اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه وزارت خارجه درباره خبرنگار ایسکانیوز


اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه ای درخصوص موضوعات مطرح شده در ارتباط با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز توضیحاتی را بیان کرد

ایسنا: اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه ای درخصوص موضوعات مطرح شده در ارتباط با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اعلام داشت: براساس نامه اول خبرگزاری ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) در تاریخ 93/12/18 خطاب به این اداره، این رسانه یک خبرنگار و یک عکاس را جهت پوشش خبری مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 معرفی و خواستار انعکاس درخواست خود به سفارت سوئیس جهت دریافت روادید، شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر اساس رویه معمول وزارت امور خارجه در زمینه ارائه تسهیلات روادید برای خبرنگارانی که به طور رسمی از سوی رسانه های دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نامه ارائه می کند، طی یادداشتی افراد ذکر شده برای دریافت روادید سوئیس به سفارتخانه آن کشور در تهران معرفی شدند.

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه در پایان این اطلاعیه اضافه کرد: خبرگزاری ایسکانیوز پس از انتشار خبر درخواست پناهندگی یکی از دو فرد معرفی شده طی نامه ای در تاریخ 94/1/4 خطاب به حوزه رسانه ای وزارت امور خارجه قطع همکاری با فرد مذکور را اعلام کرده است.


ویدیو مرتبط :
سوال انقلابی خبرنگار وطن امروز از سخنگوی وزارت خارجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه وزارت خارجه درباره سفر به عربستان


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در بخش توصیه‌های مسافرتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه از هموطنان خواسته تا با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به بحث روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد، لازم است هموطنان روادید سفر به عربستان صعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت کند.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در بخش توصیه‌های مسافرتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه از هموطنان خواسته تا با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به بحث روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد، لازم است هموطنان روادید سفر به عربستان صعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت کند.

در این اطلاعیه آمده است: کسانی که خارج از این ساز و کار مبادرت به دریافت روادید می‌کنند، روادید‌شان فاقد اعتبار بوده و در مبادی ورود به کشور عربستانی دچار مشکل خواهند شد و در چنین صورتی هیچگونه مسئولیتی متوجه هیچ یک از نهادهای داخلی نیست.

لازم به ذکر است در دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بودند به دلیل غیرمعتبر بودن روادید به کشور بازگردانده شدند و در سال جاری نیز شماری از اتباع ایرانی که خارج از ساز و کار رسمی سازمان حج و زیارت روادید دریافت کرده‌اند بنا به دلایل یاد شده به کشور برگردانده شده‌اند.