اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات نوبخت درباره احیاء زاینده رود



اخبار,اخباراجتماعی, نوبخت


 اخبار اجتماعی - نوبخت: دولت به دنبال احیاء زاینده رود است

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس جمهور دل پر دردی درباره زاینده رود دارد گفت: برنامه ای را در دست بررسی داریم که زاینده رود را به دور از مشکلات اجتماعی احیاء کنیم.

به گزارش مهر،‌محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب در شورای برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دریافت منابع فاصله قابل توجهی با استان های کشور در خصوص دریافت اعتبارات دارند، اظهار داشت: البته نمی توان کتمان کرد که استان اصفهان با جایگاه واقعی خودش فاصله دارد و باید در این استان کار بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به آخرین مصوبه هیات دولت 38 هزار میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای و جاری در کشور هزینه خواهد شد،‌ افزود: در این راستا حدود یک هزار میلیارد تومان در سال جاری در قالب هزینه و تملک و دارایی در استان اصفهان از سوی دولت هزینه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه 280 میلیارد تومان از این اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی صرف خواهد شد، اظهار داشت: در استان اصفهان 63 طرح ملی وجود دارد که باید هزینه‌های افتتاح این پروژه ها از محل اعتبارات ملی تامین شود.

وی با اشاره به وجود 30 طرح استانی نیمه تمام در استان اصفهان نیز گفت: برای بهره‌برداری از این طرح ها نیز 104 میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص داده شده است.

نوبخت اعتبارات عمرانی استانی را 238 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: 134 میلیارد تومان هم برای توزان منطقه ای از  تبصره 22 سهم استان اصفهان است که سهم هر یک از شهرستان ها از این اعتبار به تفکیک مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برخلاف آمار ارایه شده استان اصفهان در خصوص دریافت اعتبارات ملی در بین 31 استان، دارای رتبه دهم است،‌ بیان داشت: اصفهان در خصوص دریافت اعتبارات ویژه دولتی نیز رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

 پیشرفت را در دعواهای سیاسی نمی‌بینیم
وی با بیان اینکه کمک به توسعه‌ استان هایی مانند اصفهان توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: البته در این میان تنها با رعایت عدالت محوری می توان به این مهم دست یافت.

معاون راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور با اشاره به گذشت حدود یک سال از عمر دولت یازدهم گفت: ما پیشرفت را در دعواهای سیاسی نمی بینیم بلکه بر این باوریم که باید کاری انجام دهیم تا بعد از اتمام کار در دولت یازدهم توانیم برآورد خوبی از فعالیت‌هایمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیشی گرفتن در برنامه ریزی برای سال های آینده می تواند بهترین راهکار برای سرعت بخشیدن به توسعه‌ کشور باشد، افزود: در این راستا برنامه ریزی برای تدوین برنامه ششم توسعه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

نوبخت با بیان اینکه مسئولان استان اصفهان می توانند بهترین طرح را برای برنامه ریزی برای استان اصفهان در برنامه ششم توسعه ارایه دهند، افزود: در این راستا از تمام مسئولان استان اصفهان تقاضا داریم که در این زمینه پیشنهادات خود را برای برنامه ریزی هر چه بهتر برای استان در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

استان ها در برنامه پنجم توسعه رشد خوبی نداشتند
وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها در برنامه پنجم توسعه آنطور که باید رشد نکردند،‌افزود: مسئولان باید برنامه ریزی برای برنامه ششم تمام توجه خود را برای تدوین برنامه‌ای شایسته بکارگیرند.

معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آخرین نرخ تورم در کشور گفت:تورم بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در تیر ماه به صورت کلی زیر 25 درصد و نقطه به نقطه به زیر 14.6 رسیده است.

وی رکود اقتصادی کشور در این بازه زمانی را نیز 8 درصد عنوان کرد و افزود: رکود یعنی بلااستفاده ماندن برخی از ظرفیت های کشور که باید مورد توجه و بکارگیری قرار گیرد.

نوبخت با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به واسطه‌ استخدام مشکل اشتغال را مرتفع کند،‌ افزود: در حال حاضر تنها 41 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور صرف کارهای عمرانی می شود و مابقی صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می شود که این به نوعی خدمت کردن به مردم نیست.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور فردا 7 هزار میلیارد تومان آن بین استان ها توزیع خواهد شد،‌افزود: در این راستا مسئولان استان اصفهان باید هوشیار باشند که نسبت به جذب بودجه برای طرح هایی که می توانند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانند نسبت به جذب بودجه های دولتی اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور در ادامه سهم کارهای فاینانس را 35 میلیارد دلار عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان اعتبار 30 میلیون دلار به استان اصفهان تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای تقسیم بودجه استان ها در حال شکل گیری است، افزود: امیدوارم برای بودجه سال آینده به تناسب جایگاه اصفهان اعتبار مناسبی برای بودجه اصفهان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دل پر دردی درباره زاینده رود دارد،‌افزود: افتخار دولت تدبیر و امید این خواهد بود که زاینده رود را احیا کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حاضرم از اول تا آخر زاینده رود را بررسی کنم،‌ افزود: برنامه‌ریزی را در نظر داریم که به دور از ایجاد مشکلات اجتماعی برای زاینده رود کاری کنیم.
 اخباراجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی اظهارات درباره زاینده‌رود شبیه طنز است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

استاندار اصفهان گفت: آنچه در رابطه با جشنواره کودک و نوجوان اتفاق افتاد یک بی‌تدبیری کامل از سوی مدیریت سینمایی به‌خصوص مدیریت بنیاد فارابی است.

رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مسئله آب استان گفت: شورای هماهنگی حوزه آبریز زاینده‌رود هر 2 ماه یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد و ظرف دو هفته آینده نیز تشکیل جلسه خواهد شد تا در رابطه با توزیع آب در سال آبی 94 -95 تصمیم‌گیری شود و کارها روی روال منطقی خودش است.

برداشت‌های غیرمجاز از حوزه آبریز زاینده‌رود باید متوقف شود
استاندار اصفهان با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز در بالادست رودخانه زاینده‌رود بیان داشت: تمام این برداشت‌ها به هکتار مشخص‌شده است؛ و آنچه اکنون در دستور کار است اول، اقدام در جهت توقف تمامی برداشت‌های غیرمجاز و یا مازاد بر مجاز حوزه آبریز زاینده‌رود است.

زرگرپور ادامه داد: نکته دوم آغاز سریع‌تر پروژه سد بهشت‌آباد است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و نکته سوم سامان دادن وضع کشاورزی در حوزه آبریز زاینده‌رود است.

برخی اظهارات در مورد زاینده‌رود شبیه طنز است
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اظهارات برخی مسئولان استان‌های مجاور در رابطه با موضوع زاینده رود گفت: بخشی از این اظهارات، نظرات افراد است که من پاسخگوی آن نیستم؛ البته بسیاری از این اظهارات شبیه طنز است.

استاندار اصفهان از رسانه‌ها درخواست کرد چنین مسائلی را بزرگنمایی نکنند و افزود: برخی از این مسائل شبیه طنز و شوخی است و مبنایی ندارد؛ آنچه مشخص است این است که حوزه آبریز زاینده‌رود تحت نظارت دقیق وزارت نیرو و مدیریت حوزه است و کلیه اقداماتی که در استان اصفهان اتفاق می‌افتد کاملاً مطابق با قانون است.

تفکیک جشنواره کودک و نوجوان بی‌تدبیری کامل از سوی مدیریت سینمایی بود
زرگرپور در ادامه این نشست با اشاره به موضوع تفکیک جشنواره کودک از نوجوان اظهار داشت: اولاً جشنواره کودک و نوجوان برندش برای اصفهان است و ثانیاً مصوبه دولت است که این جشنواره باید در اصفهان برگزار شود.

وی ادامه داد: آنچه در رابطه با جشنواره کودک و نوجوان اتفاق افتاد یک بی‌تدبیری کامل از سوی مدیریت سینمایی به‌خصوص مدیریت بنیاد فارابی است.

استاندار اصفهان افزود: طبق هماهنگی‌ها قرار بود جشنواره در اصفهان برگزار شود؛ ناگهان دو روز بعد اعلام شد تصمیم گرفتیم که جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان به‌صورت مجزا تبدیل شود.

زرگرپور اضافه کرد: هفته گذشته در جلسه‌ای که با حضور وزیر ارشاد، این مطلب مورد بررسی قرار گرفت و اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردیم که ایشان نیز بی‌تدبیری در این موضوع را قبول داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه بنده مطرح کردم که ما معتقدیم کار علمی درستی در رابطه با این اقدام انجام نشده است؛ و نباید این موضوع تمام‌شده تلقی شود بلکه امسال به‌ صورت آزمایشی این طرح اجرایی شود و پس از آن در یک کمیته تجزیه‌وتحلیل با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران تصمیم نهایی گرفته شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه هیچ تصمیم قطعی برای جداسازی دو بخش کودک و نوجوان جشنواره گرفته نشده تصریح کرد: وزیر ارشاد نیز چند روز پیش اعلام کرد که به‌صورت آزمایشی بخش نوجوان جشنواره در همدان برگزار می‌شود؛ ولی تصمیم‌گیری نهایی پس از بررسی‌های لازم گرفته خواهد شد.

 

اخبار اجتماعی - فارس