اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه مهم در آستانه‌ اربعین حسینی


ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای، خواستار حفظ انسجام و آمادگی کامل در ارائه خدمات سفر به زائران و مسافران شد.

خبرگزاری ایسنا: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای، خواستار حفظ انسجام و آمادگی کامل در ارائه خدمات سفر به زائران و مسافران شد.

در این اطلاعیه از سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و همچنین از ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌هایی که در مسیر سفر زائران اربعین حسینی هستند، خواسته شده تا برای ارائه خدمات سفر به زائران و مسافران آمادگی کامل داشته باشند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:


1- با عنایت به اینکه شمار زیادی از هموطنان عزیز از همه استان‌های کشور در تدارک تشرف به کشور عراق برای حضور در مراسم معنوی اربعین امام حسین (ع) هستند، لذا از ستادهای اجرایی خدمات سفر همه‌ی استان‌ها به خصوص استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان درخواست می‌شود، وفق وظایف و ماموریت‌های قانونی و محوله، تمهیدات لازم برای ارائه‌ خدمات حمل نقلی، ترددهای مرزی، اسکان و اقامت موقت و سرویس‌های ایمنی، امنیتی، بهداشتی و سایر خدمات لازم به مسافران و زائران را پیش‌بینی کند.

2- با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود حجم زیادی زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کنند، بنابراین ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌های مرزی، برنامه‌ریزی ویژه در روزهای قبل و بعد از اربعین و تا برگشت کامل هموطنان عزیز به کشور را معمول و نسبت به حفظ آمادگی و انسجام در ارائه خدمات فوق‌العاده و خدمات اظطراری احتمالی را معمول دارند.

3- همه‌ سازمان‌ها و نهادها و موسساتی که در موضوع سفر زائران اربعین حسینی به کشور عراق مسئولیت‌های مختلفی را برعهده دارند، علاوه‌بر آماده‌باش کامل در ارائه‌ خدمات نسبت به اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم معمول دارند و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان نسبت به ارائه خدمات ذاتی که بر عهده دارند، اقدام کنند و اطلاعات لازم برای سفر زیارتی به کشور عراق را از روش‌های مناسب به اطلاع هموطنان عزیز برسانند.

4- زائرانی که قصد سفر به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، لازم است به توصیه‌ها و دستورات مراجع ذیربط توجه و عمل و بر آن اساس برنامه‌ریزی کنند.


ویدیو مرتبط :
اطلاعیه انجمن اربعین حسینی اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه مهم پلیس در آستانه ماه رمضان


نیروی انتظامی با صدور پیامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

خبرگزاری ایسنا: نیروی انتظامی با صدور پیامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد : باردیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مؤمن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند و خود‌سازی آگاهانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر‌گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می‌کند.

معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود می گردند و این جای شکر دارد ولیکن نیروی انتظامی حسب وظیفه خود در همراهی با مردم متدین و روزه دار بر رعایت نکات ذیل تأکید دارد.

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، لکن باید تمامی کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نموده و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند..

2. متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع می باشد.

4. امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط ماموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم عزیز بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا انتظار داریم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.