اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه مهم پلیس در آستانه ماه رمضان


نیروی انتظامی با صدور پیامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

خبرگزاری ایسنا: نیروی انتظامی با صدور پیامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد : باردیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مؤمن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند و خود‌سازی آگاهانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر‌گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می‌کند.

معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود می گردند و این جای شکر دارد ولیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه خود در همراهی با مردم متدین و روزه دار بر رعایت نکات ذیل تأکید دارد.

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، لکن باید تمامی کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نموده و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند..

2. متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

4. امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم عزیز بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا انتظار داریم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.


ویدیو مرتبط :
گردهمایى بزرگ مبلغین در آستانه ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه مهم ناجا بمناسبت ماه رمضان


نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه نیروی انتظامی به مناسبت ماه مبارك رمضان بدین شرح است:

«بار دیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مومن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

خود سازی عاشقانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می كند.

بی‌تردید امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم مومن و پارسا از این فرصت بی‌نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را خواهند برد و خادمان خود در نیروی انتظامی را برای ایجاد فضای سالم و آرام همراهی می‌کنند.

نیروی انتظامی ضمن تبریک حلول این ماه پر برکت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین، توجه عموم هموطنان به ویژه متصدیان اماکن عمومی و اصناف کشور را به رعایت نکات ذیل جلب می‌كند:

1ـ روزه خواری در ملاعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب است. بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.

2ـ متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین‌راهی، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند.

گفتنی است ارایه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

3ـ از همه عزیزان هموطن مخصوصا رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می‌رود از تظاهر به روزه‌خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز كنند.

4ـ از آنجا كه فضای کشور در این روزها آکنده از عطر بندگی و معنویت است شایسته است بیش از همیشه در رعایت عفاف و حجاب ،مهربانی و کمک به ضعیفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام شود.

5ـ نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت تسهیل ترافیک و عبور مرور و سالم سازی فضای عمومی به کار خواهد بست و انتظار است مردم عزیز ضمن همکاری و همیاری در صورت مشاهده موارد خلاف از طریق تلفن 110،پلیس را در جریان قرار دهند.»

منبع: ایسنا