اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات جنجال‌برانگیز فرمانده آمریكایی..



 

 

اظهارات جنجال‌برانگیز فرمانده آمریكایی..


اظهارات جنجال‌برانگیز فرمانده آمریكایی ناتو علیه تیم اوباما
اظهارات فرمانده‌ نظامیان آمریكایی در افغانستان از جمله تحقیر "جو بایدن " و "حیوان " خطاب كردن سفیر آمریكا در افغانستان توجه رسانه‌های دنیا را به خود جلب كرده است.
به نقل از مجله "رولینگ استون "، ژنرال "استنلی مك‌كریستال "، فرمانده نظامیان آمریكایی در افغانستان در یكی از اتاق هتل چهار ستاره‌ "وست‌مینستر " در پاریس بود. وی به این دلیل به فرانسه رفته بود كه راهبرد جدید جنگ خود را به متحدان ناتو ارائه كند.
قرار بود مك‌كریستال در ضیافت شامی با حضور یك وزیر فرانسوی شركت كند.
یكی از مشاوران مك‌كریستال می‌گوید: پاریس ضد مك‌كریستال‌ترین شهری است كه می‌توان تصور كرد.
مك‌كریستال در رابطه با ضیافت شام آن شب گفت: ترجیح می‌دهم كه یك اتاق پر از آدم مرا با لگد بیرون بیندازند تا اینكه به این ضیافت شام بروم.
وی پس از چند لحظه مكث و سكوت گفت: متاسفانه، هیچ كس در این اتاق نمی‌تواند این كار را انجام دهد.
مك‌كریستال پاییز گذشته در یك جلسه پرسش و پاسخ در لندن راهبرد مبارزه با تروریسم "جوزف بایدن "، معاون "باراك اوباما "، رئیس جمهور آمریكا مخالفت كرده و آن را "كوته‌بینانه " خواند. مك‌كریستال گفت كه این راهبرد منجر به ایجاد "هرج و مرج-ستان " خواهد شد.
این اظهارات باعث شد كه اوباما مك‌كریستال را فراخوانده و در هواپیمای "ایر فورس وان " دیدار كند. پیام به مك‌كریستال واضح بود: خفه شو.
مك‌كریستال قرار بود در پاریس سخنرانی كند. وی یادداشتهای سخنرانی را بررسی می‌كرد.
وی در حالی كه لبخند می‌زد، گفت: شما از من درباره بایدن می‌پرسید؟ بایدن چه كسی است؟
بر اساس این گزارش، با وجود اینكه مك‌كریستال در انتخابات ریاست جمهوری به اوباما رای داد، وی و رئیس جمهور جدید آمریكا از همان ابتدا در ارتباط با هم ناكام ماندند. مك‌كریستال برای اولین بار با اوباما در جلسه رئیس جمهور آمریكا با تعدادی از مقامات نظامی ارشد آمریكا در پنتاگون دیدار كرد. منابع مطلع اعلام كردند كه مك‌كریستال فكر می‌‌كرد كه اوباما در این جلسه راحت نبوده و به واسطه حضور مقامات نظامی در یك اتاق ترسیده بود.
اولین دیدار یك به یك اوباما با مك كریستال چهار ماه بعد در كاخ سفید برگزار شد كه دست كمی از جلسه اول نداشت. یكی از مشاوران مك‌كریستال گفت: اوباما هیچ چیز درباره او (مك‌كریستال) نمی‌دانست. اینكه وی كیست. اینجا یك نفر بود كه قرار بود جنگ لعنتی را اداره كند. جناب رئیس خیلی ناامید بود.
مك‌كریستال پس از وارد شدن به افغانستان در ژوئن گذشته، مرور خط مشی خود را كه "رابرت گیتس "، وزیر دفاع دستور داده بود، انجام داد.
یك گزارش در مطبوعات پخش شد كه جمع‌بندی آن این بود: اگر ما 40 هزار سرباز دیگر اعزام نكنیم، در آستانه شكست ماموریت خود قرار خواهیم گرفت.
اهالی كاخ سفید خشمگین بودند. آنها احساس می‌كردند كه مك‌كریستال با مطرح كردن اتهاماتی نظیر داشتن ضعف در زمینه امنیت ملی در تلاش برای ترساندن اوباما بود. این رقابت بین اوباما و پنتاگون بود.
مك‌كریستال با اشاره به بررسی راهبرد افغانستان در پاییز گذشته گفت: آن زمان برای من دردناك بود. من یك موقعیت غیرقابل ارائه را ارئه كردم.
"داگلاس مك‌گرگور "، سرهنگ بازنشسته و منتقد اصلی سیاست مبارزه با ناآرامی كه در وست پوینت همراه با مك‌كریستال شركت كرد، گفت: كل راهبرد "كوین " یك تقلب است كه علیه مردم آمریكا بكار گرفته شده است.
مك‌كریستال با اشاره به كاركنان و تیم خود كه افرادی خبره و دارای سابقه كارهای جاسوسی، سیاسی و ... هستند، می‌گوید: من برای آنها می‌میرم. و آنها نیز برای من می‌میرند.
بر اساس این گزارش، بخشی از مشكل این است كه بودجه پنتاگون از 600 میلیارد دلار در سال فراتر می‌رود، اما این در حالی است كه بودجه وزارت خارجه فقط 50 میلیارد دلار است. اما بخشی از مشكل شخصی است. تیم مك‌كریستال تمایل دارد درباره افراد ارشد در دولت اوباما بد حرف بزند.
یكی از معاونان مك‌كریستال "جیم جونز "، مشاور امنیت ملی كاخ سفید را "دلقكی " می‌خواند كه هنوز در سال 1985 گیر كرده است.
هیلاری كلینتون تنها كسی است كه تیم مك‌كریستال دیدگاه خوبی را درباره وی دارد.
یكی از مشاوران مك‌كریستال گفت: كلینتون در زمان تهیه بازبینی راهبرد از مك‌كریستال حمایت می‌كرد.
یكی از افراد تیم مك‌كریستال با اشاره به "ریچارد هالبروك "، سفیر آمریكا در افغانستان می‌گوید: رئیس می‌گوید كه او (هالبروك) مثل یك حیوان زخمی است.
مك‌كریستال در سفر پاریس خود تلفن همراه خود را بررسی كرد و گفت: اوه، نه یك ایمیل دیگر از طرف هالبروك. من حتی نمی‌خواهم آن را باز كنم...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
مستند جذاب و جنجال برانگیز "مثل یک خیانت"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات جنجال برانگیز هافبک پرسپولیس



اخبار ,اخبار ورزشی ,اظهارات جنجال برانگیز قاسم دهنوی

 

اخبار ورزشی - اظهارات جنجال برانگیز هافبک پرسپولیس / سرپرست تیم در قراردادها دست برده است!

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که تمام مشکلات به وجود آمده تقصیر سرپرست پیشین سرخپوشان است.د

قاسم دهنوی در مورد اینکه در فصل جاری چقدر از باشگاه پرسپولیس پول گرفته است، گفت: من از ابتدای فصل تا  امروز 50 میلیون دریافتی داشتم و قرار بود تا عید 300 میلیون به صورت ماهیانه بگیرم که هیچ پولی نگرفتم.

 

حالا هم که دوباره من را محروم کردند. پولی که باید به سپاهان و تراکتور پرداخت می‌شد از حسابم کسر شده اما پرداخت نشده است. چرا من باید در این بازی حساس هفته آخر محروم شوم؟ مگر نگفتند مشکلم حل شده؟ معلوم است که با من دشمنی دارند.

وی ادامه داد: قرارداد من با پرسپولیس 800 میلیون است ولی هیچ پولی نگرفته‌ام. اگر 700 میلیون پول می‌گرفتم مریض نبودم که اعتراض کنم. تمام این اتفاقات تقصیر سعید شیرینی است چون او در قراردادها دست برده است. خدا، شیرینی را نبخشد که با کارهایش اسم همه ما را در دهان مردم انداخت.

هافبک پرسپولیس تصریح کرد: مدارک قرارداد من با پرسپولیس وجود دارد و هیچ مشکلی ندارم که از نظر قانونی پیگیری شود. به غیر از 50 میلیون، یک هزار تومانی هم نگرفتم، باز خدا پدر باشگاه سپاهان را بیامرزد که اول فصل به من پول داد.

دهنوی در پاسخ به این سوال که آیا در چند روز گذشته از باشگاه پرسپولیس 70 میلیون تومان دریافتی داشته، اظهار داشت:‌ واقعاً 70 میلیون پول گرفتم؟ با کدام رسید و سند این حرف را می‌زنند؟ به کدام حساب پول ریختند که من خبر ندارم؟ اگر 70 میلیون گرفته بودم که الان گرسنه نبودم. خسته شدم از بس از سید جلال حسینی و خلعتبری پول دستی گرفتم. اگر این همه پول گرفته بودم که ماشینم را نمی‌فروختم. چشم نداشتند ببینند که من ماشین خوب سوار می‌شوم و چشمم زدند.

وی افزود: کار زشتی است که قرارداد بازیکنان را به دروغ رو می‌کنند. برای آنهایی که ادعای صداقت دارند و این کارها را انجام می‌دهند متاسفم. من اگر چنین پولی می‌گرفتم « خفه » می‌شدم. این کارها را می‌کنند که هواداران در 2 دقیقه به ما می‌گویند بی‌غیرت و فحش ناموسی می‌دهند. وقتی یک نفر روی سکو می‌گوید بی‌غیرت همه هم ادامه می‌دهند. آقای هوادار! تو که روی سکو سیگار می‌کشی و می‌گویی بی غیرت می‌توانی فوتبال بازی کنی؟ برخی از ما فقط ادعای مسلمانی داریم ولی چیزی از مسلمانی نمی‌دانیم.

« مال دنیا برای این دنیا است و باید دست خالی زیر خاک برویم و آخر هم مورچه‌ها ما را می‌خورند» دهنوی با بیان این جمله، تاکید کرد: از کنار من 15 خانواده نان می‌خورند اما بدون سر و صدا کار می‌کنم چون می‌گویم مال دنیا برای من نیست و باید همه استفاده کنند. بچه جردن نیستم و دهاتی‌ام و خانواده پرجمعیتی داریم. من برای پایین‌ترین نقطه مشهد هستم ولی با صداقت کار می‌کنم.

دهنوی در پایان گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: فوتبالیست‌ها هر چه می‌گیرند حقشان است و نوش جانشان. چرا وقتی یک بسکتبالیست و والیبالیست پول میلیونی می‌گیرد فوتبالیست‌ها نگیرند؟
اخبار ورزشی - تسنیم