اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه مهم درباره دفترچه‌ های درمانی


مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: از اول مهر ماه سال جاری دفترچه‌های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی از درجه اعتبار ساقط است و ارایه خدمات درمانی به صاحبان این دفترچه‌ها امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری مهر: مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: از اول مهر ماه سال جاری دفترچه‌های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی از درجه اعتبار ساقط است و ارایه خدمات درمانی به صاحبان این دفترچه‌ها امکان‌پذیر نیست.

دکتر محمد توانایی افزود: پروژه ساماندهی شماره سریال دفاتر درمانی بیمه شدگان، به منظور بهبود فرآیندهای قبلی، جلوگیری از تولید دفترچه‌های تکراری ورفع همپوشانی‌های احتمالی، با استفاده از کدملی برای تشخیص هویت دقیق بیمار ازیک سو و یکتا سازی برگ‌های دفترچه درمانی برای افزایش دقت در ارایه خدمات و حفظ سوابق درمانی بیمه شدگان از خرداد سال 1390 در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس شماره سریال جدید، مشخصات فردی، شعبه صادر کننده دفترچه، شماره جلد دفترچه و شماره صفحه در قالب 18 رقم تولید و جایگزین شماره سریال‌های متفرقه قبلی در دفاتر درمانی شده است.

توانایی اظهار کرد: با اجرای این طرح، بستر مناسب در خصوص استفاده از سامانه‌های بیمه‌ای و درمانی به صورت متمرکز و کاملاً مکانیزه به هنگام صدور دفترچه بیمه ایجاد شده که از تولید شماره سریال‌های یکسان برای چند بیمه شده و بروز اشتباهات متعدد ناشی از عدم شناسایی دقیق بیماران، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای این طرح، ضمن اعتبار بخشیدن، ایجاد جامعیت داده‌ها و اطلاعات موجود در سیستم‌های مکانیزه، امکان ارایه گزارشات و آمارهای دقیق تر از خدمات گسترده درمانی که توسط سازمان تأمین اجتماعی ارایه می شود، فراهم شده است.

وی اظهار کرد: پس از برنامه ریزی‌های وسیع و ایجاد تغییرات گسترده در سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در سازمان تأمین اجتماعی، چاپ دفترچه‌های درمانی با شماره سریال 18 رقمی از سال 90 آغاز شده است و ضروری است که دفترچه‌های درمانی قدیمی باقیمانده که ممکن است خطاهای متعددی در چاپ و تولید آنها انجام شده باشد، تعویض شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم محمد-اطلاعیه مهم حتما ببینید خیلی مهم.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی



 

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

 

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی:

«كارت ملی» جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

نسخه‌های پزشكان اینترنتی می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: پوشش بیمه خدمات درمانی از طریق «كارت ملی» به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود.

دكتر رحمت ا... حافظی در این باره افزود: در صورت اجرای این طرح، بیمار در مراجعه به پزشك به جای دفترچه خدمات درمانی "كارت ملی" خود را ارایه می‌كند.

وی گفت: از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت كد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشك نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط كارت ملی شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار كرد: مرحله نخست استفاده از كارت ملی در بیمه خدمات درمانی حدود چهار تا پنج ماه آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مناطق تهران به اجرا در می‌آید و

بعد از پایش طرح به تدریج به سایر مناطق تهران و در صورت تامین اعتبار و زیر ساخت‌های لازم به سایر نقاط دیگر كشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: اجرایی كردن مرحله دوم این طرح كه طی آن هیچ كاغذی رد و بدل نمی‌شود و نیازی به نسخه پزشك هم وجود ندارد، نیازمند تكمیل و ارتقاء فناوری‌های ارتباطی و اینترنت در كشور است، به گونه‌ای كه باید مراكز درمانی، مطب پزشكان، بیمارستان‌ها و داروخانه ها به صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینكه استفاده از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی با چالش‌های مختلفی از جمله استفاده از دفترچه دیگران و برخی سوء استفاده‌ها همراه است، افزود: مراحل پیاده سازی "طرح كارت هوشمند سلامت" برای جمعیت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی در كشور به صورت آزمایشی به زودی در استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: صدور "كارت هوشمند سلامت" در ارتقاء كیفیت خدمات درمانی نقش مهمی دارد، اما نیازمند منابع مالی بسیار و زمانبر است.

حافظی اظهار كرد: هم اكنون 33 میلیون نفر در سطح كشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و ارتقاء كمی و كیفی خدمات درمانی به این جمعیت از طریق اقدامات و فعالیت‌های در حال انجام، دنبال می‌شود...../تحلیل:ایسنا