اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات رضایی درباره پشت پرده انتخابات


دکتر محسن رضایی در جمع گروهی از هواداران خود در تهران، در پاسخ به پرسشی درباره پیوستن به ائتلاف 1+2 و یا کنار رفتن به نفع هاشمی رفسنجانی، از برخی تحرکات و معاملات و پیشنهادهای پشت صحنه انتخابات پرده برداشت.

 تابناک: دکتر محسن رضایی در جمع گروهی از هواداران خود در تهران، در پاسخ به پرسشی درباره پیوستن به ائتلاف 1+2 و یا کنار رفتن به نفع هاشمی رفسنجانی، از برخی تحرکات و معاملات و پیشنهادهای پشت صحنه انتخابات پرده برداشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند از نظر اخلاقی برایم سخت است که‌ افشاگری کنم، به دلیل این که این نوع شایعات‌ حساب شده مطرح می‌شود، ناگزیرم مطالبی را بگویم.

دکتر رضایی افزود: تاکنون چند بار از سوی برخی ائتلاف‌ها و همچنین از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی، پیشنهاد‌هایی برای کنار رفتن من شده که نپذیرفتن و تا آخر نیز نخواهم پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: سه ماه پیش، یکی از ائتلاف‌ها به من پیشنهاد داد که اگر شما ‌کنار بروید، در دولت آینده هر پست و مقامی که بخواهید، به شما می‌دهیم و سه روز پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی ـ که در آخرین لحظات ‌نام‌نویسی کرده ـ از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفته بود، به سودتان است دکتر محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متأسفم که وضعیت سیاسی کشور به سوی معامله‌گری و دنیا‌طلبی پیش رفته و عده‌ای از آن روحیات شهادت طلبی و خدمت بدون منت برای ملت ایران فاصله گرفته‌اند. به فضل پروردگار متعال در دولت خود، کاری خواهیم کرد که با این معامله‌گری‌ها و دنیا‌طلبی‌ها مبارزه جانانه شود.

وی تصریح کرد: 24 سال است که صبر کردیم و دندان روی جگر گذاشتیم تا بلکه نحوه اداره کشور بهتر و اهداف انقلاب و آرزوهای ملت ایران بر‌آورده شود؛ اما متأسفانه درگیری‌های بی‌حاصل سیاسی و سوء مدیریت‌ها و کارشکنی دشمنان ملت ایران، اجازه نداده است که به همه اهداف انقلاب دست یابیم.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر قرار به کنار رفتن باشد، باید دیگران به نفع ملت ایران و جهاد بزرگی که در پیش داریم، کنار بروند. شما مطمئن باشید، من تا آخرین لحظه در میدان انتخابات هستم و به نفع شخص و جریانی کنار نخواهم رفت.

وی با بیان این که گروه‌ها و جناح‌های سیاسی به خود زحمت ندهند که من را از این مبارزه و جهاد مقدس کنار بزنند، افزود: من با خدا معامله کرده و به این معامله خیانت نمی‌کنم و ملت بزرگ ایران اطمینان داشته باشند که آزادگی خود را به هیچ گروه و جریانی نخواهم فروخت.

دکتر رضایی در پایان اظهار داشت: آرزوی من این است که بتوانم با همه توانایی خود، مشکلات زندگی مردم و خطراتی که کشورم را تهدید می‌کند، با کمک رهبر بزرگوار انقلاب و ملت شریف ایران از سر راه بردارم.


ویدیو مرتبط :
Poshte parde entekhabate 96 - پشت پرده انتخابات 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده انتخابات فدراسیون در گفتگو با کفاشیان



فدراسیون فوتبال , انتخابات , علی کفاشیان

 

رئیس فعلی فدراسیون فوتبال می گوید که تا حالا کسی به او نگفته در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نکند.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی کفاشیان می رود، علی کفاشیان شاید بماند و علی کفاشیان شاید کلا از ورزش برود. این روزها درباره رئیس فدراسیون فوتبال حرف زیاد است. حتی اعضای خانواده او هم نمی دانند چه تصمیمی خواهد گرفت. وقتی با کفاشیان درباره آینده حرف می زنیم، باز هم پاسخ روشنی نمی دهد. او خوب می داند شاید در این گود، او حذف شود.

* می توانیم بگوییم از همین حالا تکلیف انتخابات آینده روشن است؟

- نه، اصلا نمی توانیم این حرف را بزنیم. حالا اگر شما خودتان می خواهید تکلیف را روشن کنید، ما را هم در جریان بگذارید. حالا کی را انتخابت کرده اید برای ریاست؟! (خنده)

* چرا ما؟ تصمیم گیرنده فرد دیگری است؟

- تصمیم گیرنده که یک آدم نیست، مجمع فدراسیون فوتبال است. ولی انگار شما خبرنگارها دوست ندارید بنده رئیس بمانم.

* ولی شنیده ایم آدم مهم دیگری دوست ندارد شما بمانید!

- چه کسی؟ والا تا الان کسی به من نگفته در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکن. مگر اینکه شما بگوئید! (خنده)

* ولی وزیر ورزش انگار از آقای قریب حمایت کرده است.

- نه، کی گفته؟

* خود شما گفتید. ولی انگار زیردستان شما اینقدر رویتان فشار آورده اند که مجبور شدید حرف خود را پس بگیرید. شما این حرف را زدید، گفتید که آقای وزیر یکشنبه دو هفته قبل به شما گفته قریب رئیس می شود.

- ببینید، من کاری به این حرف ها ندارم. ولی شما وقتی این حرف را می توانید بزنید که فدراسیون فوتبال مجمع نداشته باشد. اتفاقا آقای وزیر در آن جلسه به من گفت، شما بروید کاندیدا شوید. کاندیدای دیگر هم بیاید. هر کس در مجمع رای آورد همان وزیر می شود.

* ولی شما می دانید که مجمع به کسی رای می دهد که مورد تائید وزیر باشد.

- ببینید این دیگر بحثش جداست. ولی من معتقدم مجمع این دوره استقلال زیادی دارد.

* آیا همین مجمع از شما خواست که دوباره رئیس بمانید؟ در مجمع 4 دی ماه اغلب اعضا به شما نگفتند که مقابل تاج و عزیزمحمدی می ایستند؟

- اولا شما نباید هر چیزی را بیان کنید ولی این چیزی که می گوئید، مورد تائید بنده نیست. ولی درباره بخش اول سوالتان، می گویم درست است. اعضای مجمع همیشه به من لطف داشته اند و از چند وقت پیش گفتند ما دوست داریم شما به کارتان در فدراسیون فوتبال ادامه بدهید چون دیگر کارها ثبات گرفته و تیم ملی هم بدون مشکل پیش می رود. بنده هم قبلا این را به روزنامه ها گفته بودم. الان هم بنده ایستاده ام و تا روز آخر در انتخابات می مانم.

* آیا اگر وزیر از شما بخواهد انصراف می دهید؟

- اگر قرار بود چنین درخواستی داشته باشد، تا الان داشت. ایشان اتفاقا اهل این حرف ها نیستند. همان روز برگزاری مجمع 4 دی خیلی ها گفتند هر چی درباره اساسنامه تصویب شد کار وزیر بود. ولی باور نمی کنید، ایشان شب قبل از برگزاری مجمع با من حرف زدند. فقط گفتم که فلان ساعت مجمع را داریم و خلاصه دیر نکنید که ایشان هم گفتند حتما می آیند. وگرنه نه فشاری در کار بوده و نه چیزی.

* ولی شما چطور انتخابات را با این موضوع مهم مقایسه می کنید. طبیعی است وزیر بخواهد کسی رئیس شود که مورد تائیدش باشد.

- فعلا که نه من و نه دیگر کاندیداها مهر تائید روی پیشانی مان نخورده! (خنده) حالا چه خبر؟ اصلا شما نگران انتخابات نباشید، خودمان خوب برگزارش می کنیم. خودتان خوبید؟ کار خوب است؟ خانواده خوب است؟!

* پس سوال آخر را می پرسیم. آیا قرار نیست شما کنار بروید و قریب بیاید. همه می گویند تمام شده است.

- اگر تمام شده بود، من زودتر از شما خبردار می شدم. ولی فعلا تا روز 15 اسفند چیزی تمام شده نیست. منتظر بمانید همان روز تمام می شود.