اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات فانی درباره رتبه‌بندی معلمین



اخبار,اخباراجتماعی , علی‌اصغر فانی

 وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 94 رتبه بندی معلمین اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی فانی، در دیدار با فرهنگیان منطقه اردستان، زواره و مهاباد ضمن یاد و خاطره دو شهید فرهنگی شهید رجایی و باهنر گفت: تعلیم و تربیت کار مهمی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بحث تعلیم و تربیت تاکید داشته اند .

وی گفت: آموزش و پرورش کارکرد مشترکی دارند یکی از آنها تربیت نیروی انسانی که زیرساخت تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد. اگر در بحث هسته ای موفقیتی را حاصل شده ایم حاصل تلاش دانش آموزانی بوده است که در این حوزه فعالیت داشته اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل می دهد و خروجی های این زیرساختها ورودی های آموزش عالی هستند. آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه پایدار را تشکیل می دهد ویکی از کارکردها و شاخص های آموزش و پرورش است .

او گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم کیفیت بخشی است و باید برای این کیفیت بخشی فضا و امکانات را فراهم کنیم. اجرای سند تحول نظام آموزشی ده سال طراحی و تصویب آن طول کشید و به عنوان یک تکلیف در آموزش وپرورش است.

فانی گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش زیر ساخت برنامه توسعه ششم آموزش و پرورش است و در این مدت ما در خدمت آموزش و پرورش بوده ایم موفق شده ایم نقشه اجرای سند تحول را تکمیل کنیم. کمیته در آموزش و پرورش تشکیل شده است به نام کمیته مناطق کمتر توسعه یافته که باید شاخص های مناطق کمتر توسعه را یافته و آنها را ترمیم کنیم .

او گفت: 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور داریم، به قریب 5 هزار مدرسه کمتر از 5 دانش آموزی را داریم که این نشان دهنده این است که در دولت یازدهم بخصوص در دوره ابتدایی اصرار داریم که هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود. روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی از سیاست های ما است. و در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی در حال تحصیل هستند .

فانی در ادامه گفت: اعتباری را برای ایام و ذهاب دانش آموزان روستا مرکزی اختصاص داده ایم که امیدواریم بتوانیم خواسته های دانش آموزان را خواستار باشیم .

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است و دانشگاه پردیس در حال حاضر در حا ل پرورش نیروی انسانی و معلم است. یکی دیگر از سیاستهای ما پذیرش فرزندان فرهنگی در آموزش و پرورش می باشد .

وی گفت: در تلاش هستیم تبعیض هایی که میان آموزش و پرورش و دیگر ارگانها وجود دارد بتدریج حل شود یکی از آنها بالا بردن 14 درصد که به حقوق اضافه شد و دیگری امتیاز فرهنگیان در محاسبه حقوق 800 بوده است که به 1500 افزایش پیدا کرده است .

فانی بیان کرد: رتبه بندی معلمان یکی دیگر از اهداف سیاستهای آموزش و پرورش است . لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگی های معلم را افزایش دهیم .

وی افزود: با رتبه بندی انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و در سال 94 رتبه بندی معلمین اجرا خواهد شد در رتبه بندی معلمین شاخص هایی که تعیین می کنیم مستقیما به وظایف معلمین باز میگردند.

وی در مورد پژوهش سراهای دانش آموزی گفت : یکی از محل هایی که دانشمندان آینده کشور را تامین می کند پژوهش سراها هستند و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه باید حداقل یک پژوهش سرا داشته باشد .

 

 اخبار اجتماعی  -  خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
معلمین الهی و معلمین دروغین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات فانی درباره نامه استیضاحش!



اخبار,اخبار سیاسی,استیضاح فانی


 اخبار سیاسی - فانی: نامه استیضاح به دستم نرسیده است

وزیر آموزش و پرورش به طرح استیضاح خود در اسفند سال گذشته در مجلس اشاره کرد و گفت: نامه استیضاح به دست بنده نرسیده است.

علی‌اصغر فانی امروز در گفت‌وگو با فارس در بندر انزلی با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در اسفند سال گذشته در مجلس اظهار کرد: نامه‌ای تاکنون به دست بنده نرسیده است.

وی ادامه داد: به تصمیم نمایندگان مجلس احترام می‌گذاریم و در صدد برطرف کردن آنها هستیم.

فانی به نحوه جذب کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هنوز برنامه‌ای برای موضوع مذکور نداریم.

وزیر آموزش پرورش در ادامه با اشاره به مطالبات فرهنگیان، بیان کرد: مطالبات فرهنگیان با اختصاص اعتبارات پرداخت می‌شود.
 اخبار سیاسی -  فارس