اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات زنگنه پس از پایان نشست اوپک



اخبار,نشست اوپک

وزیر نفت ایران بعد از پایان نشست اوپک گفت : اعضا باید تلاش کنند تا سقف تولید بیش از 30 میلیون بشکه در روز بیشتر نشود .

بیژن نامدار زنگنه روز جمعه پس از پایان نشست وزیران کشورهای صادر کننده نفت اوپک در جمع خبرنگاران افزود: در این نشست قرار شد اعضا به دقت مراعات کنند تا سقفت تولید نفت فراتر از 30 میلیون بشکه در روز نرود چون قبلا بیشتر از سقف تولید می شد. بنابراین همه اعضا تصمیم گرفتند که این موضوع را رعایت کنند .

وی در واکنش به نامه ی ایران به اوپک در خصوص اینکه بعد از لغو تحریم ها ایران به تولید سابق برخواهد گشت ،گفت : ما انتظار نداشتیم که پاسخی دریافت کنیم . فرستادن خود همین نامه موضوعیتی داشت ,که خود ما در حال برگشت به جایگاه قبلی خود در بازار نفت بعد از لغو تحریم ها هستیم.

زنگنه پیش از قبل از آغاز این نشست درباره قیمت منصفانه نفت گفته بود که اکثر اعضای اوپک قیمت 75 دلار برای هر بشکه قیمتی 'منصفانه' می دانند.

این در حالی است که وزرای نفت عراق، آنگولا و ونزوئلا هم در هفته جاری قیمت 75 تا 80 دلار را برای هر بشکه منصفانه دانستند.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
ادامه روند نزولی قیمت نفت در آستانه نشست اوپک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان بی‌حاصل نشست مهم اوپک در وین


موضع منفعلانه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت درمقابل سقوط قیمت ها ادامه یافت تا درپایان نشست مهم این سازمان در وین، سقف تولید اوپک بازهم بدون تغییر ثابت بماند.

ایسنا: موضع منفعلانه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت درمقابل سقوط قیمت ها ادامه یافت تا درپایان نشست مهم این سازمان در وین، سقف تولید اوپک بازهم بدون تغییر ثابت بماند.

اوپک در پایان نشست یکصد و شصت و ششمین نشست وزیران خود در وین، باوجود وضعیت نابسامان بازار نفت، بازهم تولید خود را تغییر نداد تا تحلیلگران بدبین در انتظار سقوط بیشتر قیمت نفت در بازار باشند.

وزیر نفت کشورهای عضو اوپک در پایان نشست پنج‌شنبه خود در وین، تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای این سازمان را تثبیت کنند.

یکصد و شصت و ششمین نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک ساعت ١٤:٣٠ بعد از ظهر امروز (پنجشنبه،٦ آذر) در وین اتریش آغاز به کار کرده بود.

سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه نفت اوپک از سال ٢٠١١ میلادی تاکنون ثابت مانده است، اما باتوجه به سقوط قیمت نفت در ماه‌های اخیر، انتظار عموم فعالان بازار نفت از نشست امروز اوپک تصمیم‌ برای کاهش تولید برای ایجاد ثبات بیشتر در بازار بود.