اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات مقام اماراتی علیه ایران


«یوسف العطیبه»، سفیر امارات در آمریکا ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر متهم کرد.

خبرگزاری فارس: سفیر اماراتی در نشستی که روز جمعه در اندیشکده CSIS برگزار شد پس از بیان این ادعاها گفت «در ایران عادت‌های دیرینه سخت از بین می‌روند.»

او علی‌رغم این گفت اکنون زمان آن است که منتظر ماند و دید که آیا ایرانی‌ها تغییر می‌کنند و در منطقه «نقش سازنده‌ای» بازی می‌کنند یا خیر.

 وی گفت که دیپلماسی بهترین روش برای متقاعد کردن ایران به پذیرش نظمی جدید و مبتنی بر صلح در منطقه خلیج (فارس) است.


ویدیو مرتبط :
اظهارات مقام وزارت خارجه ایران درباره ظرفیت بالای کشت فرا سرزمینی آفریقا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام‌زنی مقام ارشد اماراتی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - اتهام‌زنی مقام ارشد اماراتی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران

هرچند این روز‌ها فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در مناطق ‌خاورمیانه، جدی‌ترین تهدید موجود را علیه ثبات و امنیت منطقه پدید آورده، برخی کشور‌ها همچنان ایران را ‌مهم‌ترین تهدید در منطقه معرفی می‌کنند. پس از ترکیه و عربستان، اینک نوبت به مقامات اماراتی رسیده که به اتهام‌زنی علیه ایران و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی بپردازند.

به گزارش «تابناک»، انور غرغاش، وزیر دولت امارات در امور خارجه مدعی شده «سیاست‌های ذاتاً فرقه‌گرایانه ایران» سبب ضربه خوردن روابط این کشور با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌شود. وی همچنین اظهار داشته، ایران در امور کشورهای عربی، از جمله بحران، یمن سوریه و عراق مداخله می‌کند که جدید‌ترین و شدید‌ترین نوع این مداخله در یمن در حال رخ دادن است.

غرغاش در ادعاهای خود گفته است: «توسعه مستمر نفوذ ایران در جهان عرب، مسأله‌ای جدی را در روابط این کشور با اعضای شورای همکاری و در سطحی گسترده، روابط ایران با اعراب به وجود آورده است. این حقیقت که سیاست ایران ذاتاً فرقه‌گرایانه است، به افزایش بیش از پیش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود».

اظهارات این مقام ارشد اماراتی، جدید‌ترین نمونه از موضع‌گیری‌هایی است که در روزهای اخیر از سوی برخی کشورهای منطقه ـ که خود پیش از این به حمایت از داعش معروف بوده‌اند ـ علیه ایران ابراز می‌شود؛ بنابراین، پس از ترکیه و عربستان سعودی که به تازگی ادعاهایی ‌علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران مطرح کردند، به نظر می‌رسد اینک نوبت به امارات رسیده تا ضمن اتهام‌زنی به ایران، در این زمینه از شرکای منطقه‌ای خود عقب نماند.

به هر حال، دلیل این موضع‌گیری‌ها را باید بیش از هر چیز در ماهیت سیاست‌های کشورهای نامبرده در قبال داعش دانست که در دو سه سال اخیر، عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه بوده است؛ اما اینک که از یک سو ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با داعش از سوی آمریکا شکل گرفته و این کشور‌ها ناچار به همراهی با آن شده‌اند و از سوی دیگر، در عرصه میدانی عملاً این تنها ایران است که به طور مؤثر مبارزه‌ای جدی ‌علیه داعش آغاز کرده، این کشور‌ها نفوذ منطقه‌ای ایران را رو به افزایش و وجهه بین‌المللی خود را در حال کاهش می‌بینند و همین عامل است که سبب این گونه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران شده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک