان بین المللی تاکید می کنم و این موضوع ممکن خواهد بود که تهدید داعش برای همیشه نابود شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت:ضمنا لازم است که این موضوع را یادآور شوم که آمریکا یکی از کارشناسان باتجربه نظامی خود یعنی ژنرال جان آلن را به عنوان نماینده رئیس جمهور در امور هماهنگی بر ضد داعش انتخاب کرده است.

وی افزود:در ماه جاری من و چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در پنجمین نشست جهانی بنیاد ضد تروریسم حضور پیدا خواهیم کرد موضوع پشتیبانان مالی از داعش و افرادی که برای این گروه شبه نظامی می فرستند را بررسی خواهیم کرد.افرادی که برای مبارزه در کنار داعش به عراق می روند واین راه را انتخاب کرده اند مردان و زنانی هستند که متاسفانه گذرنامه هایی را در اختیار دارند و از تمامی کشورهای جهان هستند.

وی افزود:صحبت درباره این موضوع که در حال حاضر هر کشوری قرار است که چه کاری را در این ائتلاف برعهده گیرد کاری نامناسب است.همانطور که گفتم مابه رایزنی خود ادامه می دهیم زیرا این موضوع به اقدامی هماهنگ نیازمند است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت:فرانسه به طور آشکار از آمادگی خود برای انجام عملیات در عراق سخن گفته است.کشورهای دیگری هم هستند که در حال تصمیم گیری هستند اما همانطور که پیشتر درباره ترکیه  گفتم هنوز اظهار نظر در این رابطه نامناسب است.

وی افزود:در برخی گزارشها مواردی درباره کاهش حمایت کشورهای عربی و احتمال از هم پاشیدن همکاری ها آورده شده بود.من با این موضوع موافق نیستم.من دو ساعت و نیم با ملک عبدالله در عربستان صحبت کردم و ما چیزی جز حمایت کامل  از این موضوع و تعهد به آن نشنیدیم.ما همچنین به طور مشابه این موضوع را در دیدار با مقامات کشورهای دیگر شنیدیم.من مطمئنم که این ائتلاف ،ائتلافی گسترده با ملل عرب،اروپایی و آمریکا و دیگران خواهد بود که براساس اظهارات رئیس جمهور اوباما به دنبال تضعیف و نابودی داعش هستند،خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اظهارات جان کری درباره مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات گستاخانه «جان کری» درباره ایران


"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و در خصوص مذاکرات ایران و روسیه برای عقد قرارداد نفتی، گفت: اگر مسکو و تهران در مسیر عقد این قرارداد حرکت کنند آمریکا تحریم های بیشتری را علیه تهران اعمال می کند.

خبرگزاری مهر: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و در خصوص مذاکرات ایران و روسیه برای عقد قرارداد نفتی، گفت: اگر مسکو و تهران در مسیر عقد این قرارداد حرکت کنند آمریکا تحریم های بیشتری را علیه تهران اعمال می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: دولت آمریکا به ایران و روسیه در مورد این قرارداد نفتی هشدار داده و اعلام نموده که این قرارداد برهم زننده توافق هسته ای نوامبر 2013 است و اگر چیین قراردادی امضا شود مطمئنا با پاسخ آمریکا و افزایش تحریم های ما مواجه خواهد شد.

به نوشته آسوشیتد پرس، کری اشاره ای به این نکته که آیا بطور اتوماتیک با امضای این قرارداد، تحریم های آمریکا نیز افزایش پیدا می کند نکرد.

این اظهارات کری پس از درخواست برخی از سناتورهای آمریکا از دولت این کشور برای اعمال محدودیت هایی جهت ممانعت از عقد قرارداد نفتی میان ایران و روسیه، ایراد می شود.

 پس از امضای توافق نامه هسته ای در آذرماه گذشته میان ایران و 1+5، رویترز در خبری از مذاکرات تهران و مسکو برای عقد قراردادی نفتی به ارزش 20 میلیارد دلار خبر داد. آمریکا در ابتدا اعلام کرد که این قرارداد به توافق هسته ای ضربه می زند و ممکن است در بلندمدت سبب بی میلی تهران برای رسیدن به توافق جامع هسته ای شود اما مقامات ایرانی و روس اعلام کردند که این قرارداد با تحریمهای بین المللی و همچنین توافق هسته ای منافاتی ندارد.

با وجود این گفته ها اما آمریکا همچنان به این قرارداد بدگمان است. این بدگمانی با اوج گرفتن تنش های میان مسکو و واشنگتن بر سر کی یف افزایش یافته و کاخ سفید که در تلاش است با کمک کشورهای اروپایی به نوعی پاسخ اقدامات کرملین در کریمه و اوکراین را بدهد اکنون نگاهی ویژه به گفتگوهای نفتی تهران و مسکو دارد.