اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات عجیب یک نماینده درباره «پارازیت‌»


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که باید بجا و به موقع پارازیت ارسال کنیم. او همچنین تأکید کرد که وزارت ارتباطات می‌تواند جلوی ضرر‌های پارازیت را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که باید بجا و به موقع پارازیت ارسال کنیم. او همچنین تأکید کرد که وزارت ارتباطات می‌تواند جلوی ضرر‌های پارازیت را بگیرد.

سیدمرتضی حسینی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم کار فرهنگی درزمینه برخورد با ماهواره‌ها این پرسش را مطرح کرد که چه کسی باید پاسخگوی این مسأله باشد و افزود: از یک طرف اجازه می‌دهیم ماهواره‌ها هر چیزی می‌خواهند پخش کنند و از طرفی فرهنگ‌سازی هم نمی‌کنند.

وی گفت: دولت یک سال است روی کار آمده و شعار می‌دهد که این را باید کنار بگذاریم و فرهنگ سازی کنیم؛ خب، فرهنگ سازی کن!

او درباره ارسال پارازیت نیز گفت: بحث این است که ما ضمن این‌که باید در بخش فرهنگ کارمان را انجام دهیم نباید بخش سخت‌افزاری را رها کنیم، باید بجا و به موقع پارازیت بیاندازیم نه هرجا و هر کجا.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به ضررهای پارازیت و سلامتی مردم نیز عنوان کرد: اگر جایی ضرر داشته باشد مخابرات و دیگران که تخصص دارند باید جلوی ضرر را بگیرند و می‌توانند این کار را انجام دهند، ما خبر داریم که وزارت ارتباطات می‌تواند این کار را انجام دهد که ضررش کمتر باشد و جلوی خیلی از این ماهوارهای مستهجنی که به خانواده‌ها حمله کرده گرفته شود.

حسینی تأکید کرد: کار فرهنگی هم انجام دهند و زمانی که کار فرهنگی به نتیجه رسید کم‌کم دیگر پارازیت نیاندازند.

او همچنین با اشاره به اثرات مخرب ماهواره و لزوم برخورد با شبکه‌های ماهواره‌ای گفت که طبق گزارشی که دادگستری به کمیسیون فرهنگی داده است، 25 درصد طلاق‌ها به واسطه ماهواره‌ها است، یعنی پسر یا دختر اظهار کرده‌اند که ما تحت تأثیر ماهواره به یکدیگر مشکوک شده‌ایم و کارمان به طلاق کشیده است.


ویدیو مرتبط :
اظهارات نماینده لاهیجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه‌های سفر نمایندگان مجلس از چه طریقی تامین می‌شود؟ / اظهارات عجیب نماینده جایگزین رسایی در سفر برزیل



اخبار,اخبار سیاسی ,فساد در فوتبال

 

اخبار سیاسی - نماینده جایگزین رسایی در سفر برزیل: بر تماشاگران ایرانی نظارت می‌کنیم و سطح بازی تیم را ارتقا می دهیم(!)

حسین آذین نماینده رفسنجان و رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 مجلس از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند شد تا به جای رسایی و به نمایندگی از مجلس به برزیل سفر کند؛ سفر به مهد کارناوال و فوتبال. آذین به برزیل سفر می‌کند تا به گفته خودش هم بحث فساد در فوتبال را پیگیری کند و هم ناظر بر رعایت اخلاق اسلامی در بزریل باشد. 

تدبیر نوشت: پس از آنکه حمید رسایی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس که به گفته خودش به دلایل شخصی از سفر به برزیل انصراف داد، حالا این کمیسیون فرد دیگری را معرفی کرده تا به همراه دو نماینده دیگر از همین کمیسیون به برزیل سفر کند.
 
آذین در این‌باره می‌گوید: موضوع سفر یک نماینده از کمیسیون اصل 90 جنجال‌های زیادی را به همراه داشت اما در نهایت آقای رسایی به دلایل شخصی از این سفر انصراف داد و بنا بر تصمیم اعضای کمیسیون، من برای انجام ماموزیت به برزیل اعزام می‌شوم.
 
نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس اصرار دارد حتما نماینده‌ای را به مسابقات جام جهانی در برزیل بفرستد، می‌گوید: من مامور هستم و بنا بر اصرار یا میل شخصی به برزیل نمی‌روم اما مجلس قصد دارد با ابعاد فساد در فوتبال مقابله کند. فکر نکنید قصد ما از این سفر دیدن مسابقات به هزینه بیت‌المال است.
 
او در پاسخ به این پرسش که نحوه نظارت تیم اعزامی از مجلس به برزیل چگونه است و قرار است با کدام ابعاد فساد در فوتبال مبارزه شود، اظهار می‌کند: مجلس باید بر تمام مسائل نظارت کند. بحث حضور ایران در جام جهانی نیز یک مساله عظیم بین‌المللی است. البته دلیل اعزام نماینده از کمیسیون اصل 90 تنها بحث فساد در فوتبال نیست، بلکه مهم‌ترین مساله رعایت مسائل فرهنگی و آداب اسلامی در برزیل است.
 
او ادامه می‌دهد: فوتبال تنها این نیست که دو تیم با هم بازی کنند. در گذشته اتفاق‌هایی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و یا مسابقه‌های بین‌المللی رخ داده بود که این بار نباید آن اتفاق‌ها رخ دهد، خصوصا آنکه این بازی‌ها این بار در یک کشور خاص از نظر فرهنگی مانند برزیل انجام می‌شود. به همین دلیل مجلس قرار است ناظری را به این بازی‌ها بفرستد تا ضمن هم‌افزایی و بالا رفتن سطح بازی‌های ایران، اخلاق و آداب اسلامی نیز رعایت شود.
 
به گفته رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم «در گذشته نیز تعدادی از نمایندگان از طرف فراکسیون ورزش به جام‌جهانی اعزام شده بودند اما این بار این وظیفه به کمیسیون اصل 90 محول شده است.»
 
او می‌گوید: ما نمی‌توانیم به راحتی از بحث‌های نظارتی بگذریم. ما باید به طور کامل بر تمامی اقدامات تیم ملی و حتی هنرمندانی که تیم ملی را در سفر به برزیل همراهی می‌کنند نظارت داشته باشیم تا خدایی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ایرانی صورت نگیرد. از سوی دیگر ما برای نظارت بر تماشاگران ایرانی نیز برنامه‌ریزی دقیقی داریم و حتما آن را اعمال خواهیم کرد.
 
آذین در پاسخ به این پرسش که هزینه‌های سفر نمایندگان مجلس از چه طریقی تامین می‌شود اظهار می‌کند که «نمی‌توانم پاسخی درباره هزینه‌ها بدهم چون اطلاعی ندارم.»
اخبار سیاسی - تدبیر