اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران و بازداشت های صورت گرفته



اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران

اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران

ستاد انتخابات دکتر روحانی در پی اتفاقاتی که در حاشیه سخنرانی دکتر روحانی در حسینیه جماران رخ داد، اطلاعیه ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«لایَجرِمنَکُم شَنَئانُ قومٍ اَن لا تعدلُوا إعدِلوا فهُو اقربُ للتقوی» «قرآن کریم»

آنچه نهال امید و تدبیر را بیش از هر چیز دیگری تهدید می‌کند، افراط و تفریط و خودسری است.

در چنین روز و روزگاری هیاهو و جنجال و رفتارهای خارج از قرار و قاعدۀ مرسوم می‌تواند آشوب‌طلبان و قبیلۀ افراط و تفریط را به وجد آورد و زمینۀ یأس و سرخوردگی امیدواران را فراهم آورد. لذا هرگونه رفتار خودسرانه و مغایر با اعتدال، با روش و منشی که ما در پی گرفته‌ایم در تعارض است و خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان این آب و خاک خواهد ریخت.

مباد که به سبب آنچه امروز (۱۱ خرداد ۱۳۹۲) در حاشیه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در حسینیۀ جماران رخ داد، شمع تدبیر، کم‌فروغ و شکوفۀ امید، نشکفته پرپر شود.

بدین‌وسیله «ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی» هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خیابانی را قویاً محکوم کرده و همه دوستداران اندیشۀ اعتدال را به رعایت قانون و صبر و آرامش دعوت می‌کند.

................

گفتنی اینكه در مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران عده ای از حامیان و جوانان ستاد او بازداشت شدند.

در همین زمینه، خبرگزاری مهر گزارش داده است که در جریان سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران شعارهایی در حمایت از  موسوی و کروبی و همچنین در حمایت از حسن روحانی سر داده شد.

طبق این گزارش حاضران در این مراسم « سرود یار دبستانی من» و «ای ایران» را با در دست داشتن پوسترهایی از روحانی، موسوی و کروبی جمع خوانی کردند. این سخنرانی در پایان با تشنج و دستگیری تعدادی از افراد همراه بود.

به گفته برخی از اعضای حاضر در جلسه، شیرین میر کریمی، محسن رحمانی و محمد پارسی، سعید الله بداشتی، رئیس و مجتبی هاشمی، از اعضای ستاد جوانان حامی حسن روحانی و عده ای دیگر بازداشت شده‌اند.

روحانی در این جلسه با اشاره به برنامه گفت و گوی ویژه خبری هفته گذشته، گفت: آن وقت که ما به خاطر بیان خود مجری تلویزیون، توضیح دادیم که چگونه در سال ۸۲، کشور از جنگ و تحریم فاصله گرفت، "تمامیت‌خواهان" عصبانی شدند. مگر تاریخ قابل تحریف کردن است؟ روزی‌که آمریکایی‌ها مغرور پیروزی‌هایی بودند کشور را از جنگ و شورای امنیت و تحریم فاصله دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری حادثه ۱۱ سپتامبر، گفت: آن روز که این حادثه بوقوع پیوست در سایه تدبیر و با مذاکراتی که غروب همان روز با رئیس‌جمهور و رهبری معظم انقلاب انجام گرفت، تصمیم گرفته شد که به مردم آمریکا تسلیت گفته شود.

هر چند که ممکن است برای برخی‌ها این مسئله، مسئله ساده‌ای باشد اما بعد از آن حادثه همه آن اتهامات علیه ایران بود و تصمیم این بود که در این ماجرا یا باید سکوت کنیم یا به ملت آمریکا تسلیت بگوییم.

روحانی با طرح این پرسش که امروز آقایان چه کرده‌اند که نسبت به فناوری هسته‌ای افتخار می‌کنند،‌گفت: این افتخار از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، خطاب به حامیان خود در حسینیه جماران، گفت: جوانان عزیز، خواهران و برادران عده‌ای آمدند شعار دادند، سخن گفتند و تهمت زدند اما ما صبوری کردیم شما هم صبر کردید و تهمت‌ها را به‌ خاطر کشور به جان خریدید. امیدوارم این صبوری شما تا ۲۴ خرداد ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت و حضور شما تمام قفل‌هایی که در ۸ سال بر روی زندگی مردم بسته‌اند باز خواهیم کرد. بدانید ای کسانی‌که برای نجات کشور و اقتصاد کشور و بهبود زندگی ملت با دلی مجروح به صحنه آمدید، کشور ما، کشور بزرگی است. ما این کشور را به روز عظمت و سربلندیش برخواهیم گرداند. ما فضای امنیتی را از خیابان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس‌ و ... خواهیم شکست.

کاندیدای ریاست‌جمهوری اولین قدم در جهت از پیش رو برداشتن مشکلات را حضور گسترده در انتخابات عنوان کرد و گفت: اولین قدم تشویق همه برای تشکیل صف‌های طولانی پای صندوق‌های رای در انتخابات است.

بنده یک کلمه به صورت مبهم بگویم، امسال یعنی سال ۹۲، سال ۸۸ نخواهد شد. وی تاکید کرد: مراقب باشید شما را از صندوق‌ها دور نکنند، پیروزی به حول و قوه الهی از آن ماست./سایت بهارنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
روحانی مچکریم-اتفاقات عجیب و غریب بعد از انتخاب دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح ستاد روحانی درباره اتفاقات حسینیه جماران/اطلاعیه شماره ۳ شورای مشاوران خاتمی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مسئول کمیته جوانان ستاد ما را بازداشت کرده‌اند

توضیح ستاد روحانی درباره اتفاقات حسینیه جماران

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی درباره حواشی مراسم دیشب حسینیه جماران این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با جوانان ستاد انتخاباتیش و بازداشت برخی از این افراد توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا نعمت زاده در نشستی با خبرنگاران که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، درباره اتفاقات روز گذشته نشست حسن روحانی در جماران اظهار کرد: دیروز برنامه خوبی برگزار شد البته چند نفر شعارهایی دادند و همکاران ما نیز آنها را به خودداری از شعارها دعوت کرده بودند که برخی از آنان به این موضوع توجهی نشان ندادند.

ظاهرا بعد از اتمام سخنان آقای روحانی تعدادی از افراد حاضر در این نشست از جمله مسئول کمیته جوانان ستاد ما را بازداشت کرده اند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در این خصوص از سوی ستاد انتخاباتی آقای روحانی صورت گرفته است، افزود: حتی برخی از افراد حاضر در این نشست را در خیابان ها و پس از متفرق شدن بازداشت کرده اند اقدامات لازم از سوی ستاد در این باره انجام شده است و البته در بیانیه ای تاکید کردیم که این موضوعات به نفع هیچ کس نیست.

نعمت زاده در بخش دیگری از نشست خود با بیان اینکه بسیار مهم است که در انتخابات پیش رو انتخابی اصلح صورت بگیرد، گفت: البته این موضوع بسیار سخت است چون تعداد کاندیداها زیاد است بنده توسط چند کاندیدا برای همکاری دعوت شده بودم اما به دلایلی آقای روحانی را انتخاب کردم. با انتخابی که برای همه کاندیداهای حاضر در عرصه قائلم توانایی حجت الاسلام روحانی را نسبت به دیگران برای اداره کشور بیشتر می دانم.

وی با بیان اینکه کار ستاد انتخاباتی حسن روحانی قبل از آغاز سال جاری شروع شده است، ادامه داد: در تمام استان ها ستادهای ما دایر شده است و سعی می کنیم در شهرستان هایی هم که ستاد فعال نداریم هرچه زودتر اقدام به راه اندازی ستاد کنیم البته برخی از استان ها از ما گله می کنند که چرا مابقی کاندیداها پوستر و اقلام تبلیغاتی دارند و ما نداریم که هم اکنون در حال تهیه و ارسال این اقلام به ستادها هستیم.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منظور آقای روحانی از اینکه گفته است "سربسته بگویم انتخابات سال ۹۲ مثل انتخابات سال ۸۸ نخواهد شد" چیست؟ گفت: ما باید با رعایت قانون و نظم و انضباط کار انتخابات را پیش ببریم تا مشکلی برای مردم پیش نیاید البته چون آقای روحانی سربسته گفته من هم موضوع را سربسته گفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد آقای روحانی پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن مناظره ها ارایه کره است یا خیر، اضافه کرد: همه کاندیداهای حاضر در مناظره ها نسبت به رویه این برنامه اعتراض داشتند حتی نمایندگان مجلس هم اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند و ما هم متعاقباً اعتراض خود را اعلام نمودیم. در ستاد انتخاباتی آقای روحانی طرح هایی برای شیوه و چگونگی مناظره آماده شده است و شاید بهتر این است که نمایندگان کاندیداها بنشینند و طرحی را برای مناظره ارایه دهند.

نعمت زاده تاکید کرد که مناظره یعنی کاندیداها به صورت دو به دوی روبروی یکدیگر بنشینند و مباحث را بحث و بررسی کنند. این برنامه ای که با عنوان مناظره انجام شد بیشتر نظرخواهی بود. آن عکس هایی هم که نشان داده شد واقعاً مربوط به دوره دبستان بود. البته بنده پرس و جو کردم و متوجه شدم که این نوع مناظره در احزاب آمریکا آن هم در رده ای پایین صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از برگزاری مناظره ها نظرسنجی از سوی ستاد به منظور مشخص شدن رشد یا کاهش آرای آقای روحانی صورت گرفته است یا خیر، گفـت: بله بر اساس آن چه به ما منتقل شده است از دو گروه ۱۵ و چهل و چند هزار نفره نظرخواهی هایی صورت گرفته که آقای روحانی در رده اول و بعد از آن افرادی نظیر آقای قالیباف قرار گرفته اند. البته این نوع نظرسنجی ها چون معمولاً به صورت مجازی صورت می گیرد زیاد قابل اتکاء نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که بحث ائتلاف بین آقایان روحانی و عارف به کجا رسیده است و این موضوع از سوی چه کسانی دنبال می شود، یادآور شد: آنهایی که علاقه مند هستند یکی از این دو نفر پیروز شوند خواهان کناره گیری یک نفر از آنها به نفع دیگری هستند.

البته تصمیم درباره این موضوع با خود این افراد است. بنده اعتقاد دارم که محقق شدن این امر به نفع خط اعتدال و اصلاح طلبان میانه رو است اما تا جایی که اطلاع دارم نشست مشترکی به صورت جدی تا کنن بین این دو نفر برگزار نشده است.

نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای عارف اعلام کرده که روحانی اصلاح طلب نیست، با این شرایط آیا آقای روحانی خود را اصلاح طلب می داند یا نه، خاطرنشان کرد: درباره بحث اعتدال و اصلاح طلبی آقای روحانی همواره اعلام کرده است در خط اعتدال و میانه روی قرار دارد.

ما نمی توانیم یک خط مشخصی ترسیم کنیم و بگوییم این بخش اصلاح طلب و این بخش اصولگرا هستند هدف روحانی حاکمیت اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط است چرا که او یک اصلاح طلب محض نیست. البته حرف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل را می توان از زبان روحانی شنید.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به این سوال که برخلاف سخنان آقای روحانی مبنی بر اینکه بحث تعلیق با هماهنگی مقامات ارشد نظام صورت گرفته اما در کتاب هسته ای ایشان چیز دیگری نوشته شده است، گفت: در کتاب آقای روحانی موضوع دیگری نوشته نشده است چون هم در این کتاب و هم در سخنان او تاکید شده است تصمیمات کلیدی همواره بر محور اجماع اتخاذ شده است که اگر این چنین نبود شرایط کشور مثل شرایط امروز بود که هر قوه حرف خودش را می زد.

اگر درباره مباحث مهم کشور اجماع شود امروز که هر کسی حرف خودش را بزند پیش نمی آید ضمن اینکه بحث انرژی اتمی این گونه نیست که مثلاً آقای دکتر جلیلی برود و خودش تصمیم بگیرد بلکه باید با اتفاق نظر تصمیمات را اتخاذ کند.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی درباره انتشار عکسی درفضای مجازی که فردی را در حال بوسیدن دست حسن روحانی نشان می‌داد گفت: متاسفانه این عکس را دیدم. زمانی‌که ازدحام زیادی ازخبرنگاران بود، آقایی رسید که هیچ کس او را نمی‌شناخت و دست آقای روحانی را بوسید در حالیکه بنده این کار را زشت می‌دانی. پدرم همواره توصیه می‌کرد که حتی دست بزرگان دین را نبوسم و حتی زمانی‌که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، صورتشان را بوسیدم.

البته یک بار دست امام را بوسیدم، چرا که آن زمان از خود بی خود شده بودم. وی تاکید کرد: شاید این فرد از شدت علاقه دست آقای روحانی را بوسیده، اما عضو ستاد یا خبرنگار نبود و هرچه خواستم بدوم و او را بگیرم نشد. 

 

اطلاعیه شماره ۳ شورای مشاوران خاتمی

شورای مشاوران سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز تأسف مجدد از حذف یکی از پیشتازان انقلاب و یاران مورد وثوق امام و نادیده گرفتن اقبال عمومی و تخریب امید به آینده، ضمن سپاس از جناب آقای دکتر روحانی و جناب آقای دکتر عارف و احترام به همه نامزدها و ابراز امیدواری برای پای نهادن این دو بزرگوار در مسیر همکاری و ائتلاف برای ایجاد جبهه ای متحد و هماهنگ از دلسوزان ایران، بر تلاش برای معرفی نامزدی واحد که برآیند نظر احزاب، شخصیت ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصول گرای خواهان برون رفت از وضعیت موجود بوده و موجب افزایش امید و انگیزه عمومی برای حضور در انتخابات باشد تأکید کردند. متن کامل اصلاعیه شماره سه شورای مشاوران سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایران عزیز و ملت آزاده ایران می توانست و می تواند در موقعیتی والاتر و بالاتر از آنچه امروز هست قرار گیرد. شور و نشاطی که در همه قشرها و طبقات جامعه در پی حضور کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل پدیدار شد، حاکی از علاقه و امید مردم نگران از تهدیدهای خارجی و تنگناهای داخلی به تغییر بود. البته نه تغییر نظام برآمده از انقلابی شکوهمند که در راه آن خونهای پاک تقدیم کرده و از ۱۵ خرداد ۴۲ تا به امروز که نیم قرن از آغاز این نهضت بزرگ می گذرد رنجها کشیده اند، بلکه تغییر رویه ها و رویکردها از طریقی کم هزینه و مسالمت آمیز که به اعتبار قانون اساسی جمهوری اسلامی در انتخابات فراهم آمده است.

افسوس که با حذف یکی از پیشتازان انقلاب و نظام و یاران مورد وثوق معمار و بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و شخصیتی ممتاز چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و نادیده گرفتن اقبال عمومی و تخریب امید به آینده در همه قشرها، فرصتی بزرگ از کشور، مردم و نظام گرفته شدکه حذف کنندگان باید پاسخگوی خداوند، مردم و تاریخ باشند.

هر چند تلاش نیکخواهانه اصلاح طلبان که همواره بر پاسداری از اصل نظام و ارزشهای اصیل انقلاب و تمامیت ارضی و عدالت همه جانبه و حرمت انسان ها و تأمین حقوق اساسی ملت و گردش امور براساس رأی و رضایت مردم تکیه کرده اند، برای نیل به انتخاباتی پرشور، رقابتی و آینده ساز به نتیجه مطلوب نرسید، حساسیت شرایط موجود را نمی توان نادیده گرفت.

وفاداری به میزان بودن رأی ملت و احترام به اقبال و انتظار آنان و دل داشتن در گرو آزادی، استقلال، امنیت ملی، تمامیت ارضی، رفاه عمومی و پیشرفت و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران موجب می شود که به منظور رفع تهدیدها و تحریم های خارجی، گسترش مشارکت همگانی و بازگرداندن امید به جامعه و چاره اندیشی برای تنگناهای معیشتی مردم و واننهادن مجال به تندروان بی اعتنا به منافع ملی و در یک کلام حرکت همراه با خوش بینی و امید به آینده، از حداقل فرصت های باقیمانده استفاده کنیم و با رصد کردن دیدگاه ها و برنامه ها و رفتارهای نامزدهای محترم مسیر عقلانیت و اعتدال و رواداری و توجه به برنامه های کارشناسی و احترام به حقوق مردم و پای بندی به قانون و همه جانبه نگری و تعامل مقتدرانه و مستقل با جهان را پی بگیریم.

با احترام به همه نامزدها و تشکر از دو شخصیت ارزشمند و بزرگوار، جناب آقای دکتر روحانی و جناب آقای دکتر عارف به خاطر حضور در عرصه، امید داریم این عزیزان با پای نهادن در مسیر همکاری و ائتلاف برای ایجاد جبهه ای متحد و هماهنگ از دلسوزان ایران کمک کنند. 

با توجه به درخواست ها و پی گیری های گسترده مردم شریف، ما در این فرصت با رایزنی با همه گروه های اجتماعی و احزاب و شخصیت های سیاسی و فعالان اصلاح طلب و اصول گرایی که به برون رفت از تنگناهای موجود می اندیشند و منافع و مصالح ملی را بر منافع فردی و مصالح گروهی ترجیح می دهند می کوشیم با معرفی نامزدی واحد، امید و انگیزه عمومی برای حضور در انتخابات و خلق حماسه سیاسی را افزایش دهیم و به سلامت انتخابات و گزینش اصلح کمک کنیم./بهارنیوز