اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه سعودی در نشست شورای همکاری خلیج فارس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه جوسازی علیه ایران برای منحرف کردن افکارعمومی از سیاست‌های خونین و ویرانگر آل سعود در جهان اسلام مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند در حالی که سعودی خواهان حل سیاسی این دو بحران است.

عربستان در ادامه تلاش برای وادار کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراهی با سیاست‌های تنش‌آمیز و خصمانه رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست فوق العاده اعضای این شورا را در ریاض برگزار کرد.

عادل الجبیر در این نشست به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در حالی که رژیم آل سعود از پنج سال پیش در سوریه از طریق ده‌ها هزار تروریست مزدور خود تا کنون ده‌ها هزار شهروند سوری بیگناه را قتل عام کرده و در یمن هم از 9 ماه پیش جنگ ویرانگری به راه انداخته و هزاران یمنی بیگناه را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند.

وی ادعا کرد عربستان از حل سیاسی بحران یمن و بحران سوریه حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ایران از طرح‌های طایفهای برای متفرق کردن ملت‌های منطقه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت ما بر اساس مصوبات ژنو برای حل بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.

اسکای نیوز عربی گزارش داد در بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، شرکت کنندگان به طور کامل از عربستان سعودی حمایت کردند.

شرکت کنندگان در نشست ریاض مخالفت خود را با آنچه دخالت ایران در امور کشورهای عضو شورا اعلام شده، مورد تاکید قرار داده اند.

البته عمان نشان داده هرگز موافق سیاست‌های آل سعود در منطقه نیست و همواره نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای را در راستای حل مشکلات منطقه در همسویی با جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند و شرکت احتمالی نماینده عمان در نشست‌های شورای همکاری نشانه تایید سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه آل سعود و چند رژیم مرتجع عرب نیست.

 

شورای همکاری خلیج فارس همچنین بیانیه ای علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دخالت های آشکار ایران در امور داخلی عربستان محکوم است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: از ایران دعوت می شود حمایت خود از تروریسم و دخالت در امور داخلی منطقه را متوقف کند.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم،انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
آمریکا در خلیج فارس | سفر وزیر خارجه در میانه لشگرکشی جدید آمریکا به خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار وزیر خارجه انگلیس با وزیر دفاع عربستان/ نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس با هاموند



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با وزیر دفاع عربستان در جده درباره آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق ثبات و امنیت در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی الیوم، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در راستای سفر دوره‌ای خود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به عربستان سفر و با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد این کشور و وزیر دفاع در کاخ "السلام" شهر جده دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق ثبات و امنیت در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با حضور هاموند

 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس


هاموند همچنین نشست مشترکی با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در جده داشت. در این نشست که پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، حاضران درباره مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه، یمن و دیگر تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در آغاز این نشست گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روابط عمیقی با انگلیس دارند و تاریخ آن به بیش از 100 سال بازمی‌گردد. همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس همچنان پابرجا و در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، نظامی و آموزشی و پزشکی سازنده است.

وی افزود: نشست امروز در راستای تقویت روابط تاریخی میان انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، علمی و آموزشی است و این نشست‌ها برای منافع دو طرف سازنده و مفید است.

هاموند نیز تأکید کرد که به روابط تاریخی با شورای همکاری خلیج فارس افتخار می‌کند.

وی گفت: ما از انجام اقدامات مشترک خرسندیم و منتظر همکاری بیشتر در تمامی زمینه‌ها هستیم. شراکت ما برای مقابله با چالش‌های منطقه در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی مفید است.

فیلیپ هاموند با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز دیدار و با وی درباره تحولات منطقه و تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که هاموند طی سفر دوره‌ای خود با رهبران عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان دیدار و درباره مسائل متعددی از جمله مبارزه با داعش و اوضاع سوریه، عراق، لیبی و یمن با آن‌ها بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

هاموند همچنین قرار است با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در کویت دیدار کند.

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه نشست مقدماتی خود را برای آمادگی جهت برگزاری نشست سران که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، در جده برگزار کردند.