اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات افخم درباره نحوه کمک‌های ایران به غزه



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,افخم

 

 اخبار سیاست خارجی - افخم: اولین محموله کمک‌های ایران به عزه در انتظار اجازه انتقال از گذرگاه رفح است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: امیدواریم هرچه زودتر این معبر باز شده و با اجازه ورود به کمک‌های انسانی کشورهای مختلف بخشی از آلام مردم غزه ترمیم یابد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص کمک‌های غذایی و دارویی به مردم بی دفاع غزه گفت: در پی دستور رییس محترم جمهوری در خصوص ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه که در محاصره و تحت حملات پیاپی بی‌رحمانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، اولین محموله کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به قاهره ارسال و در انتظار اجازه انتقال به غزه از طریق معبر رفح در مرز مصر و باریکه غزه می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر این معبر بازشده و با اجازه ورود به کمک‌های انسانی کشورهای مختلف بخش اندکی از آلام مردم بی‌گناه غزه که در شدیدترین شرایط کمبود دارو وکمک‌های بهداشتی وانسانی قرار دارند؛ ترمیم یابد.

اخبار سیاسی - نسیم


ویدیو مرتبط :
تشکر خالد مشعل از کمک های ایران به غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات عبداللهیان درباره کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه

اخبار سیاست خارجی - عبداللهیان: تاخیر قاهره قابل قبول نیست

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد که تاخیر طولانی قاهره در صدور مجوز پرواز حامل کمک های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه از طریق مصر غیرقابل قبول است

حسین امیرعبداللهیان که بامداد چهارشنبه با خبرنگار ایرنا گفت وگو می کرد، اظهار داشت: از مقامات ذیربط قاهره موکدا درخواست می کنیم در صدور مجوز تسریع نمایند.

وی افزود: اولین گروه مجروحین غزه شامل 57 تن از نوزدان، کودکان و زنانی که از شدت جراحات وارده رنج می برند در انتظار ورود پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران به مصر و انتقال فوری به تهران برای مداوا هستند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: اولین محموله کمک های انساندوستانه ایران به وزن 100 تن و لیست مجروحین فلسطین آماده انتقال به ایران از چند روز گذشته در اختیار وزارت خارجه مصر و دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران قرار گرفته اما تاکنون مجوز پرواز صادر نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مصر به رسالت انسانی، تاریخی، اسلامی و عربی خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بازگشایی فوری مرز رفع برای انتقال دارو و غذا عمل کرده و بیش از این تعلل نورزد.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا