اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد



اسامی رشته‌ها و جزییات تکمیل ظرفیت کنکور ارشد اعلام شد/آغاز انتخاب رشته مجدد از اول آبان

اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد منتشر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، سازمان‌ سنجش‌ اعلام کرد: نظر به‌ اینکه‌ بعضی‌ از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج، علاوه‌ بر ظرفیت‌های‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ‌انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی (شماره‌2)، برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند و همچنین برخی از مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را دارند، لذا داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بودند، براساس ضوابط و شرایط می‌توانند از روز دوشنبه اول تا چهارشنبه 3 آبان ماه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه کنند.

آندسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده، در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کدرشته‌ محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ لغو می‌شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ کنند.

ضمناً چنانچه قبولی قبلی آنان مربوط به دوره روزانه باشد حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت. لذا به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأکید می‌شود در انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه دقت‌ کافی‌ را داشته باشند، در غیر این صورت‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

گفتنی است نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 خواهد بود.

در آن‌ دسته‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا 20 کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ و براساس کارنامه نتایج اولیه در آن رشته و گرایش مربوط دارای نمره کل مثبت می‌باشد.همچنین کدرشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً داوطلبانی که قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شرکت نموده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند باید نسبت به واریز مبلغ 28.000 ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، فایل کدرشته محلهای مورد پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد 91 در سایت سازمان سنجش منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ سازمان سنجش به انتقاد داوطلبان به زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 91



ثبت‌نام کنکور ارشد 92 تا سه‌شنبه ادامه دارد

پاسخ سازمان سنجش به انتقاد داوطلبان به زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 91

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه تا امروز بیش از 130 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت:‌مهلت ثبت‌نام تا روز سه‌شنبه 16 آبان ماه ادامه دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد تا روز سه‌شنبه از طریق سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org ، گفت: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پس از انجام ثبت‌نام در این دوره از آزمون می‌توانند تا 17 آبان ماه نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که در کد رشته تحصیلی دوره روزانه اعم از متمرکز و یا نیمه متمرکز آزمون کارشناسی ارشد 91 پذیرفته شده‌اند و پذیرفته‌شدگان نهایی کد رشته محل‌های بورسیه و یا شرایط خاص آزمون ارشد 91، حق ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد 92 را ندارند.

توکلی با اشاره به اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه، گفت: به آن دسته از داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 انتخاب رشته کرده‌اند، توصیه می‌شود در آزمون کارشناسی ارشد 92 ثبت‌نام کنند تا در صورت عدم قبولی، در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام خود را نیز انجام داده باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به انتقاد داوطلبان در خصوص زمان اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت، گفت:‌ امسال برخلاف سال‌های گذشته کلیه شرکت‌کنندگان آزمون ارشد می‌توانستند در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته مجدد داشته باشند، از آنجاکه علاوه بر بررسی نمرات علمی ثبت‌نام کنندگان باید صلاحیت‌های عمومی آنان نیز بررسی شود، قاعدتا طی این پروسه زمانبر خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان شرکت‌کننده در مرحله تکمیل ظرفیت، در آزمون ارشد 92 ثبت‌نام کنند./ایسنا