اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات وزیر بهداشت درباره خبر شیوع ابولا در ایران



اخبار,اخباراجتماعی,  بیماری ابولا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع ابولا بویژه در تبریز را شایعه خواند.

 دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه رونمایی از سامانه صدور پروانه مطب ، گفت: موج آنفلوانزا هر سال وجود داشته و البته این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و سالانه در تمام دنیا مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار بروز آنفلوانزا در کشور افزود: متاسفانه سیستم ثبت در کشور نداریم. اما در زمینه این مورد خاصی که اخیرا در تبریز مطرح شده بخشی مربوط به اشتباه یکی از همکاران ما بود و بخشی هم مربوط انتقال نادرست این موضوع از سوی برخی سایت‌ها بود.

افزایش صادرات دارو به عراق به بالای 200 میلیون دلار
وی درباره دستاوردهای سفرش به عراق نیز گفت: عراق سفر بسیار خوبی بود. وزیر بهداشت عراق گروه دارو و تجهیزات ایرانی را یک پله ارتقا دادند که این امر برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم. به طوری که در سال اول میزان صادرات به این کشور به بالای 200 میلیون دلار افزایش یابد.

هاشمی گفت: همچنین در حوزه صادرات تجهیزات به عراق نیز مقرر شد که دیگر نیازی به سیستم ثبت نباشد. در زمینه ساخت بیمارستان و همچنین توریسم سلامت هم توافقاتی صورت گرفت.

وزیر بهداشت درباره اقدامات انجام شده در جهت کنترل و مبارزه با ریزگردها در سفر عراق نیز گفت: در این زمینه نیز بررسی های لازم انجام و تفاهم نامه ای نیز امضا شد. البته مسوول این بخش خانم دکتر ابتکار هستند و این تفاهمنامه را نیز آقای نعمت زاده با مسوول محیط زیست عراق امضا کردند.

به گفته وزیر بهداشت، اما واقعیت آن است که ریزگردها اولویت اصلی عراق نیست. اولویت عراق مساله امنیت این کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسایل این چنینی است. نگاه آنها به این موضوع واقع بینانه تر از ماست. آنها این موضوع را سیاسی نکردند و معتقدند که مساله ریزگردها از کشورهای دور و نزدیک و از سالهای دور وجود داشته است.

وی گفت: البته در عراق هم کانون‌های مربوط به ریزگردها وجود دارد اما در عین حال مردمشان خود نیز مراقب سلامت‌شان هستند. به گفته مسوولان عراقی، اعتبار خاصی را نیز به این منظور حداقل در بودجه سال آینده شان نگذاشته اند اما در مجموع مفاد تفاهمنامه ها پیگیری می‌شود.

 اخباراجتماعی  -   ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سازمان بهداشت جهانی برای شیوع ابولا وضعیت اضطراری اعلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات وزیر بهداشت درباره احتمال شیوع بیماری در پی سفر حجاج به عربستان



اخبار,اخباراجتماعی, ابتلا به بیماری ابولا


 اخبار اجتماعی - وزیر بهداشت:‌ مردم نگران «ابولا» نباشند

وزیر بهداشت در خصوص احتمال شیوع بیماری «ابولا» و «کرونا» در پی سفر حجاج به عربستان گفت: جای هیچگونه نگرانی در مورد احتمال شیوع این دو بیماری در کشور وجود ندارد و در این زمینه نیز معاون بهداشتی وزارتخانه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر موردی احتمال داده شود، معاونت بهداشتی وزات اعلام خواهد کرد، هر چند که تاکنون یک مورد هم در بین حجاج مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، دکترحسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید باهنر کرمان با حضور در جمع خبرنگاران و این پاسخ به ایسنا همچنین به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت و همچنین چشم اندازهایی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است لازم بود جهت اجرای صحیح این برنامه‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد. بر این اساس ارزشگذاری نسبی خدمات را ابلاغ کردیم. از این مسیر اتفاقات خوبی در حوزه پزشکی خواهد افتاد که به تدریج ارزش آن را متوجه خواهیم شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اجرای طرح مجدد کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان‌ها گفت: معتقد بودم که این طرح بعد از عید سعید قربان در سراسر بیمارستانهای دولتی کشور اجرا شود که به دلیل اینکه زیر ساخت‌های لازم برای این طرح در بیمارستانهای کشور فراهم نشده بود، اجرای این طرح به 2 تا 3 هفته آینده موکول شد.

وی درباره فواید این طرح نیز گفت: با اجرایی شدن این طرح سهم مردم از هزینه‌های بستری برای بیماران با دفترچه بیمه‌های شهری از 10 به شش درصد و برای روستاییان از پنج به سه درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اورژانس، بخش‌های ارتوپدی مردان، سی سی یو جدید، جراحی مغز و اعصاب و مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان بازدید کرد.

همچنین دکتر هاشمی ضمن بازدید از بیماران بستری در این بخش‌ها نیز عیادت کرد.

لازم به ذکر است، وزیر بهداشت نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت را در این مرکز آموزشی درمانی بررسی کرد. 


  اخباراجتماعی - ایسنا