اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات موگرینی درباره توافق هسته ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,برنامه هسته ای ایران

توافق هسته ای با ایران نزدیک است و از طرفین خواست در آستانه دور بعدی گفتگوها که قرار است هفته آینده در ژنو برگزار شود، اراده سیاسی نشان دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: توافق هسته ای با ایران  نزدیک است و از طرفین خواست در آستانه دور بعدی گفتگوها که قرار است هفته آینده در ژنو برگزار شود، اراده سیاسی نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سلف وی کاترین اشتون ریاست مذاکرات هسته ای در سوئیس را برعهده دارد، در اندیشکده چتم هاوس در لندن گفت: ما نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم. اگر طرفین به همکاری که تاکنون داشته ایم ادامه دهیم و اگر اراده سیاسی کافی از سوی تمام طرفین در زمینه یک توافق خوب وجود داشته باشد، یک توافق خوب نزدیک است.

موگرینی با فهرست کردن تنش‌ها در کنگره آمیکا افزود: ما با یک سری تحرکات سیاسی داخلی مواجه هستیم که باید به دقت آنها را اداره کنیم.

وی افزود: یک توافق جامع باید برای تمام طرفین به طور متقابل منفعت داشته باشد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر روز سه‌شنبه گفت: قدرتهای جهانی از زمان حصول توافق موقت با ایران در نوامبر 2013 در زمینه کنترل برنامه هسته ای مشکوک ایران پیشرفت‌هایی داشته اند.

کری پس از بازگشت از گفتگوها با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در ژنو گفت: ما انتظار داریم که به زودی بدانیم که آیا ایران مایل به جمع بندی یک طرح قابل قبول و قابل تایید است یا خیر.


گروه پنج بعلاوه یک متشکل از انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان سعی دارند با ایران به توافقی برسند که از ساخت سلاح هسته ای توسط تهران جلوگیری کنند. در عوض غرب تحریم‌های تهران به دلیل برنامه هسته ای را که تهران تاکید دارد صرفا ماهیت صلح آمیز دارد، لغو خواهد کرد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک


ویدیو مرتبط :
اظهارات تکان دهنده کری درباره توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند اسرائیل به اظهارات جان کری درباره توافق هسته ای با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - اسرائیل: حرف های جان کری درباره توافق با ایران نگران کننده است

یوال اشتینیتز با اشاره به سخنان اخیر کری گفته است: اسراییل به هیچ عنوان نمی تواند توافقی را بپذیرد که زمان دست یابی ایران به سلاح هسته ای را بین چند ماه تا یک سال نگه دارد.

رژیم اسراییل سخنان اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای این کشور درباره توافق هسته ای با ایران را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " یوال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک در کابینه اسراییل در مصاحبه امروز (دوشنبه) با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن غیر قابل قبول خواندن اظهارات اخیر کری درباره برنامه هسته ای ایران، این سخنان را شوک آور و نگران کننده خواند.

جان کری هفته گذشته در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا با اشاره به اینکه آمریکا و قدرت های جهانی به دنبال توافقی با تهران هستند که زمان دست یابی ایران به سلاح هسته ای را به 6 ماه تا 1 سال برساند، مدعی شده بود این بازه زمانی کمتر از مدت 2 ماه، برای ایران است.

ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر حق غنی سازی اورانیوم خود در چارچوب فعالیت های هسته ای صلح آمیز تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکید دارد.

یوال اشتینیتز با اشاره به سخنان اخیر کری گفته است:" اسراییل به هیچ عنوان نمی تواند توافقی را بپذیرد که زمان دست یابی ایران به سلاح هسته ای را بین چند ماه تا یک سال نگه دارد."

این مقام اسراییلی همچنین افزود: چنین توافقی علاوه بر نگه داشتن ایران در آستانه کسب سلاح هسته ای کشورهایی چون عربستان، مصر، الجزایر، امارات و ترکیه را ترغیب به فعالیت های غنی سازی اورانیوم به منظور رقابت با ایران خواهد کرد."

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و 5+1

 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران