اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات وزیر کشور درباره علت اصلی مرگ معتادان



اخبار,اخباراجتماعی, خرید و فروش مواد مخدر


اخبار اجتماعی  - وزیر کشور: مواد مخدر سمی علت اصلی مرگ معتادان است

وی با تاکید بر ضرورت تقویت نشاط اجتماعی ادامه داد: بخشی از اعتیاد به مساله افسردگی افراد بر می گردد البته با رفع مشکل بیکاری نیز می توان بخشی از معضلات ناشی از این پدیده را حل کرد.

وزیر کشور گفت: علت اصلی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور عرضه مواد مخدر سمی است.

به گزارش ایرنا، 'عبدالرضا رحمانی فضلی' در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت ملزم به انتقال و انعکاس این امر هستند زیرا خیلی از افراد نسبت به این موضوع ناآگاه بوده که در صورت آگاهی به سمت مصرف مواد افیونی نمی روند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر باید به سمت استفاده از ظرفیت مشارکتهای مردمی پیش رفت.

وزیر کشور گفت: بهترین راه مقابله با معضل اعتیاد 'پیشگیری' است لذا با بی توجهی به این امر حتی در صورت انجام درست سایر فعالیتها، 20 درصد در درمان افراد موفق بوده اما 80 درصد آنها دوباره به چرخه اعتیاد باز می گردند.

وی اضافه کرد: پیشگیری از اعتیاد به علت اهمیت در محور و اولویت برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و محور اصلی اجتماعی کردن امر مبارزه با این پدیده شوم و خانمانسوز است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه تنها یک و نیم درصد مردم با معضل اعتیاد درگیر هستند ادامه داد: 98.5 درصد از جمعیت ایران ایز این نظر پاک بوده لذا می توانند متولی 1.5 درصد باقی مانده شوند.

وی گفت: در این راستا با وجود 22 میلیون بسیجی در کشور هر یک از آنها می توانند خانواده خود را از گزند خطرات این معضل پاک نگهدارند.

وزیر کشور بیان کرد: موضوع جرم 46 درصد از زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر است که در صورت اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر شاهد کاهش شمار جمعیت زندانیان خواهیم بود.

وی با تاکید بر کنترل خرده فروشان مواد افیونی با هدف کنترل فعالیت فروشندگان کلان افزود: 54 درصد از معتادان متاهل هستند یعنی با این تفسیر می توان گفت یک میلیون و 200 هزار نفر از کودکان افراد معتاد ناخودآگاه در چرخه اعتیاد قرار می گیرند.

او گفت: با تحلیل اعداد و نقش برجسته اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد افیونی به بهترین شکل می توان به تاثیرات مطلوب این امر پی برد و ضرورت حرکت به سمت اجتماعی کردن مبتنی بر مشارکت مردمی بیشتر احساس می شود.

وزیر کشور افزود: به منظور همگانی کردن مبارزه با این پدیده شوم نشستهایی با اقشار مختلف روحانیون، هنرمندان، سازمان تبلیغات، هیاتهای مذهبی، ورزشکاران، دانشگاهیان و همه طبقات و اقشار برگزار و تفاهمنامه هایی نیز منعقد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت نشاط اجتماعی ادامه داد: بخشی از اعتیاد به مساله افسردگی افراد بر می گردد البته با رفع مشکل بیکاری نیز می توان بخشی از معضلات ناشی از این پدیده را حل کرد.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: نهادهای مسوول به هر میزان در بخش درمان هزینه کنند از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت می شوند و برای توفیق در این امر مجوزهای لازم به منظور واگذار مرکز ماده 16 به بخش خصوصی نیز داده می شود.

وی افزود: چنانچه بخش خصوصی تمایل برای جذب بهبود یافتگان و تامین اشتغال آنها نشان دهد دولت تسهیلاتی برای این واحدهای تولیدی در نظر می گیرد.

او گفت: همچنین اگر در زندان به هر زندانی حرفه ای آموزش داده شود ستاد مبارزه با مواد مخدر از این موضوع حمایت مالی می کند.

وزیر کشور افزود: شهرداریها موظفند مکان مناسبی را در بهترین نقطه شهر برای به نمایش گذاشتن تولیدات زندانیان و فروش این دست آفرینه ها در نظر گیرند.

وی گفت: چنانچه مرکز ماده 16 ظرفیت کافی برای پذیرش معتادان متجاهر را ندارد می تواند از سوله های خالی ادارت و نهادهای مختلف برای نگهداری این افراد بهره گیرید.

او بیان کرد: 500 مرکز غیرمجاز یا مجاز غیراستاندارد ماده 15 در سطح کشور پلمپ شدند زیرا در برخی از این مراکز رفتار بدی با معتادان دارند یا تنها برای کسب درآمد راه اندازی شده و همتی برای ترک اعتیاد معتادان ندارند.

20 هزار میلیارد ریال گردش مالی تنها یک قاچاقچی
وزیر کشور همچنین از دستگیری یک قاچاقچی معروف با 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی خبر داد و گفت: بیشتر حسابهای مالی این فرد شناسایی شده و برخی از حسابهای بانکی این قاچاقچی به اسم مردگان بود.

رحمانی فضلی با ذکر اینکه 30 شبکه بزرگ بعد از شناسایی و دستگیری این فرد منهدم شد افزود: نهادهای قضایی و امنیتی از کشف یک محموله برای رسیدن به سرشبکه ها استفاده کنند و وزارت کشور در این راستا هرگونه هزینه ای را پرداخت می کند.

وی گفت: گردش مالی حاصل از خرید و فروش مواد مخدر و سود حاصل از این محل در نظامهای اقتصادی، اداری، سیاسی و بورس فساد ایجاد می کند.


 اخباراجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
نحوه و علت مرگ آیت الله رفسنجانی از زبان معاون وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر جوانان باز هم تاکید کرد: علت اصلی افزایش سن ازدواج، فرهنگی است نه اقتصادی!



افزایش سن ازدواج,علت افزایش سن ازدواج,مسائل فرهنگی, مسائل اقتصادی

وزیر جوانان باز هم تاکید کرد: علت اصلی افزایش سن ازدواج، فرهنگی است نه اقتصادی

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخلاف تصور بسیاری عامل اصلی افزایش سن ازدواج، مسائل اقتصادی نیست، چرا که غربی‌ها جزء ثروتمندترین کشورها محسوب می‌شوند اما در زمینه ازدواج و خانواده بسیار مشکل‌ دارند و جمعیت آنها رو به اضمحلال است و به همین دلیل مسائل فرهنگی مهم‌ترین عامل افزایش سن ازدواج است و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

محمد عباسی در جشنواره پیوند آسمانی با بیان اینکه ازدواج و تحکیم خانواده دغدغه اصلی مقام معظم رهبری ، مسئولین ، مردم و بسیاری از دلسوزان نظام است، اظهار کرد: جامعه سالم در گرو خانواده سالم است و کسانی که گامی در جهت تسهیل امر ازدواج و ایجاد بستر پیوند آسمانی زوج‌ها برمی‌دارند، از برکات باارزشی بهره‌مند خواهند شد و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد.

عباسی با اشاره به اینکه غربی‌ها خود نیز به غلط بودن فرهنگ و تئوری خود اعتراف کرده‌اند، افزود: یکی از موضوعاتی که ذهن اندیشمندان را با توجه به شرایط جهان امروز و رشد تکنولوژی و افزایش سرمایه‌ها به خود مشغول کرده است، فروپاشی خانواده‌ها در غرب و صفر شدن ضریب رشد جمعیت آنهاست.غربی‌ها با وجود تمام تبلیغات سنگین رسانه‌ها و هالیوود نتوانسته‌اند در این زمینه مبارزه کنند و خود نیز بر اضمحلال جمعیت و از هم فروپاشیدگی خانواده‌ها اعتراف می‌کنند و به وحشت افتاده‌اند.

وی افزود: آنها برای حل بحران اقتصادی خود در پی جذب مغزها و نخبه‌ها به کشورهایشان هستند اما این امر کوتاه مدت است و صرفا در جهت حل مسائل اقتصادی است و نمی‌تواند جامعه را نجات دهد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رهبر انقلاب چندی پیش خطر کاهش جمعیت را تذکر دادند، گفت: خانواده‌هایی که دو فرزند دارند صرفا جمعیت خود را حفظ کردند و ضریب رشد جمعیت را افزایش نداده‌اند.

وی یکی از مسائل مهم امروز دنیا را افزایش سن ازدواج و رویکرد فرهنگی به آن برشمرد و گفت: مسائل اقتصادی در اولویت دوم قرار دارد و باید بیش‌تر بر مسائل فرهنگی توجه شود چرا که امروزه بسیاری از افراد که شاغل هم هستند، مجرد زندگی می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه طبق آمارها دغدغه اصلی جوانان ازدواج است، گفت: بیشترین دغدغه جوانان از بین ازدواج، مسکن و اشتغال، ازدواج بوده و این امر حاکی از اهمیت ازدواج دارد و باید برای این نیاز فکری و ذاتی توجه ویژه شود.

وی از این دیدگاه که "یک درصد از بودجه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از جوانان و خانواده اختصاص یابد " گلایه کرد و آن را ناکافی خواند و گفت: مجاز شدن صرفا کافی نیست چرا که ممکن است بعضی دستگاه‌ها این مسئولیت را اجرا نکنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بحث ازدواج صرفا با کار یک دستگاه درست نمی‌شود، گفت: بحث ازدواج در دل جامعه باید پیگیری شود و این موضوع را در تمام بسترهای اجتماعی، اداری و فرهنگی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 200 نفر برای ایجاد مراکز مشاوره در سامانه ثبت‌نام مراکز مشاوره ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مراحل قانونی ثبت‌نام این افراد در حال پیگیری است و به زودی مراسم تحلیف این افراد برگزار خواهد شد./خبرآنلاین