اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات توحیدی پس از نامه‌ احمدی‌ نژاد


رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در پی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور گفت:«ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه‌ی 13 تیرماه، مجمع عمومی 6 مرداد را در همان مکان و زمان (خانه سینما در خیابان بهار) برگزار می‌کنیم و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین وزارت ارشاد در مجمع عمومی تجدید نظر بکنند.»

خبرگزاری ایسنا: رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در پی نامه‌ی اخیر رییس‌جمهور گفت:«ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه‌ی 13 تیرماه، مجمع عمومی 6 مرداد را در همان مکان و زمان (خانه سینما در خیابان بهار) برگزار می‌کنیم و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین وزارت ارشاد در مجمع عمومی تجدید نظر بکنند.»

 فرهاد توحیدی توضیح داد:«ما از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در پاسخ به آقای جعفری‌جوزانی باز هم بر تفاهم‌نامه‌ی 13 تیرماه تاکید کردند و علی‌رغم اظهارات مسئولان ارشاد که توافق را محترم ندانستند و یک جانبه آن را ملغی اعلام کردند، نمایندگان خانه سینما بخشی از تفاهم را انجام دادند و باقی بندهای تفاهم هم در حال انجام است.»

 او یادآور شد:«در جریان اجرای تفاهم‌نامه بودیم که با عدم پایبندی به تفاهم، دوستان‌مان راه دیگری را در پیش گرفتند که منجر به مجمع عمومی 19 تیرماه با حضور 10 صنف شد.»

 توحیدی با اشاره به تفاهم 13 تیر ماه‌شان با رییس‌جمهور به ایسنا دوباره تاکید کرد:«ما به مفاد آن تفاهمنامه پایبند هستیم و با توجه به تاکید مجدد آقای احمدی‌نژاد بر اینکه تشکل دیگری رسمیت ندارد و همه اقدامات انجام شده ملغی است، ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه‌ی 13 تیرماه، مجمع عمومی 6 مرداد را در همان مکان و زمان برگزار می‌کنیم و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین در مجمع عمومی تجدید نظر بکنند چون آن‌ها خصومت آشکاری با خانه سینما دارند و آن‌ها بودند که تفاهمنامه 13 تیرماه را ملغی کردند و نقش اساسی به عنوان صحنه‌گردانان در برگزاری مجموع عمومی 19 تیر داشتند پس نمی‌توانند ناظرین بی‌طرفی باشند.»

 رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در پاسخ به اینکه ساختمان خانه سینما را چه زمانی برای برگزاری مجمع عمومی تحویل خواهند گرفت گفت:«از آنجایی که سردار ساجدی‌نیا در تجمع پنج‌شنبه سینماگران حضور پیدا کردند و اعلام کردند که ساختمان تا رفع اختلافات تحت کنترل نیروی انتظامی است و با توجه به نامه‌ی اخیر رئیس جمهور، ما مذاکرات خود را با فرمانده‌ی تهران بزرگ و معاون محترم اجتماعی ناجا، انجام می‌دهیم تا مجمع عمومی را 6 مرداد ماه در تالار سیف‌الله داد راس ساعت 17 با حضور کلیه‌ی نمایندگان اصناف و بزرگان سینما برگزار کنیم و امیدوارم اساسنامه در همان روز تصویب شود.»

 رییس‌جمهور شامگاه گذشته 30 تیر در پاسخ به نامه مسعود جعفری جوزانی مبنی بر اعلام نظر درباره تفاهم‌نامه 13 تیر ماه جاری در خصوص نحوه ادامه فعالیت خانه سینما گفت: خانه سینما یک مجموعه صنفی و غیردولتی است.

 محمود احمدی‌نژاد با اشاره به موانع پدید آمده در مسیر فعالیت خانه سینما گفت: دولت به دلیل اهمیتی که برای عرصه هنر و به ویژه فعالیت‌های سینمایی قائل است، برای حل مشکل وارد شده که نتیجه آن تدوین اساسنامه اصلاحی و ابلاغ آن برای اجرا بوده است.

 رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت حل مشکلات صنفی اهالی سینما، تفاهم‌نامه امضا شده بین رییس سازمان سینمایی و نمایندگان هیات مدیره خانه سینما در سیزدهم تیر ماه جاری را ملاک عمل دانست و بر ضرورت اجرای مفاد آن تاکید کرد.

جواد شمقدری 15 تیر ماه در نامه‌ای که به هیات مدیره‌ی خانه سینما نوشت، هیأت نظارت را بر مجمع عمومی با ترکیب جمال شورجه، عباس بابویهی و حبیب اله کاسه ساز معرفی کرد.


ویدیو مرتبط :
اظهارات مشایی در مورد احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه انتقادی قاليباف به احمدی‌نژاد



 

 

انتقاد قالیباف به احمدی نژاد

 

 

سایت آینده نوشت: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در نامه صریحی به دكتر احمدی‌نژاد، ضمن یادآوری عواقب اخلال در پرداخت بودجه مترو، خواستار تامین بودجه ارزی و ریالی جهت خریداری واگن مترو از سوی دولت شده است. قالیباف این نامه را در شرایطی نوشته است که اخیرا بین دولت و شهرداری بر سر مدیریت مترو دعوایی به وجود آمده است.

 

 

به گزارش «آینده»، در پی تشدید این دعواها قالیباف نامه‌ای به احمدی‌نژاد نوشته است. در نامه مذكور كه رونوشت آن برای دفتر رهبر انقلاب، ريیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ارسال شده، ‌تصریح شده است در زمان دولت قبل كه سیدمحمد خاتمی ریاست‌جمهوری و محمود احمدی‌نژاد شهرداری تهران را بر عهده داشته، دولت ارز لازم برای خریداری واگن‌های مترو را تامین كرده است.

 

 

قالیباف نوشته است: مترو از سال 77 با سه ایستگاه آغاز به كار كرد و در طول 4 سال گذشته 40 كیلومتر و 30 ایستگاه به شبكه ریلی تهران اضافه شده است. میادین مهمی چون انقلاب، شهدا، فردوسی، امام‌حسین(ع)، ابن‌سینا و مناطق شلوغی چون شمیران، قلهك، تهرانپارس و گلشهر به این شبكه بزرگ متصل شده است و اینك با یك‌میلیون و 700‌هزار مسافر روزانه، با مشكلات جدی در زمینه كمبود قطار مواجه است. قالیباف می‌افزاید: در سال 1383 در دوره شهرداری جنابعالی، تعداد 17قطار جدید برای خط 1 و 2 و تعداد 40 واگن دو طبقه و 8 لكوموتیو برای خط 5 و همچنین معادل 26‌میلیون دلار لوازم یدكی مورد نیاز از طریق فاینانس مورد تضمین دولت تامین شد. از آن زمان تاكنون به‌‌رغم سهمیه‌بندی بنزین، افزایش ترافیك و هجوم سیل‌وار مسافران، به دلیل مشكلات تحریم بین‌المللی و لذا عدم كارآیی تامین مالی از طریق فاینانس بین‌المللی و بسته بودن حساب ذخیره ارزی بر روی شهرداری كلان‌شهرها، متاسفانه قطار جدیدی به شبكه ریلی تهران تزریق نشده است. قالیباف با اشاره به مشكلات ایجاد شده برای شركت مترو در سال‌های اخیر تاكید كرده است: آن‌چه جای تاسف دارد، آن است كه به‌‌رغم این همه مزایا و درآمد ارزی هنگفت در طول سال‌های اخیر، حمایت از تولید واگن در داخل كشور حل نشده و به جای رسیدگی به مشكلات واقعی مترو، در برخی موارد نسبت به تحریك راهبران قطارهای شهری برای ایجاد كم‌كاری در مترو از طریق روزنامه ایران و سایت‌های هم‌سو اقدام شده كه می‌تواند در شرایط حساس كنونی، ‌مشكل امنیتی برای شهر تهران ایجاد نماید.